1. Albumrecensie - BrokeNCYDE (jikes...)

Albumrecensie - BrokeNCYDE (jikes...)

BrokeNCYDE - I'm Not a Fan, But the Kids Like It

Waar te beginnen met dit album? Nou ja, laat ik maar eerst naar de titel kijken, de titel is immers, samen met de albumhoes, één van de belangrijkste factoren in het krijgen van publiek. Ziet je albumhoes er mooi uit in de winkel? Dan is de kans groot dat mensen hem op impuls kopen. Is de titel opvallend? Dan is de kans groter dat mensen geïnteresseerd raken in je plaat en hem gaan proberen om te kijken wat het is. Tevens moet de albumtitel en/of albumhoes ook onderliggend iets zeggen over de muziek zelf en moet het een bepaalde groep mensen proberen aan te spreken met de design.

Nou, ik kan je zeggen dat BrokeNCYDE één van deze dingen totaal doorheeft: de titel en de albumhoes laten namelijk precies zien wat voor muziek het is. Kijk nou alleen al naar deze albumhoes, denk je daarbij niet meteen: “Deze gasten wil ik het liefst in elkaar slaan in een donker steegje en voor dood achter laten”. Of kijk eens naar de titel “I’m Not a Fan, But the Kids Like It!”, het is alsof de band zelf dondergoed weet dat ze enorme crap maken die alleen is gericht op de domste laag van de bevolking. How nice. Ik heb hier nu al spijt van.

1. Intro - Wat een originele naam voor een introductie voor een album, proficiat jongens. Anyway, er is niet veel te zeggen over dit nummer. Ik vind de sirenes wel een leuke touch, het is alsof de eerste track al zegt: “Ga zo ver mogelijk weg van deze disc en doe alle ramen en deuren stevig dicht”. Daarom alsnog een paar puntjes.

3/10

2. FreaXXX – Fuck. dit. nummer. Dit is samen met het meesterwerkje Bree Bree één van de BrokeNCYDE nummers waarmee ik bekend was voor deze review. Heerlijke songwriters zijn die gasten van BrokeNCYDE zeg, ze willen “fucking freaky” worden met “whores on the dancefloor”. Een irritante beat, random geschreeuw dat totaal niet in het nummer past en er is een breakdown die ik totaal niet snap waar de bandleden “LIAR!!!!” roepen. Also, de muziekvideo is stom.

1/10

3. Skeet Skeet – Dit is een nummer dat gaat over de nobele daad van het dronken voeren van een meid in een club en haar dan verkrachten in de straat. Altijd leuk. Anyway, de tekst is zoals je zou verwachten bij een nummer met deze boodschap. Notable moment, in het laatste couplet zingen ze over hoe ze klaarkomen in de mond van het meisje en dat de screamer kennelijk een 12-inch penis heeft. Way to keep it classy, guys. Hoeveel nummers moet ik trouwens nog? 14?!?! Kill me now…

0/10

4. Late Night Call (skit) – Wat is dit? Fucking pointless, niet grappig en totaal in de stijl van BrokeNCYDE. (hint: Het gaat over één van de quote-unquote zangers die zijn meid opbelt met de vraag of langs wil komen om hem een blowjob te geven, maar hij krijgt één of andere vent aan de telefoon. Hi-la-risch. Ach, in ieder geval wordt er niet in geschreeuwd.

3/10

5. Booty Call (Feat. E-40) - Goddammit, ik zit niet eens op de helft en ik wil mijn oren al afzagen. Hoe de fuck ga ik dit volhouden? Dit nummer gaat over, what else, casual sex met “scène girls en bitches”. Ik kan al niet wachten op het nummer “Fuck Buddies” op het volgende album “We Killed Music, But the Kids Still Like It”. Anyway, het is beter dan de eerdere nummers, minder autotune en minder geschreeuw en die E-40 rapt ietsjes beter dan die BrokeNCYDE hacks.

2.5/10

6. Get Crunk!

Wow, dit is slecht, heel erg slecht. Als je de links naar de eerdere nummers hebt

beluisterd en je dat al slecht vond, dan heb je je niet goed voorbereid op dit nummer. Dit is serieus één van de slechtste nummers die ik ooit heb gehoord, nergens redeeming quality, nergens klinkt het als iets dat ook maar voor iemand vermakelijk kan zijn om te luisteren. This is just… awful.

-10/10

7. Yellow Bus – Ah, weer eens een lekker gewoon slecht nummer van BrokeNCYDE. Ik denk dat dit het dichtst bij een rustig nummer komt. Het nummer klinkt redelijk mellow (uiteraard gaat de tekst over casual sex met random meiden bij hun shows en hij noemt namen op van meiden die hij heeft geneukt. Bij sommigen daarvan zet ik echter mijn vraagtekens, Lindsay Lohan en Miley Cyrus? Serieus BrokeNCYDE, you really want to go there? Het is niet per se een goed iets als je in de twintig bent en in je nummers gaat toegeven dat je meisjes van zestien dronken hebt gevoerd en hebt geneukt in je bus. Also, ik zou veel liever naar Miley Cyrus’ album en misschien zelfs liever naar Lindsay Lohan’s album luisteren dan deze meuk.

1.5/10

8. Get Up (Feat. Daddy-X) – AAAAAAAARGH, MAKE IT STOP, MAKE IT STOP!!!!! Ahum, oké. Dit nummer is dus niet goed, verrast? In my opinion is dit ongeveer van het niveau van Skeet Skeet, Deze keer rapt er één of andere gast mee genaamd Daddy-X en hij is ook vreselijk, jippie. Ach, in ieder geval gaat het nummer niet over verkrachting. 0.5/10

9. Jealousy – Well, this is something different. Dit nummer gaat niet over seks, drank, meiden, varkens of iets anders obsceens, maar over liefde? Sorry BrokeNCYDE, dit kan je niet zomaar doen. Je kan geen album maken over wilde, casual seks met random meiden die soms dronken gevoerd worden door jullie omdat ze niet vrijwillig willen, om vervolgens ergens in het midden een nummer te maken over hoe je een meid tegenkomt waarmee je de rest van je leven wilt doorbrengen. The world just doesn’t work that way. Het is wel beter dan de rest, maar dat zegt niet veel.

4/10

10. Poppin’ – Ah, ze hebben weer hun oude draai teruggevonden en dat is het maken van belachelijk slechte crunkcore crap. De meest hilarische zin in dit nummer komt al meteen in het eerste couplet “Mazeratti's models want me / cause I rap like I’m black”. Oh god… :’). Anyway, dit nummer gaat over seks voor geld, saai. Het nummer is verder wel redelijk voor BrokeNCYDE standaarden.

3.5/10

11. 40 Oz. – Dit nummer is Get Crunk pt. 2, een nummer zo slecht dat al het voorgaande goed lijkt. Seriously, dit is vreselijk on all accounts. Het ergste? Het nummer duurt vier en een halve minuut, aaaaaargh. Waarom doen ze dit, WAAROM?

-10/10

12. Sex Toyz – Hoef ik ook maar iets te zeggen over dit nummer? Kijk naar de fucking titel. Niet alleen zegt het nummer direct wat er allemaal fout is aan BrokeNCYDE (alleen maar nummers over seks), tevens is toys met een z gespeld, because poor literacy is KEWL!!!* Anyway, dit nummer is precies wat je zou verwachten. Enige echt opvallende is dat ze serieus de zin ”You make my pee-pee hard” hebben gebruikt. /facepalm

0/10

13. Rockstar – Dit is mijn minst favoriete nummer genaamd Rockstar. Gefeliciteerd BrokeNCYDE, jullie zijn officieel slechter dan Nickelback, Rihanna, Prima J, Miley Cyrus en N.E.R.D. (note: ik vind N.E.R.D. op zijn tijd wel aardig, ik vind Rockstar alleen totaal geen boeiend nummer).Het is weer een nummer over seks, blah blah blah. Tevens breekt BrokeNCYDE hier regel no.1 meerdere keren: Noem geen betere nummers in jouw slechte nummer. Zowel Let’s Get Retarded van The Black Eyed Peas (ook wel bekend als Let’s Get It Started) en Gin & Juice van Snoop Dogg komen langs in dit nummer.

1/10

14. Schitzo – Een nummer gericht aan al de haters van BrokeNCYDE (en dat zijn er nogal wat), met als boodschap dat de band ons gaat stoppen en dat BrokeNCYDE nooit zal verdwijnen. Ik waardeer het feit dat jullie aan ons haters denken, maar wij gaan pas weg als jullie verdwijnen, snap dat dan.

-10/10

15. Scene Girlz – Ah, girlz, daar gaan we weer: because poor literacy is KEWL!!!* En nu het nummer: irritant, dat is het enige wat ik erover kan zeggen. Is het één van de slechtste nummers van het album? Nee. Is het één van de beste nummers? Nee. Het is gewoon in het midden en niet interessant op welke manier dan ook.

3/10

16. Tipsy – Dit nummer is… redelijk. Wat, zei ik dat nou echt? Serieus, er wordt relatief weinig in geschreeuwd, hoewel de lyrics stom zijn, wordt het niet zo idioot als een aantal andere nummers (op het feit dat er weer een zin inzit over de penis van de zanger) en het is soort van catchy. Natuurlijk is het niet echt hoogstaand op welk front dan ook en wordt het wat irritant later omdat het constant dezelfde hook gebruikt, maar het is verreweg het beste nummer van BrokeNCYDE.

5.5/10

17. I’m Sorry – Eerste ding wat me opvalt is dat dit nummer bijna acht minuten lang is, crap… Tweede ding: What the fuck, is dit een ballad? Ik maak geen grapje, dit is een nummer over hoe erg ze het vinden dat ze verlaten zijn door een meisje en het nummer beschrijft een brief aan datzelfde meisje. Het nummer werkt zeg maar met het idee dat al jaren geleden door Eminem is geperfectioneerd in het geweldige nummer Stan. In dit nummer echter komt het niet zo lekker uit de verf, om twee redenen. Ten eerste is er de hele tijd geschreeuw, klinkt niet echt emotioneel of iets dergelijks. Ten tweede is dit BrokeNCYDE, dezelfde groep die eerder op het album zong hoe ze het liefst meiden afpakken van hun vriendjes en hoe graag ze zoveel chickies aan hun dickies hebben zitten. Again, stick to you guns, BrokeNCYDE.

3/10

Dat was I’m Not a Fan, But the Kids Like It! van BrokeNCYDE. Final verdict? Blijf zover mogelijk weg van dit album. Dit is het perfecte album om te geven aan iemand die je compleet haat. Geloof me, die gast zal je daarna evenveel haten als jij hem. De teksten zijn vreselijk, de muziek (als je dit al muziek kan noemen) is absoluut afschuwelijk en het is een wonder dat ik het heb kunnen uitzitten. Ik snap deze gasten echt niet, ik dacht in het begin dat ze de wereld aan het trollen waren met de muziek en dat ze niet serieus waren, tot ik een interview met deze gozers zag. Ze zijn wel degelijk serieus over hun muziek en het zijn complete idioten. Ik ben voor het castreren van deze gozers, zodat ze in ieder geval geen nageslacht kunnen produceren om deze lijn van muziek door te zetten.

Cijfer: 0/10

*Linkara ftw

Limoenlichtje. Bladibladibla