1. GoldenEye: Rogue Agent

GoldenEye: Rogue Agent

GoldenEye: Rogue Agent op de GameCube, PlayStation 2 en Xbox was de naam GoldenEye niet waardig. De naam, die Rare ooit legendarisch maakte, heeft Electronic Arts niet geïnspireerd om een kwaliteitsproduct te leveren. Electronic Arts moet deze fout goedmaken, en heeft besloten om GoldenEye: Rogue Agent naar de Nintendo Dual Screen over te zetten. Dit keer werkt er een ander team van EA Games aan het spel; een beter team, volgens velen.

Het eerste wat opvalt aan GoldenEye: Rogue Agent is dat het spel er subliem uitziet. Natuurlijk evenaart het niet de grafische pracht van de consoleversie, maar het zit er ook niet mijlenver vanaf. We kunnen gerust stellen dat het spel grafisch één van de mooiste DS-titels tot nu toe is. Omdat het spel van grond af aan opnieuw is gebouwd voor de DS, zijn ook de geluidseffecten en de muziek volledig aangepast aan de mogelijkheden van de draagbare spelcomputer van Nintendo.

GoldenEye: Rogue Agent zal zich hetzelfde laten besturen als Metroid Prime: Hunters. Met de D-pad loop je, en door over het touchscreen met de thumbstrab of stylus te bewegen kijk je om je heen. Dankzij deze besturing speelt het spel bijna even nauwkeurig als de schietspellen die je gewend bent op de PC. Door ervaringen van medewerkers van de gameswebsite Kotaku, die al met de DS-versie van GoldenEye: Rogue Agent hebben kunnen spelen, weten we dat deze manier van spelen prettig aanvoelt. Op het onderste scherm wordt een map getoond van de spelomgeving. Verder kun je ook zien welke wapens je hebt en hoeveel ammunitie je nog hebt. Nog belangrijker is dat je kunt zien hoe het staat met je levensenergie. Op het bovenste scherm wordt de actie getoond.

Uiteraard kun je in GoldenEye: Rogue Agent op de DS alles doen wat je ook in de consoleversie kon doen, zoals bijvoorbeeld het hanteren van twee wapens in je handen om je tegenstanders te lijf te gaan. Uiteindelijk zijn er meer dan honderd verschillende wapencombinaties mogelijk. Geen kogels meer? Geen nood, er is nog altijd de mogelijkheid je tegenstander snoeihard neer te slaan met je geweren. Daarnaast is het mogelijk om een gijzelaar te pakken en als menselijk schild te gebruiken. Pompende actie op een handheld? Wij zien het wel zitten.

Tot zover hebben we het alleen nog maar gehad over de singleplayer van GoldenEye: Rogue Agent. Het is echter de multiplayer die van GoldenEye: Rogue Agent een bijzonder spel maakt. Het is namelijk mogelijk om tot en met acht mensen tegelijk over Wi-Fi de strijd aan te gaan. Uiteraard ondersteunt het spel download-play, wat je in staat stelt om het met slechts één spelcassette tegen spelers op te nemen die niet in het bezit zijn van het spel. De overige spelers downloaden dan de benodigde content van jouw Dual Screen af. Uiteraard zijn alle taferelen uit de singleplayer mogelijk in de multiplayer: ‘Ik neem snel Jelle als gijzelaar op het moment dat Jurian mij wilt neerschieten’. Nu nog een droom, binnenkort werkelijkheid?

Wat de spelomgevingen betreft: de volgende mappen zijn in elk geval aanwezig in de multiplayer-modus: Scaramanga's Fun House, Atlantis, Moonraker, the Golden Gate Bridge, en Carver’s Press. Zowel Deathmatch als Team Deathmatch zijn mogelijk in de multiplayer, evenals nog een aantal andere spelmodi, die helaas nog niet bekend zijn gemaakt. Omdat de ontwikkelaars beloven dat de multiplayer even sterk zal zijn als de singleplayer, verwachten we een zekere verslavingsfactor.

Na al vele positieve reacties te hebben gehoord van journalisten die met het spel hebben kunnen spelen, durven we stilletjes te beweren dat Electronic Arts haar fout gaat goedmaken. Een diepgaande single- en multiplayer in combinatie met grafische pracht kan nog wel eens een heel bijzonder spel opleveren.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Lijkt me echt cool!



    En het ziet er echt subliem uit!

  • Jah lijkt me ook wel wat voor de DS.

  • \" Ik neem snel Jelle als gijzelaar op het moment dat Jurian mij wilt neerschieten’\" Mag ik ook^^

  • hij lijkt me wel leuk :D



    toch ga ik voor Coded Arms voor psp :P

  • Lijkt me wel leuk

  • Ben geen handheld fan, maar dit ziet er goed uit en zijn nog maar screens. Die trailer is al subliem

  • Ziet er cool uit, als het ook nog lekker speeld zou die goed verkopen…

    Maar ik ben niet echt zot op die james bond spellen maar een keer spelen kan geen kwaad

  • Ik weet niet wat het is maar ik vindt het er niet geweldig mooi uit zien, het heeft niet echt sfeer. Metroid vindt ik er dan beter uit zien, maar ik zal dit spel wel eerst op de ds zelf en in beweging moeten zien.

    Wat ik ook erg goed vind is dat maar een iemand het spel hoeft te hebben en dat je dan ook kan multiplayeren. Maar ik koop toch geen ds want ik vind een handheld maar verot spelen.

  • ^ al gespeeld dan?

  • ziet er mooi uit!

    de stylus word goed gebruikt! alleen het 2e scherm iets minder… maar voor de rest lijkt t me een keigoeie game!

  • wie dit niet mooi vindt ( is altijd met screens ) moet maar es ff het filmpje kijken (gamespot)

  • @slapdaddy

    ik vind de schermen wel goed gebruikt. ik bedoel, hoe wil je de 2 schermen anders gebruiken bij een schietspel?

  • EA zegt wel dat hier een beter team aan werkt maar toch vertrouw ik dat niet helemaal, zet je EA zijn beste mensen op de de DS versie en niet op de grote consoles? Na de blunder van Goldeneye op de consoles moeten ze wel zeggen dat het een 'beter' team is.

  • Gelijk weer naar dat 'grafisch' BOEIEND.

  • schnell achter die mussai!

  • schnell achter die mussai!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren