1. mijn frustraties bij sony's klantenondersteuning

mijn frustraties bij sony's klantenondersteuning

De playstation, een mooi apparaat met fantastische spelletjes, goeie graphics, veel vernieuwingen... Een apparaat waar je veel plezier aan beleeft dus, maar dan gaat hij kapot.

Juli dit jaar, het schooljaar is net gedaan en tussen al het gefeest en de katers door speel ik graag een spelletje playstation, samen met wat maten wat call of duty, of een wedstrijdje fifa spelen. Tot als mijn playstation opeens een heel raar geluid begint te maken. Ik trek het me niet te hard aan en denk: 'het zal wel niets zijn.' Jammer genoeg was er toch wel iets aan de hand: 'yellow light of death'. Tja, wat doe je dan? Je belt naar de 'sony playstation helpdesk', je wacht 5 minuten tot die irritante computerstem een hoop domme onzin heeft verteld en krijgt uiteindelijk iemand aan de lijn. Je legt je probleem uit en krijgt te horen dat je je playstation zal moeten opsturen, het een maand lang gaat duren en dat je 150 euro moet betalen. 150 euro?! Omdat sony dan toch wel ergens een fout heeft gemaakt dat zo'n playstation stuk gaat moet jij 150 euro betalen? Zeer slecht gezind ben ik erover.

Uiteindelijk beslis ik om hem toch te laten repareren, wanneer ik de playstation wil gaan afgeven bij het 'kiala punt' voor verzending weten die mensen zelfs niet naar waar ze de playstation moeten verzenden. Na dat geregeld te hebben was het gewoon afwachten. Een maand ging voorbij, wanneer ik belde zeiden ze me dat de playstation helemaal nog niet was aangekomen.

Ik trok het me niet zo hard aan. Maar na twee maanden begon het me toch wel erg lang te duren. Na wat gebeld te hebben kwam het er eigenlijk op neer dat ze helemaal niet wisten waar mijn playstation was. De mensen van het kiala punt hadden me ook geen bewijs van afgifte gegeven (iets waar ik ook helemaal niks van wist). Dat bewijs ben ik dan toch wel kunnen gaan halen bij het kiala punt, maar mijn playstation had ik nog altijd niet.

Dan heb ik een document verzonden met het bewijs van afgifte op, en toen mailden ze opeens niet meer terug. Toen ik hen terug opbelde vertelden ze me dat de betaling foutief verlopen was, mijn vader was dus blijkbaar vergeten om in de mededeling het dossiernummer te schrijven. Dat vertelden ze me dan helemaal op het einde na twee maanden, ipv dat gewoon al in het begin te vertellen. Nadat ik dus weer een document met weer een bewijs -deze keer het betalingsbewijs- had verzonden kreeg ik gelukkig enkele dagen daarna een playstation aan per expressdienst.

Ik dacht dat dit het einde was van al de ellende met mijn playstation, niet dus! Ze hadden me gewoon een playstation gestuurd die nog kapot was, het beeld flikkert de hele tijd en het scherm wordt telkens zwart voor enkele seconden. Toen ik dat zag had ik echt zin om die eikels van sony te wurgen. Nu moet ik dus weer die playstation opsturen en weer een maand wachten...

Tot nu toe heb ik dus alleen maar 150 euro, veel moeite en veel tijd verspild aan deze reparatie.

Echt serieus FUCK SONY

Dit artikel delen

Over de auteur