1. Jelle's Adventure 8 juli 2011

Jelle's Adventure 8 juli 2011

Het is zomer en dat betekent voor mij altijd een zomerdip. Ik hou van de zomer als ik vrij ben, maar op werk is het maar een saaie bedoeling. Er komen geen nieuwe games uit, de halve redactie is op vakantie en stagiairs zijn er niet. Met ‘minimale’ middelen runnen we dan ook de redactie. De nadruk ligt daarbij op het nieuws en proberen we hier en daar een achtergrondartikel te plaatsen.

Door de stilte is het bij mij gaan kriebelen. Ik wil schrijven. Ik hou van communiceren en in contact staan met de bezoekers. Misschien dat ik daarom mijn gezicht wat vaker op het offtopic foum laat zien en meer aandacht besteed aan Twitter. Daarom deze log, waarin ik jullie een kijkje achter de schermen van InsideGamer wil geven en tegelijkertijd jullie opzadelen met al mijn persoonlijke verhalen. Dat doe je namelijk op een log.

In de log dus aandacht voor InsideGamer, de ontwikkeling van de nieuwe website, ervaringen met games die net binnen zijn, prijsvragen die er aan komen en zogenaamde Dikke van Esjes. Dat is de naam van de verzameling Cruijfiaanse versprekingen die ik sinds 2008 maak. Soms geniaal, soms te achterlijk voor woorden. Denk daarbij aan ‘ We willen mensen echt ontarmen’ tijdens een redactievergadering of de klassieke ‘Waterdik kijken’ in gesprek met een uitgever waarbij we nog niet wisten wat de toekomst zou brengen.

Tot zover de aankondiging van de log waar je al meer dan tweehonderd woorden van hebt gelezen en over tot de orde van de dag. Een dag die er heel erg mooi uitziet. Ten eerste is er een nieuwe Burnout aangekondigd. ‘Helaas’ gaat het om een XBLA/PSN-titel, waardoor het waarschijnlijk een ‘kleine’ game gaat worden. Mooi is ook het vooruitzicht van de dingen die we vandaag gaan doen. Chris is gisteren naar een FIFA 12-presentatie gegaan en vandaag gaan we zijn mening in een video impressie opnemen. Ben erg benieuwd wat zijn bevindingen zijn.

Maar het allerleukste van vandaag is nog wel de komst van Tidow. Deze lucky bastard mocht een aantal weken geleden als grootste SSX-fan van Nederland afreizen naar Vancouver om daar in de SSX-studio de nieuwe SSX-game te aanschouwen. En daarmee heeft hij al veel en veel meer gezien dan wij. Soms is het leven oneerlijk.

De rest van de dag wordt gevuld met een aantal vaste rubrieken waar ik elke week voor verantwoordelijk ben. Voor de WTF-Update heb ik weer heel veel leuke filmpjes gevonden, ik ga straks de redactie wakker schudden dat zij weer moeten gaan vertellen wat zij dit weekend gaan doen en ook staat er nog een stelling van de week klaar. Deze keer onze mening over de aankondiging van de PSN-remake.

Tot slot nog een kleine update over de ontwikkeling van de nieuwe website. Die schiet al aardig op en wat we tot nu toe hebben is erg vet. Ik hoop binnenkort wat afbeeldingen aan iedereen te kunnen tonen, zodat iedereen ook alvast en beetje kan wennen. Het gaat namelijk qua look behoorlijk anders worden en qua inhoud gaat het heel erg gericht worden op de community. De community is namelijk hetgeen wat InsideGamer zo uniek maakt. Denk daarbij aan huidige features die flink verbeterd worden en nieuwe features die communicatie tussen de leden een stuk beter en daardoor leuker maken.

En daarmee zit deze eerste log er op. Uiteindelijk heb ik dit verhaal binnen dertig minuten online gezet. Daarbij moet wel gezegd worden dat er geen eindredactie overheen zit, wat kan betekenen dat er heel wat lelijke spelfouten inzitten of compleet nieuwe Dikke van Esjes. Maar doordat ik het binnen dertig minuten kan opschrijven denk ik dat het heel goed mogelijk is om dit vaker dan één keer te doen!

Dit artikel delen

Over de auteur