1. MGS3: De extra opties

MGS3: De extra opties

De afgelopen dagen is er heel wat heisa geweest op InsideGamer omtrent Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Dat is natuurlijk logisch, want het spel gaat proberen één van de beste titels voor de PlayStation 2 te worden. Konami kondigde eind februari aan over een maand met officiële informatie te komen, maar tussendoor zijn er wel nieuwe beelden uitgelekt. Op deze beelden zijn enkele zaken te herkennen waar weer verschillende gedachten achter zitten. Bovendien zijn er theorieën op het Internet te vinden die verder op deze informatie ingaan. Omdat er de afgelopen vier dagen al veel over Metal Gear Solid 3 te lezen was, zullen we hiermee een slotakkoord vormen: wat voor extra, nooit eerder vertoonde, opties zal Metal Gear Solid 3 bevatten?

Let op: dit zijn puur gedachten die we gevonden hebben op de vele Metal Gear fangroepen, alles van hieronder is nog niet officieel aangekondigd.

Camouflage is belangrijk

Op de gelekte beelden was geen radar te vinden. Dat is niet zo gek want eerder wel al duidelijk dat Metal Gear Solid 3 waarschijnlijk helemáál geen radar gaat bevatten. In de plaats daarvan lijkt er een Camo meter te worden toegevoegd. Deze meter duidt precies aan hoe goed de hoofdpersoon zich verschuilt.

Deze Camo meter is rechtsboven in de hoek te vinden en geeft op het eerste gezicht vier zaken aan: kleding, verf, onzichtbaarheidpercentage en een omgevingsindicator. De kleding betekent dat de hoofdpersoon zich kan kleden naar zijn omgeving. Op de beelden zien we zaken als Tree bark of black. Dat zijn de namen van de te dragen outfits. Logischerwijs is het slim om het Tree bark pak aan te trekken als je jezelf bijvoorbeeld achter een boom verstopt.

Onder de kledingaanduiding is de naam van de verf te vinden. Het lijkt er op dat dit de gezichtsverf zal worden. Helaas zijn we alleen nog maar de namen black, no paint en woodland tegengekomen.

De bovenstaande zaken zouden een optie zijn om het onzichtbaarheidpercentage te verhogen. Bij 100% is de hoofdpersoon volledig onzichtbaar en we hebben al een beeld gezien waarop er een -5% te zien was, dit terwijl de speler recht op in een open gebied stond. Boven het percentage is een omgevingsindicator te zien. Deze laat zien in wat voor omgeving de speler zich bevindt. Op de beelden is dit helaas nog niet helemaal duidelijk, maar wij denken dat het mogelijk is om straks via een menu de kleding en verf op deze indicator af te stemmen om zo het percentage op te krikken.

Online mogelijkheden?

Hoewel we dus ongeveer kunnen gokken wat deze camouflagemogelijkheden gaan inhouden, blijft het vooralsnog onduidelijk hoeveel kledij er te vinden is en hoe dit in het spel verwerkt is. Het klinkt een beetje onlogisch dat de speler zich tijdens het spel gewoon om kan kleden. Is de hoofdpersoon dan in zijn onderbroek zichtbaar? En wat gebeurt er als hij tijdens het omkleden wordt betrapt? Op de antwoorden hierop zullen we nog even moeten wachten.

Veel meer theorieën bestaan over de mogelijkheid om de kledij te downloaden via de PlayStation 2 netwerkmogelijkheid. Daar zouden steeds nieuwe pakken en dergelijke geplaatst worden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de gezichtsverf.

Wanneer de ‘online mogelijkheden’ in een gesprek met Metal Gear liefhebbers naar voren komt, vallen er dodelijke stiltes. Veel liefhebbers van de serie kijken met een schuin oog naar Final Fantasy, waar de online opties volgens velen geen goed hebben gedaan aan de serie. De meeste Metal Gear liefhebbers hopen dat er geen meerspeleroptie toegevoegd gaat worden. Wij rekenen daar zelf sowieso niet op, al vinden we de mogelijkheid om extra’s te downloaden erg goed in de oren klinken.

Eind maart komt Konami met de eerste, echt officiële details over Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Op onze productpagina zijn alle artikelen terug te vinden, boordevol met suggesties en theorieën over het nieuwe spel van Kojima. Over minder dan een maand wordt dus bekend hoeveel van deze theorieën klopten.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • lijkt me grappig als snake op het einde gewoon dood gaat…Gear Solid 3: Snake Eater

  • nee dat zou echt fantastisch zijn. huppetee één van de belangrijkste stealth titels om zeep helpen door de hoofdpersoon gewoon dood te laten gaan. ga spelen man.

  • als mgs, maar geen melk wordt, dat verwacht ik ook niet, mgs2 was heel anders dan mgs

  • Hideo Kojima moet sneller zijn, want ik kan helaas niet wachten.

  • Wisselen van kleding? Zitten ze FFX-2 na te apen, houden ze van Barbie,

    of is dit geniaal?

  • geniaal.

  • Nee marcc, ik weet het wel, wanneer je eigen pak hebt gescheurd dan moet je aan een andere pak zien te komen door een vijand te vermoorden.

  • Ach ja als een game elke keer weer 3 jaar in ontwikkeling is dan kan je denk ik nauwelijk nog spreken van echt melken :) Als ze een jaarlijkse update uitbrengen dan zou het anders zijn. ik denk echter dat Het MGS team genoeg kwaliteit heeft om de serie op een hoog niveau te houden.



    @Senpau

    vaag gevoel voor humor heb jij…

  • dat omkleden is duf.

    ben bang dat het meer een kwestie wordt van de juiste combinatie zoeken dan echt sluipen.



    ik heb trouwens wel een "karakter" gezien in de E3 trailer die zeer veel voorkomt in deel 2 :D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren