1. E3: informatie Codename: Panzers Phase Two

E3: informatie Codename: Panzers Phase Two

Er is meer informatie over Codename: Panzers Phase Two verschenen. Vooral de verschillende tussen het eerste en het tweede deel zijn bekend, wij hebben het op een rijtje gezet.

Grafische engine

De engine die Codename: Panzers Phase Two gebruikt, The Gepard Engine, heeft nu al de reputatie als beste engine voor strategie spellen. Speciaal voor Codename: Panzers Phase Two zijn er nog wat wijzigingen in de engine aangepast. Deze wijzigingen zullen zorgen voor een betere presentatie. Ten opzichte van het vorige deel zijn ook de tussenfilmpjes veel mooier een vloeinder. Nog een extra eigenschap is dat de lippen nu ook goed mee bewegen als er gepraat wordt.

Nieuwe locaties

Het eerste deel speelde zich met name af in West- en Oost-Europa. Je speelde dan met de Duitsers, Russische of de Amerikaanse troepen. Phase Two zal beschikken over een Duits-Italiaanse nazi's, Anglo-Amerikaanse geallieerden en Joegoslavische verzetsstrijders die steun krijgen van de Amerikanen. Het spel zal zich nu ook afspelen in Noord-Afrika, de gebieden rondom de Middellandse Zee en het Balkan gebergte.

Verhaal, plot en spraak

Het verhaal en het plot van het spel zijn geschreven door een ervaren schrijver. Deze schrijver heeft meegeholpen aan series zoals Law & Order en Buffy the Vampire Slayer. Ook is er nu gebruik gemaakt van realistische voice-overs. Peter Weller heeft hier een grote aandeel in gehad. Peter Weller kennen we beter als Robocop.

Kunstmatige Intelligentie en Multiplayer

De Kunstmatige Intelligentie is compleet herschreven. Dit moet onder andere zorgen voor een betere multiplayer en singleplayer ervaring. De tegenstander zal nu gebruik maken van effectievere en gevarieerde tactieken. Er is een nieuwe optie in de mulitplayer mode, 'Mission Mode'. Nu wint iemand niet als hij de tegenstander heeft vernietigd, maar als hij de meeste punten heeft gehaald. Een speler krijgt tijdens de multiplayer bepaalde opdrachten die hij moet voltooien.

Dag en Nacht

Het verschil tussen dag en nacht is nu veel realistischer en speelt ook een grotere rol op het spel. Phase Two maakt beter gebruik van fog of war. Dit zijn tegenstanders waarvan je weet dat ze er zijn, maar een positie heb je niet. Voor in de nacht zal dit vaak voorkomen. Hierdoor kun je eenheden met een zaklamp laten patrouilleren, deze kunnen verder kijken dan een normale soldaat, maar worden ook eerder ontdekt.

Nieuwe en verbeterde eenheden

Phase Two beschikt over een aantal nieuwe, verbeterde en gevarieerde eenheden. Ook is de schaal aangepast zodat een soldaat niet even groot is als een Jeep. Deze aanpassing is iets waar veel fans om vroegen.

Editor

Het is nu mogelijk om eenheden aan te passen en eigen tussenfilmpjes te maken.

Er zijn ook nog nieuwe screenshots van Codename: Panzers Phase Two verschenen. Deze kun je vinden in onze screenshotgalerij. (GP)

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • kijk dit is wat ik bedoel, weer een strategie game……

  • dit is geen leuk spel

  • Dat weet je nu al, knap

  • ken de eerste toch

  • Ja, twee is toch anders?

  • ik heb phase 1 na het één week te hebben gespeeld meteen verkocht, verveeld erg snel

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren