1. E3: id Software kondigt Quake 4 officieel aan

E3: id Software kondigt Quake 4 officieel aan

Uitgever id Software heeft Quake 4 voor de Xbox 360 officieel aangekondigd. Eerder zagen we al een eerste screenshot van het spel voor Microsoft's nieuwe spelcomputer, en verscheen de titel van Quake 4 op de bestellijst van verscheidene Amerikaanse groothandels. Todd Hollenshead, CEO van id Software:

"QUAKE 4 utilizes the power of our groundbreaking DOOM 3® engine to transport players into a war-torn science-fiction universe graphically realized like never before. "We're excited to bring the next generation experience to a new breed of console game fans."

Quake 4 is het eerste spel dat naast Doom 3 gebruik maakt van de Doom 3-technology van id Software. In Quake 4 speel je de rol van Matthew Kane, een van de beste leden van Rhino Squad. Samen met de andere leden van dit team, alleen, of in allerlei voertuigen als tanks, is het aan jou de taak om in het hart van de Strogg gevechtsmachine te komen. De enige manier om de Strogg te verslaan is door een van hen te worden. In de vroege missies vecht je als marinier, daarna word je gevangen genomen en keer je als omgetoverde Strogg terug om met nieuwe krachten en mogelijkheden om de oorlog te stoppen. Quake 4 is uiteraard aanwezig op de E3, waar het spel voor het eerst wordt getoon.(GP)

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • hoop dat het vet word. lekker online knallen:P

  • Vind het bullshit, werkelijk waar. De Doom 3 engine draait ook nog met gemak op de Xbox (1) en dan brengen ze Quake naar de 360… nou toont echt de ''power'' van de Xbox 360 dan…

  • waarom was mijn reactie weg?

    Is ID een uitgever ofwat?:P

  • Quake 4 ziet er niet zo vet uit wat ik tot nu toe heb gezien.

  • idd

  • Alweer een vette game voor de xbox360. Microsoft is goed bezig met het binnenhalen van toptitels.

  • @Lau Lau: de D3 engine draait helemaal niet met gemak op de Xbox. Het ziet er allemaal mooi uit (zeker een van de mooiste console games van het moment), maar mist ook veel. Grootste minpunt is geen dynamische schaduwen. Dat het er zo gelikt uitziet is een & al truckage. Als je het echt in volle glorie een game erop wilt bouwen moet je zwaardere hardware hebben. Daarnaast heeft Raven Software een reputatie opgebouwd door het aanpassen van engines.



    Denk juist dat dit soort dingen het grootste pluspunt van de volgende generaties wordt. Interactiefe omgevingen, niet dat statische wat we nu gewend zijn. Alles kan stuk, of worden verplaatst. Dat soort stuff.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren