1. E3: The Legend of Zelda: Twilight Princess

E3: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Ladies and Gentlemen: We’ve played it! The Legend of Zelda: Twilight Princes was op de Nintendo-stand speelbaar. Hiervoor moest je trouwens wel een uur of twee voor in de rij staan. Of de juiste contacten bij Nintendo hebben. Gelukkig gold voor mij het tweede, zodat ik meteen naar de Zelda ruimte werd gedirigeerd, alwaar er een aantal Zelda pods klaar stonden. De E3 demo bestond uit twee levels, die ik hieronder zal beschrijven.

In het eerste level maakte ik kennis met Link en zijn paard Epona. Hier werd me het één en ander duidelijk hoe het paard bereden moest worden. Dit leerde ik in een klein minispelletje waarbij er een aantal schapen naar de stal geleid moesten worden. Al rijdend op Epona konden de schapen op worden gejaagd, waarna je ze als een echte herder terug naar huis bracht. Ik was hier niet echt goed in, maar gelukkig hoefde ik het niet af te maken. Na Epona eenmaal onder de knie te hebben, besloot ik het dorp een bezoek te brengen. Hier vallen allemaal kleine klusjes te doen, maar daar had ik helaas geen tijd voor. Elk demo-level had een tijdslimiet van vijftien minuten, waardoor ik me op een aantal essentiële details moest richten. Zoals het prachtige water. Een schouderklopje voor Nintendo is hier geplaatst. Helemaal mooi wordt het als Link er in springt. Zijn bovenlichaam is dan gewoon scherp, maar alles wat zich onder water bevindt is een beetje wazig, net zoals in het echt! Link zien zwemmen is daarnaast ook een genot. De animaties van onze held zijn nagenoeg perfect uitgewerkt, wat het spel naar een hoger niveau tilt.

In het tweede level springt Link wederom op de rug van Epona om kennis te maken met de gevechten te paard. Je zit achter een baas aan, terwijl je wordt belaagd door een vijftal handlangers. Het was vooral een kwestie van afrekenen met de handlangers, om daarna via een vijftal korte sprintjes naar de baas te racen en die een pak rammel te geven. Tijdens het gevecht veranderde het weer van een zonnige middag naar een avond vol onweersbuien. Het was een heerlijke ervaring, Zelda waardig. Maar dat was nog niet alles. Na de baas te hebben verslagen ging de demo over in een één tegen één gevecht tegen de eerder genoemde baas. Locatie? Een brug boven een ravijn. Link en de naamloze baas bestormen elkaar per paard en het is aan Link om de baas te raken zonder van de brug te worden gestoten. De baas is namelijk een stuk groter en sterker, met als gevolg dat als hij je raakt Link honderd meter naar beneden stort. Wat mij dus overkwam, waarna ook de tijd van deze demo over was. Jelle zijn status? Kwijlend en verlangend naar meer.

Nintendo begreep dit als geen ander en begeleidde ons naar een tweede kamer, waar nog eens twee demo’s speelbaar waren! De eerste demo liet Link tegen verschillende vijanden vechten. Met je zwaard kon er flink op los gehakt worden, om vervolgens al rollend de aanvallen van de vijanden te ontwijken. Ook hier waren de animaties van Link likkebaardend lekker, maar gaf de camera wat problemen. Gelukkig heeft Nintendo nog genoeg tijd om dat een beetje aan te passen. Vermakelijk was het in elk geval wel.

Tot slot nam ik het tegen een typische ‘Zelda-baas’ op. Link had in dit demo-level de beschikking over zijn boemerang. Tegenover hem stond een driekoppige vleesetende plant, die om de zoveel tijd een giftig gas spoot. Simpelweg een boemerang naar zijn hoofd gooien leverde niks op, zodat er naar een andere oplossing gekeken moest worden. Die vond ik in een rondslingerende aap. De aap had namelijk een bom bij zich. Met de boemerang moest er zodoende eerst op de aap gelockt worden om daarna hetzelfde bij het middelste hoofd te doen. Link gooit vervolgens zijn boemerang, wat een heuse tornado-boemerang blijkt te zijn. De wind blaast de bom uit de armen van de aap en gooit hem in de bek van de vleesetende plant. Daar ontploft vervolgens de bom, de plant slaat met zijn hoofd op de grond en je kunt hem een paar rake klappen verkopen. Het was de sleutel naar succes en de deur naar het einde van mijn Zelda-speelsessie.

Hoogtepunt van mijn E3? Ik denk het wel. Toch wil ik nog een kritische noot plaatsen. De trailers waar we tot nu toe lekker mee zijn gemaakt zien er een stuk beter uit dan de in-game beelden waar ik kennis mee maakte. Dat heeft overigens vooral te maken met het feit dat de trailers erg mooi waren. Ach, eigenlijk is dat gewoon zoeken naar een minpuntje, wat je als fan gewoon links kunt laten liggen. The Legend of Zelda: Twilight Princes is een must-have voor iedereen! Kun je dat na één E3-bezoek zeggen? Ja, dat kan!

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Een must-have voor iedereen, een wijze uitspraak!

  • en toch kan het mij niet boeien :) mss heb ik al veel teveel met link in een wereldje rond gelopen.. Who knows

  • Hmm.. mooie preview inderdaad. Echter, ik hoor van sommigen dat het 4 demo's zijn, en Reggie zei in zij in zijn GameSpot interview dat er 3 speelbare demo's waren, terwijl jullie weer twee zeggen. Wat is het nou? :P

  • De eigenlijke beelden waren minder dan de trailers? Ik vond sommige trailers al aardig stijf moet ik zeggen…



    Maarja, daar staat weer een kleine lading sfeer tegenover dus 't zou wel meevallen :-)

  • eerst 2 en toen weer 2 = 4, beter lezen

  • gamecube hebt haal deze game zeker wel

  • Dit is idd een game, of wordt een game, die iedereen moet hebben.

  • ja hoor ziet er naar uit dat et ze weer is gelukt

  • Zelda is zowiezo een must have , ook al zijn de graphics minder dan uit de demo's . Het zal nooit naar iedereen z'n tevredenheid zijn.

  • @De trailers waar we tot nu toe lekker mee zijn gemaakt zien er een stuk beter uit dan de in-game beelden waar ik kennis mee maakte



    Een stuk beter???????



    De grafics uit de trailers waren prachtig, maar niet overdreven uitzonderlijk, dus ik moet zeggen dat ik het op zijn minst vreemd vind dat de grafics van de demo's EEN STUK minder zijn……Laten we wel wezen, de grafics van de trailers zagen er niet zodanig uit, dat de cube dit niet aan zou kunnen…..



  • toch wel raar dat de trailers mooier zijn terwijl die ingame waren ….

    Ik hoop trouwens dat het uiteindelijk resultaat ook gewoon mooi is.

  • Nintendo gebruikt altijd ingame beelden voor de zelda trailers



    en zegt het woord DEMO iets ze hebben nog genoeg tijd om het uiteindelijke product stevig op te poetsen



    en ik heb ook gameplay filmpjes gezien op de Site van IGN en daar zag het er wel zo goed uit als in de trailers



  • Ik vond de ingame beelden die ik op ign zag mooi, maar ik vond de animaties juist een stuk minder er waren veel tww animaties terwijl dit een heel ander spel is.

  • ik geloof dat er 4 demo's zijn



    -het begin dorp

    -gevecht te paard

    -dungeon

    -eindbaas dungeon




  • hierdoor vind ik het jammer dat ik mijn NGC verkocht heb, om een super deluxe pc te kopen :P

  • Jaja deze moet je zo dra de release is bekend gemaakt glijk bestellen wand ze zijn zo op

  • er zijn 4 demos

    -Tauru Village

    -horse fight

    -Forest Temple

    -Forest Boss



  • ik heb nog nooit een zelda game gekocht maar denk dat dit mijn eerste gaat worden :)

  • Beetje een n00baktie om te zeggen na een speelsessie met een preview disc dat het een must have is:S

    Nu kannie alleen maar tegenvallen

  • Ziet er toch beter uit dan ik verwacht had. Titel valt toch wel mee, als je ook naar de filmpjes kijkt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren