1. Week 21

Week 21

Afgelopen twee weken hebben we de terugblik rubriek even links laten liggen. Dit kwam natuurlijk door de drukte van de E3. Er was zoveel nieuws dat het onbegonnen werk was. Bovendien zaten we met zijn allen in Amerika en hadden we wel iets anders aan ons hoofd. Maar nu zijn we weer terug en hebben we alle tijd om eens lekker terug te blikken op de afgelopen week. Een week waarin ‘verassend’ genoeg niet al te veel viel te beleven. Het is een jaarlijks terugkomend fenomeen: De after-E3 weken. Weken waarin het nieuws net zo schaars is als water in de woestijn. Gelukkig hebben we nog heel veel 'E3 gespeeld'-impressies in de planning staan, zodat er op InsideGamer nog genoeg te beleven valt. Daarover meer in de vooruitblik van aankomende maandag.

We kijken in deze terugblik terug vanaf maandag 23 mei. Normaal gesproken bespreken we al het belangrijke nieuws van zaterdag tot en met vrijdag, maar omdat er op zaterdag nog heel veel E3-nieuws was, hebben we besloten om die in ons overzicht te laten zitten. Afijn, we beginnen met het nieuws uit het Nintendo-kamp. Geist was deze E3 voor de derde keer op rij aanwezig, waardoor je zou gaan denken dat het spel inmiddels wel klaar zou zijn. Helaas is niks minder waar en werd het spel verschoven van juni naar augustus. Geen man over boord natuurlijk, maar het begint wel een behoorlijke soap te worden. Geruchten na de E3, daar zijn we ook niet vies van. De meest interessante leek die van Metroid Prime 3, die nog op de GameCube zou moeten verschijnen, volgens de bron eind 2006. Vervolgens kwam MCVUK met het gerucht dat de Revolution in de lente van 2007 in Europa wordt gelanceerd, waarmee het Metroid Prime 3 gerucht wat meer grond onder de voeten kreeg. Maar het mooiste Revolution-bericht van deze week was dat deze de krachtigste spelcomputer zou zijn. Voorlopig maak ik me niet druk over zulke berichten. Laat ze de spelcomputer maar op de markt brengen en aantonen wat hij kan.

Hetzelfde geldt voor Microsoft en hun beloftes. Op hun E3-persconferentie beweerde ze dat de welbekende kartels (jaggies) in spellen verleden tijd zouden zijn. En wat bleek, op de E3 waren de jaggies gewoon aanwezig. Even later hoorde we overal dat de spellen op devkits draaide die over 30 procent van de uiteindelijke Xbox 360-kracht beschikte. Een andere uitspraak kwam die week van Bill Gates zelf. Hij beweerde dat Halo 3 tegelijk zou uitkomen met de PlayStation 3. Deze week werd dat bericht door Robbie Bach en J Allard tegengesproken. Misschien dat ze meer duidelijkheid geven op het aankomende X05 evenement. De vorige afleveringen zorgden in elk geval voor een hoop informatie. Denk maar aan de aankondiging van de overname van Rare. En nu we het toch over de Britse ontwikkelaar hebben, volgens de geruchten is het bedrijf bezig met een nieuwe Banjo en Killer Instinct. Nou, eerst maar Kameo en Perfect Dark: Zero afmaken en dan praten we verder.

Tot slot kijken we wat Sony deze week te melden had. Zij maakten deze week bekend dat ze de productie van de PSP’s zullen opschroeven. Dit heeft alles te maken met de hoge vraag naar de handheld. En die zal straks alleen maar hoger worden, nu blijkt dat Guerilla plannen heeft voor Killzone op de PSP. De PlayStation 2 komt gelukkig ook nog met een rits aan goede titels. Deze week werd daaraan Dragon Quest VIII toegevoegd. Het spel is namelijk bevestigd voor Europa. We sluiten dit overzicht af met een PlayStation 3-bericht. Factor 5, bekend van de Star Wars Rogue Squadron-serie, gaat namelijk spellen voor dat systeem ontwikkelen. Met welke spellen ze zullen komen is nog niet bekend.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • HMM intersesant

  • schijt Rare…..laat ze killer instinct en Banjo Kazooie please niet vernaaien…..daar smeek ik Rare om….



    misschien nog wel een XBOX 360 kopen als de Star wars rogue squadron serie er op uit komt….

  • ik hoop dat Rare weer terug komt bij nintendo ofzo, dat lijkt me heaven

  • Dat gebeurt niet want Microsoft was tot nu toe zeer tevreden over Rare

  • op de 360 en revo komen voorlopig geen star wars spellen van factor 5 meer…Dus helaas pindakaas voor je daredevil..

  • star wars spellen…… boeiend……..

  • Killer Instinct was best geinig maar heb het stiekum nooit super intressant gevonden vanwege de veel te grote combinaties. Daarnaast ben ik geen fan van juggles. Het was dan ook eerder intressant omdat iedereen dacht dat het op N64 hardware draaide… Dit was echter even als bij cruis'n Usa niet echt het geval….

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren