1. Uitgespeeld over de invloed van de kredietcrisis

Uitgespeeld over de invloed van de kredietcrisis

Uitgespeeld over de invloed van de kredietcrisis

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Schiet jij ook altijd die clipjes van een pen weg, Youri? :'D

  • cool

  • ik gok ook op namco-bandai en thq, dat zit niet sterk meer, ik gok dat het mischien failliet gaat maar ik hoop van niet. anders nooit meer naruto of Dragonball ;(

  • Er gaan nog veel bedrijven vallen in de komende tijd ben ik bang.

  • Wat een depressieve aflevering :-P

  • Achja de economie, daar ga ik maar geen woorden aan vuil maken! ;)

  • @ LowlandWarrior



    I know, lastig schoon te krijgen die bende! Zelfs witwassen helpt niet!

  • ben wel benieuwd wat sega gaat doen!.ik denk dat ze momenteel wel weer beetje op het goeie pad zitten, met de nieuwe sonic (eindelijk in 2d:P) en vanquish….. maar ja dat zijn ook niet echt mega sellers denk ik .voor all de laatste niet terwijl het wel een hoog kwaliteits product is. o jah en yakuza 4 zal het wel goed doen in japan….. maar voor de rest zitten er ook weer zat bagger dingen tussen zoals thor:(.



    any way ben benieuwd zoals ik al zei.:P

  • leuke aflevering.

  • De gamesindustrie is crisis bestendiger dan andere industrieën, de verkopen zijn gestegen vorig jaar over het algemeen. Er werden weer meer games verkocht. Wat wel meespeelt voor MS, Sony en Ninty is dat de huidige consoles en hardware wellicht steeds minder zullen gaan verkopen. Ninty heeft wel al de 3DS, daar zou je eventueel de invloed van de crisis kunnen voelen.



    Ontwikkelaars gaan al tien jaar en langer failliet, het is niet erger dan vroeger, integendeel de markt wordt elk jaar opnieuw groter en groter. Vergeet ook niet dat er veel meer ontwikkelaars zijn dan vroeger waardoor de concurrentie een pak zwaarder is geworden. Het is enkel crisis voor de bedrijfjes die door de sterke concurrentie hun games minder goed verkocht krijgen. Ik geloof niet in een crisis in de huidige gamessector. Goed voordeel is idd UFC, games verkopen minder goed omdat de concurrentie te sterk is. Mensen kunnen niet alles tegelijk spelen. Playlogic ging failliet omdat hun games de mensen niet voldoende aanspraken waardoor ze andere games verkozen.



    Er komen nu constant hoog beoordeelde games uit, wat er ook voor zorgt dat mensen geen tijd meer hebben om oudere titels op te pikken wat vroeger veel meer het geval was.


  • Ja ik heb een vraag…

    Wanneer denken jullie dat de nieuwe generatie spelcomputers uit gaan komen?

    En met wat voor vernieuwends dat ons laat watertanden?

    Word onze trouwe controller op de 2de plaats gezet?

    Bij Nintendo heb je bijvoorbeeld niet altijd de keus daarin, terwijl ik dolgraag mario/zelda zou willen spelen op een normaale controller!

    Hoop ook jullie mening eens hier over te horen…



  • Ik hoop persoonlijk dat er niet nog veel bedrijven de afgrond in gaan, want sommige moeten gewoon overeind blijven. Ik vond het al erg genoeg toen Free Radical failliet ging :(

  • The strong will survive, er zullen inderdaad ontwikkelaars op de fles gaan maar het talent in die studio's verlaat zelden voorgoed de game-industrie. Nieuwe ontwikkelstudio's vormen zich weer en andere worden groter, en als er bedrijven als Playlogic verdwijnen zou ik daar echt niet verdrietig om worden.

  • De economie kende in 2008 zowat een all-time-low, toch was de games industrie enorm gegroeid ten opzichte van 2007.



    2007: $17,94 Miljiard in de VS alleen.

    2008: $21,3 Miljard '' ''

    2009: $19.66 Miljard '' ''



    Wellicht komt dit juist door de crisis.

    Slechte economie = banen staan op de tocht = mensen komen thuis te zitten = verveling = kopen een game(console).

    Tot zover mijn economisch inzicht.






  • Ah, een zeer interessante uitgespeeld. Helaas niet mijn gebied, dus ik kan er weinig over zeggen. Desondanks of juist daardoor erg leerzaam en vermakelijk. Gaat vooral zo door!

  • Daarom is Ubisoft zo hard aan de weg aan het timmeren met assassins creed, zij willen ook een bepaald structuur hebben binnen hun uitgaven. Fairytales fight sloeg nergens op, terecht dat ze nu failliet zijn. Ik hoop dat andere Nederlandse ontwikkelaars de tallentjes bij Playologic weg kunnen snoepen.

  • Mede door dat men voorzichtiger is over de toekomst geeft men minder uit en dat merkt de game industrie ook.Door alle bezuingingen die door zijn gevoerd weten de grote uitgevers toch nog winst te genereren zelfs met minder omzet.

    Voordeel van de economische crisis die twee jaar geleden begon is dat men nu goed kijkt wat wil de gamer en wat verkoopt goed.

    En kwaliteit verkoopt altijd dus nog hogere kwaliteit van de games.

    Ik zelf zal dit najaar erg kritisch kijken naar de games die ik koop en misschien zelfs vaker tweedehands kopen .

  • Men denkt dat de kredietcrisis het probleem is achter de vele faillissementen in verschillende bedrijfstakken. Bij de bank sector, de woningmarkt, de hotellerie en de pensioenfondsen is dit inderdaad zo, maar de game industrie heeft last van een geheel ander probleem: een overvolle markt.



    Begin vorig jaar stelde men dat de financiële problemen binnen de auto industrie te danken was aan de kredietcrisis. Natuurlijk had de crisis een vinger in de pap, maar zonder kredietcrisis was de auto industrie alsnog ingezakt. Het probleem ligt hem niet zozeer bij de crisis, maar meer bij het aanbod en het aantal verschillende bedrijven op de markt. Kijk voor de grap eens hoeveel automerken er de laatste jaren in Europa bij zijn gekomen, dit in vergelijking met het aantal bedrijven dat 20 jaar geleden op de Europese markt aanwezig was. Allerlei Amerikaanse en Japanse bedrijven proberen hun auto's nu ook in Europa te verkopen, wat tot gevolg heeft dat de consument meer keuzemogelijkheden heeft en het aantal verkopen wordt verdeeld onder meer bedrijven. Dit wordt natuurlijk gevoeld.



    Voor de game industrie geld hetzelfde. De markt is explosief gegroeid en wanneer een bedrijf failliet gaat, dan worden er onder een andere naam zo weer 2 of 3 nieuwe bedrijven opgericht met werknemers van het failliete bedrijf. Het grote aantal ontwikkelaars op de markt heeft tot gevolg dat er tegenwoordig maandelijks zo veel nieuwe games uit komen, dat de consument keuzes moet gaan maken. Waar men voorheen de keuze had uit 2 topgames per maand, daar heeft men nu de keuze uit 10 games per maand. Dit ga je als bedrijf terug zien in je afzet. De verkopen worden verspreid onder meer games, dus wordt een game minder verkocht, dat is logisch. Daarnaast voelt deze industrie nog steeds de negativiteit van internet. Waar men vroeger een game kocht aan de hand van de plaatjes op het hoesje, daar wordt een game nu gekocht aan de hand van reviews. Minder goede games worden sneller herkend en zullen dus minder verkopen. De markt is een stuk minder transparant geworden en daar begint het nu de gevolgen van te voelen.


  • Ik denk dat we ons niet teveel zorgen hoeven te maken over omvallende studio's.

  • Het zijn rode cijfers Jelle…..

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren