1. Uitgespeeld over user generated content

Uitgespeeld over user generated content

Uitgespeeld over user generated content

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • No valid media file(s) found.

  • Leuke discussie. User Generated Content kan heel vet zijn, omdat er hele creatieve gamers bestaan. Het kan dus zeker de moeite waard zijn gamers zelf lekker aan de slag te laten gaan. Daarvoor moeten echter wel goede tools zijn, zodat het ook te doen is. En natuurlijk moet het, UGC of niet, een volwaardige game zijn. Men kan niet zeggen: Oke, wij hebben een halve game gemaakt, hier heb je tools, maar 'm maar af. Dat kan natuurlijk niet.

  • Ik ben nu wel benieuwd welk super level bedoeld word, youtube linkje redactie? :)

  • Het is zeker leuk voor erbij maar mag niks vervangen.

  • Voor mij zeker welkom, zelf ben ik er creatief dus ik ben onderandere bij Far cry 2 flink aan de slag gegaan!

  • heb veel mods/maps gemaakt voor pc games. vind de besturing hiervoor fijner werken. Vind de LBP, far cry 2 editors wel goed, maar vond de besturing nooit zo precies werken.

  • UGC is tof. Altijd leuk om te zien wat andere mensen in elkaar breien. Je moet het wel goed kunnen vinden natuurlijk. Je kan ook zoals bij youtube met tumbs up/down gebruiken.

  • Ik vind het wel goed. Je zou het bij modnation racers, lbp en warioware gewoon als een soort sub genre kunnen zien. Want in deze drie titels draait het ook gewoon om play,create and share. Bij voorbeelden als Far cry 2 en oblivion e.d was er ook wel een mogelijkheid om wat te gaan maken maar dan zat het ergens in een map of in het geval van Oblivion kregen we later pas een mod tool. En wat je dan ook ziet is dat er wel gewoon een respectabele storyline in zit. Dus ik zou het nou niet echt een trend noemen, bij de eerste 3 genoemde titels gaat het spel daar ook echt om en ik denk dat iedereen wel eens wat geprobeerd heeft kijk maar naar de 2 miljoen gepost levels waar echte pareltjes tussen zitten, maar bij de andere twee titels is het meer een soort extraatje die ook vaak over het hoofd word gezien, dit zijn ook meer mods voor de game. Ik heb bijv de level creator van far cry 2 nooit aangeraakt. Overigens heb ik helemaal niet zo'n moeite om goede levels op lbp te vinden, ik vind het sterren systeem wel aardig werken



    Enne… trackmania nations forever en/of united forever? daar is de singleplayer helemaal crap maar die multiplayer _0_ Of spelen jullie geen free 2 play games? Ook daar zitten pareltjes tussen! Mijn pa is er helemaal aan verslaafd, lol XD



    @ scorchnl

    Inderdaad, het lijkt wel of ze een portie Little Big Planet hebben genomen + een portie Trackmania Nations/United (forever) = Mod nation racers. Mischien - wat kwaliteit maar dat weten we nog niet. Neemt niet weg dat ik ook ongelooflijk veel zin heb in Modnation Racers xD



  • ik vind het wel chill ;)

  • ik heb laatst nog een paar levels gemaakt met LBP en ik vind dat je UGC bij dat soort games gewoon erbij moet doen, het is gewoon een leuke toevoeging bij dat soort spelletjes, en mensen kopen dat soort spelletjes ook door UGC

  • @Welgeboren

    Volgens mij bedoelen ze http://www.youtube.com/watch?v=llDuq5-Ui2c dit level

  • Kunnen jullie zo'n poster naar mij opsturen? :P



    Goede discussie, speel nooit zoveel spellen met USC. Maar ik snap het punt wel dat niet alles goed is, bij LBP op de PSP weet ik ook niet wat tof is en wat crap is.

  • Het beste voorbeeld voor user generated content vind ik toch wel Trackmania. Deze hebben jullie hier niet vernoemt maar ik wil dat toch nog even doen. Trackmania (Nations/United Forever) is een geweldige arcade racegame waar modnation racers veel van heeft afgekeken. De editor van Trackmania is geweldig. Spelers kunnen geweldige creaties maken zonder al te veel moeite. De hoeveelheid (goede) UGC is bij de Trackmania community enorm. Je kunt je er eindeloos mee vermaken.



    @xDarkFlame

    ik zit er niet op te wachten, maar je hebt gelijk. beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

  • Ik vind dat het gewoon er extra bij moet zitten, al die editors. En als ze alleen daarvoor gaan, moet hij ook wel gebruiksvriendelijk zijn. Maar ook dat de pro's er ook goede dingen mee kunnen maken.

  • Erg leuke discussie, met dito onderwerp! Mocht alleen ietsje langer imo.



    De level editor van LBP was inderdaad te lastig voor het grote publiek, maar anderzijds vrees ik dat er met een minder ingewikkelde editor als die van ModNation Racers straks te veel eentonige dingen worden gemaakt. Daarbij worden alle banen outdoor (evt. met tunnel-stukjes) maar ik zie geen space-levels o.i.d. ermee gemaakt worden. En juist om dat soort toffe en unieke levels te laten maken door de comunity is een uitgebreide en ingewikkelde editor nodig, waar veel tijd in gestopt moet worden om een degelijk level uit te poepen. Vandaar dat het een goede oplossing zou zijn als ontwikkelaars die er voor kiezen een level editor in hun game te stoppen er twee versies van maken: de basic editor (à la MNR) en de advanced editor (à la LBP).



    Een ander knelpunt van LBP was inderdaad het zoeken naar mooie levels: er was nergens een punt waar je je level duidelijk kon promoten, evenals een gebrek aan een duidelijke level-van-de-week-functie o.i.d. Gelukkig gaan ze dat verbeteren met LBP2 door de game te koppelen aan de website LBP.me. Ik kan in ieder geval al niet wachten om pareltjes op het web te zoeken en ze in mijn playlist te zetten, om ze vervolgens op de PS3 te gaan spelen.



    Al met al vind ik het hele "Play, Create, Share"-concept een enorme verrijking in de consolegame-cultuur. Prachtig dat er nu ook creativiteit in games gestoken kan worden. En om terug te komen op Jelle's uitspraak van helemaal in het begin van de video: mee eens. De uitgevers mogen best vaker laten zien hoe het moet door level packs uit te brengen, in plaats van telkens de community te pushen. Die twee dingen mogen van mij in vrede naast elkaar gaan leven! :)




  • Die tools mogen van mij er best inzitten, maar wat ze hier ook zeggen: een paar moeilijkheidsgraden qua editors. Gewoon met LBP een simpele tutorial voor een paar platforms achter elkaar en een gevorderden voor auto's ofzo. En dan maar opbouwen.

  • Ik maak soms wel eens levels, maar die zijn niet echt bijzonder goed. Eentje was er blijkbaar wel goed genoeg om samen met een level van Morphweasel op een gedeelde 1e plek te eindigen voor de LBP Club wedstrijd 'Level van het jaar 2009' te eindigen! :) (Jah, daar ben ik best wel trots op! :p)



    Maar ik heb een klein aantal van die geweldige makers wel in m'n vriendenlijst staan, waarvan sommigen helaas niet eens zo bekend zijn. (Die zoekfeature moet dus idd nodig verbeterd worden!)

    Als je ziet wat sommigen toch kunnen maken, niet normaal.

    Een Nederlander, Luos-Desruc maakt bijvoorbeeld een 13-delig avontuur, met enorm veel detail en verhaal. Of wat te denken van Julesyjules' StarWars Spoof levels! Die behoren tot mijn favorieten!



    Ik kan me goed voorstellen dat jullie niet veel LBP meer spelen met alle games die jullie 'moeten' spelen, maar als jullie dat vaker deden dan zou je merken hoeveel pareltjes er wel niet zijn en weten waar je ze moet zoeken. Ook zijn er sites als LittleBigPlanetCentral.com die helemaal volstaan met tutorials, voor zowel beginners als gevorderden.



    LBP2 gaat hopelijk en waarschijnlijk de grootste problemen van deel 1 oplossen, dus ik kan alvast niet wachten! :D



    Met ModNation wacht ik het nog even af, mss na de examens.



    Verder vind ik dat jullie een beetje aan het mierenneuken zijn, en daar komt bij dat 'PlayCreateShare' niet per se betekent dat je ook daadwerkelijk zelf aan 'Create' moet doen. Dit soort games bieden hele lange speelduur, aangezien het aantal levels in principe eindeloos is. Dus duik lekker die levels die anderen voor je gemaakt hebben, daar doen ze het immers voor! ;)










  • Om het kort te zeggen is het user content er gewoon om de speelduur te verlengen. Mijn eerste game voor mijn ps3 was littlebigplanet en toen ik voor het eerst iets probeerde te maken had ik daar echt wel moeite mee. Maar als je gewoon gaat nadenken en kijkt wat anderen maken kun je zoveel inspiratie opdoen en zo veel goede dingen tegenkomen. Ben namelijk in littlebigplanet in een auto gestapt, wat weer via een hendel een transformer bleek te zijn :D Het is gewoon zo leuk en als je eenmaal zelf een beetje doorhebt wat de tools kunnen en blijft oefenen kan je na een tijdje met genoeg inspiratie een hartstikke leuk level maken.

    Over dat sommige levels onvindbaar zijn ben ik het wel mee eens, kom namelijk wel eens levels tegen waarvan je denkt van Wauw dit is cool, maar hiervoor heb je dan ook de "heart" knop zodat je hem opslaat en hem weer kan spelen zonder te zoeken.



    Over littlebigplanet 2, die krijgt ten eerste dus voor iedereen zijn eigen site waardoor dingen makkelijker te vinden zijn. Ook krijgt het wat ik wel erg leuk vind is een optie waarbij je een code uitprint (van de site dus) en die voor je playstation eye houd, dan opent lbp 2 dat level automatisch. Als er dan bijvoorbeeld elke week door users of door IG zelf een paar codes op de site worden gezet dan kunnen we ook op een makkelijke manier de goede levels met elkaar delen :D

    Zelf kijk ik er erg naar uit om gewoon erachter te komen wat het limiet is met LBP 2, maar als je kijkt wat sommige mensen kunnen is er geen limiet ;)


  • User generated content is echt wel tof hoor, maar er zit bij LBP meer dan 3/4 van de tijd echt crap tussen lijst van levels.

    De editor van LBP vond ik zelf trouwens zo moeilijk dat ik hem gelijk aan de kant heb gedaan, dat viel me echt tegen. : |

  • Ik heb trouwens nog nooit echt problemen gehad met de level creator van lbp :S

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren