1. Sacred

Sacred

In samenwerking met Take Two zal InsideGamer van woensdag tot en met zondag een themaweek organiseren over Sacred. Deze RPG titel is voorzien van een gigantische fantasie wereld boordevol met trollen, elfen en ander fantasieachtig gespuis. Het spel laat de speler kiezen uit zes verschillende karakters, biedt een ontzettend leuk verhaal en genoeg actie om elke liefhebber van dit genre geïnteresseerd te houden.

Bovendien is Sacred een telg van de free-roaming hype; de spelwereld is voor 70% toegankelijk aan het begin van het spel. De rest is te openen via de dertig missies of ruim tweehonderd submissies die het spel bevat. Daarnaast is er een heuse online modus te spelen in Sacred met de spelopties ‘Co-Op’ en ‘Hack ’n Slay’.

Het verhaal

Net zoals elk ander actie-RPG spel, is Sacred voorzien van een verhaal dat erg belangrijk is voor het spelverloop. Het spel speelt zich af in de wereld Ancaria, een wereld die van alle markten thuis is; het bevat namelijk sneeuwwerelden, dichte bossen en allerlei stadjes. Meer dan duizend jaar geleden is dit land vrij geworden van allerlei heerschappijen, maar opnieuw komt Ancaria in de problemen dankzij een gevaarlijke demoon.

Sacred begint met een introductiefilmpje waarin te zien is dat Shaddar, een duistere tovenaar, een grote fout maakt en de kwade demoon laat ontwaken. Shaddar wordt in de taal van de elven uit Zhurag-Nar ook wel Ilim Shaddar genoemd, wat niets meer of minder betekent dan Wanderer of the Shadows.

Shaddar heeft een soort blauw bloed door zijn aderen stromen. Zijn voorvader was namelijk Morgast I die tijdens een bekende historische oorlog het hele land in een zee van bloed omtoverde. Zelf is Shaddar ook een vreemde vogel. Hij heeft zijn eigen zus geofferd om haar krachten voor zichzelf te gebruiken en via rijkdom en magie heeft hij zich duistere krachten eigen gemaakt. De raad van tovenaren besloot, vanwege Shaddar’s dreigende gevaar, hem de doodstraf te geven. Helaas voor Ancaria besloot de hoogste baas (Valorian I) hem slechts te verbannen.

De verbanning zorgde ervoor dat Shaddar jaren lang door de duistere en minder plezierige gedeelten van Ancaria heeft geslenterd. Zijn krachten die hij over had, gebruikte hij om zelfs Orks, Goblins en Ogres te vermoorden waardoor hij gevreesd is bij deze wezens. Later verspreidde zich het nieuws dat in het zuiden een donkere toren opgebouwd werd: Shaddar-Nur.

En zo ontstond er een situatie die nooit had mogen plaatsvinden. De Goblins die onder leiding stonden van Shaddar zorgden ervoor dat hij zijn handen kon leggen op het ‘Boek der Duisternis’. Dit om zijn zoektocht naar een aloude Sakkarademoon te bewerkstelligen. Het lukte Shaddar deze via een bepaalde poort naar Ancaria te brengen, maar de demoon vermoorde hem vrijwel direct. Dat lijkt goed nieuws, maar dat is het niet. De Sakkarademoon is tegen niemand aardig en vormt dus een serieuze bedreiging voor het voortbestaan van Ancaria. En hoewel ze heel vroeger wisten hoe zo’n demoon te verslaan is, is er nu niemand die dat weet. Daarom zijn er zes verschillende karakters te spelen in Sacred die allen hun eigen doel hebben om de demoon te verslaan, maar ook allemaal met één universeel doel: het redden van Ancaria.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Heb het spel al uit duitsland geimpoteerd en vind het wel leuk… jammer is helaas de buggy collision detection en 'vind-de-weg' routines van de figuren… goblins blijven achter stenen haken, je paard loopt 200 rondjes om een brug voordat naar je de weg vindt en jij kan niet een klein stukje gras lopen want er schijnt een tak te liggen waarover je character niet lijkt te kunnen lopen… voor de rest is het spel wel leuk… maar iig geen 'Diablo II killer' :)

  • Eigenlijk heb ik nog nooit van dit spel gehoord. Lijkt me wel cool, alleen jammer voor mij dat het op de PC komt, want ik heb een brakke PC :). Wel jammer, het lijkt me namelijk niet dat je dit terugziet op een spelcomputer.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren