1. Downloadable content, belabberd?

Downloadable content, belabberd?

Sinds de komst van de nieuwe generaties consoles is er een soort van nieuwe rage rondom de ontwikkelaars van games en consoles ontstaan. Het werd al eerder gebruikt bij de computers. Kon je een patch downloaded en was er een bepaalde bug verholpen, had je extra expansions of extra content.

Online gaming is deze dagen een must als gamer. Alles moet online gespeeld kunnen worden, of op z'n minst een extraatje te downloaden zijn. De Wii, XBOX en Playstation kunnen allemaal online en hebben allemaal een prachtige online service met unieke toevoegingen. Zo kan je video's, demo's, Thema's en veel meer downloaden.

De ontwikkelaars willen af en toe jou wel eens bedanken voor het feit dat je hun product hebt aangeschaft of misschien zit er wel een bug of glitch in de game. dan kan je (soms voor een kleine vergoeding) extra content downloaden of patches die problemen oplossen.

Dit ging altijd erg goed tot ik op heden er mateloos aan begon te ergeren. Ten eerste ben ik van mening dat als je een game op de markt brengt het ook goed moet functioneren, en niet dat er halve fouten in zitten. Dat is gewoon afraffel werk en het gebrek aan testen. Vroeger in de tijd van de Super Nintendo werkten de games prima. Zijn developers dan lui geworden en nemen eerst een vakantie naar Ibiza om vervolgens daarna pas even een patch op online te gooien?

Zelfs als ze dan een patch online gooien klopt er gewoon helemaal niets van. Zo zijn er al een aantal patches (Ik Noem S.T.A.L.K.E.R en Oblivion) waarvan je hele save game naar de knoppe ging. Waar ben je dan mee bezig als je zoiets durft te publiceren?

Nee, in mijn ogen worden ontwikkelaars lui. Release je iets, ga het dan testen. En laat het je game niet nog verder screwen dan dat het al is. Ik heb nu mijn zegje gedaan. Wat vind IG hiervan?

Dit artikel delen

Over de auteur