1. AI leert zichzelf Battlefield 1 te spelen

AI leert zichzelf Battlefield 1 te spelen

Binnenkort maken ze ons in

EA en SEED hebben kunstmatige intelligentie gecreëerd dat zichzelf leert Battlefield 1 te spelen

De AI speelt de game helemaal zelf, de makers geven het slechts een doel dat behaald moet worden. Zelfs de controls moest de AI zelf uitvogelen.

De AI is gemaakt door EA's Search for Extraordinary Experiences Division (SEED) in samenwerking met de uitgever van Battlefield, Dice. De AI krijgt niet alleen opdracht het op te nemen tegen voorspelbare npc's, het moet ook spelen tegen echte mensen.

SEED techincal director Magnus Nordin vertelt in een blogpost dat ze werden geïnspireerd door DeepMind, die een AI heeft gemaakt die oude Atari-spellen speelt. De mensen bij SEED vroegen zich af hoe moeilijk het zou zijn om zoiets te maken voor een complexer spel zoals Battlefield 1. Hiervoor maakten ze zogenaamde 'AI-agenten'.

Omdat het spel in vergelijking met bijvoorbeeld Pong complex is, liet SEED de AI eerst dertig minuten lang mensen observeren die Battlefield 1 speelden.

De agenten kregen zo de basis van het spel onder de knie en pasten bovendien hun gedrag aan aan de situatie. Als ze weinig levenspunten hebben spelen ze bijvoorbeeld voorzichtig en als ze weinig ammo hebben zijn ze zuiniger. Ook gaan ze op zoek naar health packs en ammo als een van de twee er slecht voor staat. De agenten kunnen echter nog niet goed vooruit denken; als ze geen doel hebben gaan ze rondjes lopen.

Door het maken van agenten als deze hoopt SEED in de toekomst speltesten makkelijker te maken. Als de AI een zeker niveau heeft , kan dat gebruikt worden in plaats van het inhuren van mensen. Ook hoeven bedrijven theoretisch ook geen beta's openbaar te maken. In de wat verdere toekomst willen ze de agenten ook inzetten in plaats van de huidige npc's.

Spellen worden vaker gebruikt om een AI zichzelf iets aan te laten leren. Zo is er een AI die een grootmeester in het klassieke bordspel Go versloeg. Ook werd MarI/O gemaakt, een AI die zichzelf aanleerde Super Mario Bros. te spelen. Ben je benieuwd naar hoe dit werkt? Dan kun je hier verder lezen. 

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Nooit gedacht dat Skynet zou voortbloeien uit de Frostbite engine
  • @the_dan
    Ik zat ongeveer het zelfde te denken! Als deze tech beter wordt, dan zou het me niets verbazen wanneer deze in "warmachines" gebruikt zal worden. Maar waar zit de grens dat een AI "te" veel kan leren en zelfbewust wordt.. ;)
  • Altijd die klote aimbots… maar kunnen ze niet even energie stoppen in de hardcore servers want dat is ook een hoopje ellende bij elkaar zeg.
  • Deze gast moeten ze eeuwig verbannen.
    https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Kuttenkletser/matches
  • Ok, bedankt voor je bijdrage
  • Geen dank, de grootste trolls die altijd maar met k woord lopen te schelden zoek ik op en deel ik over het hele internet heen, geef ik aan bij EA en Dice echter doen hun er nooit wat mee helaas.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren