1. PS5-versie Assassin's Creed Valhalla draait mogelijk ook in 4K en 60 fps

PS5-versie Assassin's Creed Valhalla draait mogelijk ook in 4K en 60 fps

Aldus Eurogamer

De PlayStation 5-versie van Assassin's Creed Valhalla zou mogelijk ook in een resolutie van 4K en 60 frames per seconde draaien.

Eerder werd al bekendgemaakt dat de game ook in 4K en 60 fps draait op Xbox Series X. Hoewel Ubisoft dezelfde kwaliteit nog niet voor de PlayStation 5-versie heeft bevestigd, claimt de Duitse redactie van Eurogamer dat dit wel het geval is.

Fans speculeren nu dat Eurogamer de informatie per ongeluk online heeft gezet voordat het officieel is aangekondigd. Daarbij wordt in het artikel ook gemeld dat Valhalla op de PS5 gebruikmaakt van de SSD-schijf om de laadtijden te verbeteren, en van de Tempest Engine om 3D-geluid te produceren.

Assassin's Creed Valhalla speelt zich in de negende eeuw af en bevat Noorwegen en Engeland als speelbare locaties. Valhalla introduceert nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid om eigen nederzettingen uit te bouwen en macht en invloed te verkrijgen. Ook kunnen spelers nu in elk hand een ander wapen gebruiken. Het is, net als in Assassin's Creed Odyssey, ook mogelijk om als vrouwelijk personage te spelen.

Assassin’s Creed Valhalla komt op 10 november uit op Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4 en pc. De PlayStation 5-versie is tegelijk met de lancering op 19 november verkrijgbaar.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Zou een beetje raar zijn als dat niet zo was.
  • @mole28

    Sowieso gaat de PS5 ook 60 fps op ( echte) 4k afspelen. Zo veel zwakker is de PS5 gewoon weg niet als de XsX het kan de PS5 het ook gewoon aan.
  • @Meta_coola
    Gelukkig wist jij dat al voordat er specs bekend waren over de apparaten. #clairvoyant
  • @blue_blade_3
    Eigenlijk is het kaas die meta vanuit de animus speelt!
  • @Meta_coola
    Natuurlijk is 4K/60 haalbaar, nu ook met wat downgrades
  • @CerandoX.nl

    Nah. De XsX en ps5 versies gaan qua grafische pracht exact hetzelfde zijn
  • @Meta_coola
    Nee… gewoon nee. Het zijn verschillende systemen dus er zullen verschillen zijn. Wat de verschillen zijn en welke "beter" is merken we vanzelf wel als de consoles uit zijn.
  • @Gaaiz

    Bij de Xone en ps4 zie je ook amper verschil. Volgens df is AC odyssey mooier op de PS4…. Ik zie het niet op de Xone is hij net zo mooi.


    Zelfs zou df met een hele analyse komen dan nog ga je amper verschil merken en zelfs als je het dan weet dat een van de twee "beter" is ga je het nog steeds niet merken.
  • @Meta_coola
    Ligt er aan welke Xbox One, maar de Xbox One S is echt een stuk lelijker dan de gewone PS4 en dat uit zich met name in resolutie. Bij de Xbox One X versie daarentegen offerde sommige devs wat grafische settings op, om maar dichtbij die 4K native te komen. Bij de PS4 Pro daarentegen deden ze dat niet, maar draaiden ze de games op 1440p met een upscaling naar 4K. Daardoor had de PS4 Pro ook soms stabielere framerates dan de XOX, maar ten alle tijden veel lagere resoluties en dat verschil ga je niet zien op een YouTube-video.

    Het heeft altijd met de keuzes van de devs te maken of de XSX nou krachtiger is of niet, ze kunnen er voor kiezen om de versies (indien mogelijk) identiek te maken.
  • @Meta_coola Er is ook helemaal geen kwestie van welke "beter" zal zijn. Zolang ze hetzelfde spelen is geen enkel beter. Maar enorme verschillen gaan we niet eens zien als men dat serieus verwacht.

    Als je 800x moet inzoomen om een kleine verschillen te moeten zien in textures of belichting dan is dat al lang verwaarloosbaar. Ik verwacht ook nauwelijks of zelfs geen grafische verschillen met third party games.
  • @Meta_coola Tijd voor een enkele reis Specsavers
  • @Meta_coola nee dat zijn ze niet, maar hou vooral vrolijk vol.

    Los daarvan zou het een schande voor de PS5 of een geval van luie devs zijn, dat een cross gen game dat 4K 60 op de concurrentie doet, dat niet op de PS5 zou doen.
  • @Meta_coola Nah, dat weet je nog niet. Of er verschillen zijn zien we over enkele weken, nadat alle analyses gedaan zijn. Tot nu toe is het allemaal giswerk.
  • @Meta_coola Hou eens op met die domme praatjes man, jij weet helemaal niks.
  • @mole28 Nou nee hoor 30 FPS is de norm op consoles. (Next gen) graphics gaan voor 60 FPS.
  • Gaan we nu al het verschil merken qua kracht.
  • Ze hebben natuurlijk wat problemen met de variabele clock op de CPU en GPU. Deze zou drie standen hebben, waarvan de eerste een hogere clock voor de CPU en lagere clock voor de GPU, een mode waarin de GPU een hogere clock krijgt en de CPU een lagere clock en een balanced mode.
  • @CerandoX.nl
    Uhm problemen? Dus ze kiezen voor variabele clocks om problemen te hebben? De hele pc industrie zou dan problemen hebben lol. Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij begrijpen jij en velen nog steeds niet wat die variabele clocks doen. Maar verschillende standen? ik zou je serieus nogmaals adviseren om Cerny zijn presentatie te kijken.

    "Rather than look at the actual temperature of the silicon die, we look at the activities that the GPU and CPU are performing and set the frequencies on that basis - which makes everything deterministic and repeatable," Cerny explains in his presentation. "While we're at it, we also use AMD's SmartShift technology and send any unused power from the CPU to the GPU so it can squeeze out a few more pixels."
  • "Daarbij wordt in het artikel ook gemeld dat Valhalla op de PS5 gebruikmaakt van de SSD-schijf om de laadtijden te verbeteren."

    Ik denk dat meer titels dit zullen doen.. ;)
  • @Gaaiz Nee, alleen Assassins Creed!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren