1. Bethesda gaat in op klachten van gebruikers van Fallout 1st

Bethesda gaat in op klachten van gebruikers van Fallout 1st

Scrap Box doet voorwerpen verdwijnen

Bethesda reageert op de klachten rondom de lancering van Fallout 1st, de nieuwe dienst voor Fallout 76.

Gisteren lanceerde Bethesda een nieuwe abonnementsdienst voor de omstreden game Fallout 76, genaamd Fallout 1st. Deze nieuwe dienst werd niet goed ontvangen door gebruikers van de game en er is zelfs een website gecreëerd die de dienst op de schop neemt met het domeinnaam FalloutFirst.com. Bethesda reageert nu op de reeks negatieve reacties die ontstonden na de onthulling van Fallout 1st.

In een verklaring aan Polygon gaat Bethesda in op de drie grootste klachten. De eerste hiervan is dat er nu betaald moet worden voor een functie die eerder beloofd was voor een gratis update. Gebruikers vinden het absurd dat zij nu verwacht worden te betalen voor een privé wereld terwijl deze eerst onderdeel werden beloofd als onderdeel van de gratis Wastelanders-update. Bovendien is het privé element gelimiteerd, zo kan een gebruiker niet instellen dat vrienden alleen toegang krijgen op basis van een uitnodiging. Alle vrienden in de lijst van een gebruiker kunnen de wereld binnengaan.

De volgende grote klacht van gebruikers draait wederom rondom de privé werelden. Er was geclaimd dat de wereld nieuwe gecreëerde werelden waren, maar dit blijkt volgens de gebruikers echter niet het geval. Sommige spelers melden dat ze dode NPC’s vinden, evenals regio’s waarin het lijkt alsof deze al leeggeroofd zijn. Dit doet ertoe lijken dat de werelden hergebruikt worden.

Fallout 76

De laatste grote klacht is met betrekking tot de Scrap Box, een ongelimiteerde opslagkist. Gebruikers melden dat hun voorwerpen verdwijnen. Eén speler heeft de kist gebruikt in de wereld van een andere gebruiker waarna de inhoud kist daar en op zijn/haar eigen wereld verdween.

Bethesda meldt aan Polygon dat er binnenkort een update komt voor de instellingen van de privé werelden zodat spelers de toegang tot deze wereld kunnen beheren. Hiermee wordt de controle weer teruggelegd in de handen van de gebruiker, maar ze hebben verder geen reactie geleverd op de frustratie dat dit onderdeel betaald is. Bethesda ontkent dat tevens de privé wereld hergebruikt worden en stelt dat het probleem dat spelers ervaren met betrekking tot de loot die verdwenen is gerelateerd kan zijn aan een login-probleem.

Over de Scrap Boxes zegt Bethesda het volgende: “Onze eerste onderzoek leek te wijzen op een display probleem en dat voorwerpen niet echt weg zijn. Echter zijn we door verder onderzoek erachter gekomen dat bepaalde spelers inderdaad hun bezittingen hebben verloren nadat de Scrap Box was gebruikt. Dit probleem oplossen is onze eerste prioriteit en we kijken ook naar manieren om de vermiste voorwerpen terug te brengen.”

Dit artikel delen

Over de auteur

Dagmar De Groot Stagiair op de redactie van Inside Gamer en Gamer. Grote Final Fantasy en Tomb Raider fanaat. Ook anime en manga-obsessed, basically a tiny-lil'-5-foot-4-inches-nerd. Sword Art Online-boeken, -serie en -games zijn fantastisch, don't @ me ;)

Reacties

  • Typisch.

    Je mag je toch afvragen met de vele slechte updates die deze early acces titel heeft gehad of dit met opzet is gedaan om snel wat geld binnen te harken. We fixen het later wel eerst geld.

    Aan de andere kant ben je ook volslagen idioot als je hier ook nog maar n cent aan uitgeeft. Hoeveel voorbeelden moet je hebben dat Bethesda hier maar wat aanklooit. Net genoeg doen en volstouwen met mtxs en beloftes niet nakomen of verbreken. En Fallout1st uitbrengen terwijl de grote NPC update vertraagd is naar volgend jaar. Stelletje idioten, consument en Bethesda.
  • @JaJa_jr Er zijn kennelijk veel mensen die toch deze dienst hebben genomen. Totaal idioot inderdaad. Kutbedrijf is Bethesda geworden zeg.
  • Soms denk ik weleens dat Fallout 76 één groot sociaal experiment is. Alsof ze zijn aan het testen waar de grens ligt bij gamers tussen bewust te worden uitgemolken en op welk moment de meerderheid daadwerkelijk stopt met het spelen van de game.
    En dat ze dan in hun toekomstige games exact alles zo implementeren dat ze maximale winst halen met hun DLC, microtransacties en abonnementsdiensten terwijl ze zo weinig mogelijk moeite in hun games hoeven te stoppen.
  • Man man, wat een slecht Nederlands in dit artikel. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen.

    Maar goed, on topic: zolang er genoeg mensen zijn die gewoon het volle pond betalen voor dit soort games en aanverwante zaken, is er ook geen reden voor bedrijven zoals Bethesda om ermee te stoppen.
    De meerderheid verpest het voor de rest.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren