1. Nieuwe game van Bioshock-maker Ken Levine is een meeslepende sim

Nieuwe game van Bioshock-maker Ken Levine is een meeslepende sim

Vacature wijst op een teken van leven

Bioshock-ontwikkelaar Ken Levine werkt met zijn studio aan een "meeslepende sim".

De meest recente game van Levine, Bioshock Infinite, verscheen in 2013. Na de dlc in 2014 werd ontwikkelaar Irrational Games omgetoverd tot Ghost Story Games en kromp de studio om zich te richten op narratieve ervaringen.

Sindsdien is er weinig informatie naar buiten gekomen over waar Ken Levine en zijn studio aan werken. Een vacature op de website van Take-Two Interactive geeft in ieder geval aan onder welk genre het valt: een meeslepende sim. Verder is er nog niets bekend over de game, al wordt er volgens de vacature wel gezocht naar kandidaten die ervaring hebben met shooters en actie-rpg's.

Meer informatie over het geheimzinnige project is er nog niet. Het is ook niet duidelijk wanneer Levine en zijn studio meer gaan onthullen rondom het spel.

Ken Levine

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Hoop dat dit iets word. Bioshock Infinite is mijn favoriete game aller tijden en baal nog steeds dat dat vooralsnog de laatste is geweest.
  • @Real13

    Echt? Ik vond het een eentonig schietfestijn die haar setting slechts in het eerste uut geweldig benutte en daarna uit het raam leek te flikkeren. Ook waren de Plasmids overbodig en was vond ik het wapensysteem kut. Ik zag zoveel potentie die gewoon niet benut werd, dat deze game voor mij echt een teleurstelling was.

    Nu is de originele Bioshock één van mijn favoriete games en deze was ook moeilijk te toppen (deel 2 was prima, vond alleen die XP camera geen donder aan). Maar deze game maakte constant vol gebruik van zijn setting en wist daarin op een mooie wijze te variëren, Infinite werd op een gegeven moment 'schieten in kapotgeschoten straten vol brandende vaten en waves of enemies'. Zo zonde. Want het verhaal en de setting vond ik geweldig.

    Maar top dat jij er veel plezier aan beleefd hebt, ik alleen niet zoveel als ik had gehoopt.
  • @benjaminben hoor van meer mensen die 1 de beste vinden dat Infinite ze teleurstelde. Voor mij is het verhaal van Infinite gewoon ongeëvenaard. Een grote mindfuck. Vond de setting Columbia ook erg interessant door de gehele game heen. Elizabeth en Songbird maakte het af voor mij. Begrijp wat je zegt naar voor mij echt een topper.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren