1. BioWare: 'We hebben geen rekening gehouden met servers tijdens Anthem-demo'

BioWare: 'We hebben geen rekening gehouden met servers tijdens Anthem-demo'

BioWare is open over 'stroeve start' van Anthem-demo

De eerste demo van Anthem van afgelopen weekend ging alles behalve soepel. Ontwikkelaar BioWare komt hierover met een verklaring dat ,ondanks ze Anthem maandenlang hebben getest, er te weinig rekening is gehouden met de capaciteit van de servers toen de demo begon.

In een verder blog-bericht vertelt de leidinggevende van live service bij BioWare, Chad Robertson, hoe BioWare werkt aan verbeteringen voor de volgende demo's en wat er mis is gegaan. "Om te beginnen wil ik eerst uitleg geven over wat we duidelijk gemist hebben: te weinig rekening gehouden met de servers tijdens de demo. Om stabiliteit te garanderen, wilden we onze servers zo beheren dat deze overeenkwamen met die van het spelersaantal. Alle delen van het spel hebben niet gewerkt zoals ontworpen en bedoeld was voor de spelers."

Anthem cover art

In de blog worden verder de grootste problemen van de demo besproken. Waarvan veel bugs al zijn opgelost, is het raadsel van de oneindige laadtijden nog een groot probleem dat wordt onderzocht door BioWare. Bioware had hier wel eerder heel kort last van en opgelost, maar kwam terug tijdens de demo. Dit kwam door verschillen met ISP's van spelers en thuisnetwerken, waardoor het probleem verergerde. Robertson geeft aan dat BioWare kampt met grote problemen en deze problemen waarschijnlijk niet snel zijn opgelost. Wel gelooft Robertson dat alle problemen opgelost kunnen worden en er mogelijk bij de volgende demo nieuwe updates komen.

Ook is Robertson blij dat er toch veel spelers waren die genoten hebben van het spelen van de Anthem-demo. Als blijk van dankbaarheid, krijgt iedereen die de demo gespeeld heeft afgelopen weekend een nieuw vinyl-kostuum bij de lancering van de game.

Anthem verschijnt op 22 februari voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Geert de Wekker Redacteur bij Insidegamer.nl en Gamer.nl. Volgt vanaf de start de hele Pokémon-franchise van Game Boy tot Nintendo Switch. Maar is ook een grote fan van games als WWE, Kingdom Hearts en de Batman Arkham series.

Reacties

  • Flauwekul, ze wisten goed genoeg hoeveel pre orders er waren.
  • @CyberFl

    Niet alleen met pre order konden spelen maar ook via friends passes. Daarbij wil ik het overigens niet goed praten. Game heeft nog veel te veel problemen en dit is bij de release echt niet allemaal opgelost.
  • Mijn verwachtingen waren al wat bijgesteld na de introductie die me nog wel beviel. Gisteren er mee aan de slag geweest. Eerst drie vastlopers gehad om op missie te gaan uit die hubwereld. Hubwereld hebben ze grafisch veel toeters en bellen aangeslingerd maar je kunt bijna niks behalve heel steriel erdoorheen bewegen. Jammer dat er dan ook nog framedrops zijn.
    Toen ik na 50 minuten hengelen eindelijk bij de vierde poging wel de missie kon starten viel de generieke omgeving me niet mee. Het schietwerk voelt wel lekker, het vliegen ook. Maar de vijanden boeiden totaal niet en teamgenoten die maar wat doen maakt het ook minder prettig. Ik ben ook nog niet kapot van de camera. Die lijkt geleend van Mass Effect maar dat is een veel tragere actiegame waardoor het niet in de weg zit. Wellicht moet ik er meer tijd in steken dan ik nu in totaal gedaan heb want na 2 uur had ik t gezien. Dit soort actie was leuk geweest voor een nieuwe Mass Effect waar het verhaal voor mij de mogelijk kleine mankementen in de gameplay eenvoudig te niet doen. Ik zit gewoon niet heel erg op MP shooters te wachten blijkt. Een Destiny maakt op mij dan een veel stabielere indruk, voorlopig zie ik dit niet massaal 80+ scores binnenhalen.
  • @xevulutionx
    Ik herken me in veel van je punten! Alles was in het begin leuk, maar ging snel vervelen. De framerate was alles behalve stabiel en de wereld was mooi, maar niet indrukwekkend.
    Wat mij het meest stoorde waren laadtijden en de vele keren dat dat moest gebeuren (zelfs in de "open wereld" zelf). Bij Destiny is dat zeer goed opgelost door je de mogelijkheid te geven tijdens het laden te kloten met je gear en nieuwe loot. En het feit dat je bij Anthem alleen je gear/loot kan bekijken op één plek in de thuisbasis deed me ook pijn..

    Ik had grote verwachtingen van Anthem, maar vrijwel alles in de game is het net niet. Ben ook bang dat ze dat voor release niet meer recht weten te trekken dan dat de game gemiddeld een 7 of lager gaat scoren.
  • @Gaaiz
    dus over een klein jaartje is het een top-game?
  • @Soon.
    Het liefst zie ik dat gelijk gebeuren, want ik speel zeer graag co-op shooters. Maar ik ben er bang voor..
  • @xevulutionx
    Waar speel je op, de PC? Hoewel volgens mij alle platformen problemen hebben. Dit is weer een Work In Progress-game, net als BFV.
  • @CerandoX.nl
    Ja daar lijkt het op ja. Ik heb dmv EA acces op de one X kunnen spelen. Wellicht dat er op pc minder problemen zijn?
  • Zoals ik bij de eerste E3 demo van deze game al dacht: Dit gaat 'm niet worden…
    Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. :-)
  • @Piet S. De bèta was echt crap, heb het maar even kunnen spelen. De full game zal zoveel beter zijn.
  • Dus het valt tegen? Jammer had me erop verheugd. Ga nog wel ff de open beta checken maar wacht zeker de reviews af voor ik hem koop.
  • - EA looking furious @ Bioware
  • EA staat eigenlijk voor? Early Acces? Zo voelen hun onafgemaakte en geldschooierende games anders wel aan, dit net zo. Bioware mag hopen ooit door een andere uitgever gekocht te worden.
  • Over hypde game

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren