1. Burnout Paradise Remastered verschijnt op 19 juni voor Switch

Burnout Paradise Remastered verschijnt op 19 juni voor Switch

Take me home to the Paradise City

De Switch-versie van racegame Burnout Paradise Remastered verschijnt op 19 juni.

Dat heeft Electronic Arts aangekondigd. De game moet circa 50 euro kosten. Eerder gingen er al geruchten dat 19 juni de releasedatum was door een vermelding op de Amerikaanse eShop, maar nu is het ook bevestigd.

In Burnout Paradise van ontwikkelaar Criterion kunnen spelers een stad naar gelieve verkennen en daarin diverse races en andere uitdagingen aangaan. De game verscheen oorspronkelijk op PlayStation 3, Xbox 360 en pc, en de remaster kwam in 2018 uit op PS4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik weet niet meer waar maar ik heb deze datum eerder gezien. Het stond zelfs al in m'n agenda. Iemand een idee waar ik dat vandaan had?
  • @Kwolly
    "Eerder gingen er al geruchten dat 19 juni de releasedatum was door een vermelding op de Amerikaanse eShop, maar nu is het ook bevestigd."
  • Vind 50 euro wel erg duur zeg.
  • @DefenseForceNL

    Ja maar is handheld blah blah.

    Nee hoor. Nintendo bull shit. game is voor paar euro te scoren voor de 360.

    De Switch gaat me steeds meer tegen staan.
  • @DopieJopie1

    Sorry hoor maar wat heeft Nintendo ermee te maken. Ea brengt het uit niet Nintendo. Het is niet alsof Nintendo tegen EA zegt je moet er 50 euro voor vragen.
  • Toch mooi hoe ontwikkelaars wegkomen met het verkopen van oude meuk voor deze belachelijke prijzen, alleen maar omdat de Switch een handheld functie heeft en mensen daardoor meer waarde zien in het opnieuw aanschaffen van een game die ze 12 jaar geleden ook al hebben gekocht. Triest..
  • @benjaminben

    Ach kan EA zometeen weer janken dat geen drol hun game op de Switch koopt. Net als toen met Fifa dat ze gingen janken dat de verkopen teleurstellend waren. En dat vonden ze nog vreemd ook een full priced Fifa met een uitgeklede FUT en veel missende modes en oude engine. Maar nee het lag niet aan hun game maar aan de user base.

    Ik snap overigens niet waarom deze game zo duur is. Bij release op ps4 en xbox one was de prijs toch 35?
  • @DefenseForceNL

    tjah, en zelfs dat was te prijzig. EA heeft in mijn jeugd best wat glimlachies op mijn gezicht gebracht met de games die zij uitgaven (en ook ontwikkeld hebben). Maar nu is het echt een zuur kutbedrijf. Ik noem het niet eens een ontwikkelaar meer, het is een bedrijf. Een bedrijf int ergste soort. Niet meer en niet minder dan dat.
  • @benjaminben

    Ik snap je punt, en ben het ook wel gedeeltelijk met je eens, maar het porten/remasteren van games is natuurlijk ook niet gratis, ik kan me ook wel voorstellen dat een game voor 20 euro releasen niet bepaald rendabel is.

    Dat gezegd te hebben vind ik 50 euro voor deze game wel heel prijzig. Sowieso vraag ik me af waarom deze game überhaupt geremasterd is, maar zoals je zelf al zegt, EA he.

    Erg jammer hoe een studio kwa kwaliteit zo enorm is ingestort. Kan me op The Fallen Order ook geen toffe recente EA game herrineren.
  • @Shuckles

    Nou die kosten kunnen niet al te hoog liggen. Naar wat ik begreep is dat er vaak maar een klein team aan werkt. 50 Euro is echt buitensporig veel, en zelfs 20 euro vind ik voor een game zo oud en uitgekauwd als deze nog te veel. Het is een goede game hoor, maar laten wij dit soort praktijken nu niet belonen. Veel indie-ontwikkelaars maken ernstig veel kosten en leggen games voor bodem-prijzen op de markt. Een EA moet dit met gemak kunnen lijkt mij.
  • @benjaminben

    Nee maar ook dit kleine team werkt niet gratis natuurlijk 😉 en ook voor hun moet apparatuur en werkruimte worden bekostigd. En er moet natuurlijk nog reclame worden gemaakt, zo lopen de kosten ook weer op.

    En ja Indies zijn vaak spot goedkoop, maar die zijn dan ook vaak maar door een handjevol mensen in elkaar gezet (een remaster team is vermoed ik wel 3/4x zo groot) En zijn vaak vele malen goedkoper door de 2d werelden, lineair spelverloop en "minimale" graphics etc etc.

    Uiteindelijk blijven het natuurlijk wel gewoon bedrijven en ik kan me ook wel voorstellen dat voor EA een project een stuk winstgevender moet zijn. Maar zelf nu heb ik niet het idee dat EA er hierop met een enorme winst vandoor gaat.
  • @Shuckles

    Alleen zijn Indië ontwikkelaars vaak wel ff wat langer bezig dan zo'n remaster team, moeten ook hun apparatuur en huur voor de ruimte betalen, moeten ook wat centen neerleggen om hun game gepromoot te krijgen én games vanuit Indië ontwikkelaars zijn lang niet altijd kleine projecten. Hollow Knight was nooit 50 euro, Stardew Valley ook niet.

    Ik snap je punten wel hoor, maar dan nog is 50 euro echt belachelijk en buitensporig veel. Daarbij vraag ik mij af hoeveel werk er daadwerkelijk verricht moet worden om deze game draaiende te krijgen voor de Switch. Gezien het een game voor de PS3 en 360 geweest is, een TW3 lijkt mij een stuk pittiger om te optimaliseren. EA slaat hier weer een goedkoop slaatje uit, dat is hoe ik het zie.
  • 50 euro. Doei.

    Kan ea weer verbaasd zeggen dat hun games niet goed verkopen op de switch. Net als hun uitgeklede full priced luie switch versies van fifa.

    30 euro klinkt eerlijker. Is ook al duurder van andere versies, maar dan komen ze imo nog weg met het excuus dat porten geld kost en hij in handheld te spelen is.
  • Had deze game een tijdje geleden voor de PS4, maar ik vond er geen reet aan.
  • Op dit moment is deze game 4,99 op origin….. EA blijft een raar bedrijf.

    De game is net zo groot in Gb als de Ps3/360 versie zo rond de 3,3 GB. Ik hoop niet wat ik denk dat het is….

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren