1. Celeste-dlc krijgt verhaal

Celeste-dlc krijgt verhaal

Chapter 9 wordt uitgebreider dan gedacht

Celeste krijgt verhaal gedreven dlc. Dat meldt een van de ontwikkelaars van de game op Twitter.

Dat de platformer een extra dlc-hoofdstuk ontvangt was al aangekondigd, maar dat Chapter 9 ook een stuk verhaal met zich meebrengt was nog niet bekend. Matt Thorson van Matt Makes Games zegt dat het eerst niet de bedoeling was dat de game meer verhaal krijgt, maar dat het uiteindelijk toch is gebeurd. Momenteel wordt het script afgerond.

Wat we van Madeline's nieuwe avontuur kunnen verwachten is nog onduidelijk. Wel weten we dat Chapter 9 bijzonder pittig gaat worden, zoals de B- en C-sides uit de basisgame. Een releasedatum voor de dlc is nog niet bekend, evenals het project waar Matt Makes momenteel aan werkt.

Bekijk hieronder de gameplay-beelden van de uitbreiding.

Dit artikel delen

Over de auteur

Jacco Peek Redacteur bij InsideGamer en Gamer.nl. Helemaal gek van The Witcher 3, Pokémon, God of War en Uncharted. Zwak voor egels en andere beestjes.

Reacties

  • Dat wordt weer veel vloeken! YES!!
  • Vond het zelf allemaal niet interessant. Het is leuk dat het moeilijk is maar voor de rest vond ik er niet zoveel aan. Misschien ook wel omdat de style graphics niet meer trek in de huidige tijd.
  • Kijk hier even veel naar uit als Mario Marker 2.

    Celeste is voor mij de beste game van 2018 en zit in mijn top 3 beste games ever.

    Ben denk ik een van de weinige (zo niet de enige) hier die alle a, b en c sides heeft gehaald. Heb meer dan 70 uur in de game zitten.

    Dit weekend nog de b-side van de summit opnieuw gehaald. Beste level in het spel imo. Oneindig veel lof voor dit spel.

    Voor wie niet weet wat het is. Het is het best vergelijkbaar met super meat boy, maar dan met een ziel en serieuzer. Level design is top notch. Matt is beste level designer ever. Muziek is ook heel goed.
  • @Newgamessuck

    Vond het juist helemaal niet zo tof. Maar dat is meer een smaak kwestie denk ik. Ik houd niet meer van die hele oude graphics daar ben ik op afgehaakt. Maar als je daar wel tegen kan dan zeker een zeer toffe game.
  • @rps299

    Smaken verschillen. Spel heeft een hoop 10en gekregen, dus blijkbaar als het in jou smaak valt heb je echt een topper aan deze. Helaas voor jou :)
    Ik heb mij bijvoorbeeld weer verveeld met Hollow Knight die ook veel mensen tof vinden (herken er wel kwaliteit in, maar niet mijn ding).

    Graphics vind ik zelf niet heel belangrijk. vind de stijl eigenlijk wel goed passen bij de game. Maar hoe 'oud' het er ook uitziet. Het speelt ontzettend soepel wat bij geen enkele NES en zelfs SNES game zo soepel liep. De strakke besturing in combinatie met het geweldige level design is wat mij in deze game trekt.

    Behalve Zelda BOTW heb ik in geen switch game zoveel uren zitten als deze.
  • @Newgamessuck


    Datzelfde heb ik ook met HK. Ik hou van metroidvania's en ben gek op het stijltje, maar op een of andere manier weet HK mij gewoon niet lang te bekoren. Voel, ondanks dat het echt een goede game is, geen drang om verder te willen spelen. Dat terwijl ik vele castlevania's heb uitgespeeld en een pitttige moeilijkheidsgraad kan waarderen. Weet niet, HK was mij te kil en te onoverzichtelijk denk ik. Van het verhaal snapte ik de ballen trouwens.
  • @benjaminben

    super metroid snapte ik ook de ballen van het verhaal, maar die sfeer is zo uniek. Zo misterieus en benauwend. Het tempo was heerlijk met steeds weer nieuwe upgrades. Op een of andere manier was het altijd duidelijk waar je heen moest. Goed level design dus.

    Met HK had ik steeds geen idee. Lang rondzoeken en als je ergens heengaat vraag je je steeds af of het wel de bedoeling is. Veel paden dat je bang bent iets te missen.

    Maar is een kwestie van smaak. wss als je meer into lange exploratie bent is HK wel beter dan super metroid.

    Ik ben erg into moeilijke, soepele en eerlijk platformers. Ben dol op (te) moeilijke mario levels. Ben dol op de b en c sides van een celeste. Meatboy vond ik ook wel vermakelijk (maar miste sfeer).

    Is ook dat ik full time werk en 3 kids heb. Weinig tijd voor lange speelsessies. Dit is iets wat je wel nodig hebt bij een hollow Knight. Of helemaal bij een RPG. Met celeste of een mario maker kun je korte uitdagende speelsessies doen. Meer mijn ding dus.
  • @Newgamessuck

    Ieder zijn smaak inderdaad. Maar ik trek die 8 en 16 bit graphics niet meer. Maar ik heb bijvoorbeeld meer dan 80 uur in een game als ARMS gestoken dat is mijn favoriete Switch game bijvoorbeeld.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren