1. Control-ontwikkelaar Remedy is geen fan van het ontwikkelen voor twee generaties

Control-ontwikkelaar Remedy is geen fan van het ontwikkelen voor twee generaties

"Het zuigt wanneer je je tussen twee generaties bevindt"

Remedy Entertainment, de ontwikkelaar van Control, heeft zich negatief geuit over het ontwikkelen voor twee generaties consoles.

Dat meldt communications director Thomas Puha in een interview met IGN. "Om maar even bot te zijn: het zuigt wanneer je je min of meer tussen twee generaties bevindt. Je moet de vorige generatie ondersteunen en zorgen dat het geweldig loopt. Wat je vervolgens naar next-gen brengt, is gelimiteerd door de keuzes die je jaren geleden tijdens de vorige generatie hebt gemaakt. Het is geen realistische situatie om een oude game te pakken en alles opnieuw te maken voor next-gen. Zo werkt het niet voor ons, want je neemt letterlijk mankracht weg van het maken van toekomstige games en het verbeteren van een engine voor de toekomst."

Remedy bracht eerder dit jaar de next-gen versie van Control uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S in de vorm van Ultimate Edition. Het bedrijf kreeg wat kritiek te verduren, omdat deze versie niet gratis beschikbaar kwam voor eigenaren van de oorspronkelijke game.

Remedy laat overigens weten dat spellen voor de nieuwe consoles spelers uiteindelijk weg gaan blazen. "De games die uit gaan komen, de dingen waar we aan werken, de visuele standaard gaat je wegblazen. Je hoeft alleen maar naar de vorige generaties te kijken, zoals naar Modern Warfare. Ik kan niet begrijpen dat die game er zo goed uitziet op Xbox One en PS4. Dat gaat ook gebeuren op de huidige generatie. We gaan erg veel verbeteringen zien."

Remedy werkt op dit moment onder andere aan Vanguard, alsmede twee onbekende spellen voor Epic Games. Ook maakt het CrossfireX, de singleplayercampagne van de populaire multiplayershooter Crossfire.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • It's not a realistic situation to take an old game and recreate everything for the next-gen. It doesn't work that way for us, because you are literally taking manpower away from making future games and improving an engine for the future. Regards,

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren