1. Creative Director vertelt over de essentie van God of War

Creative Director vertelt over de essentie van God of War

Waar is de spring knop?

In een interview met creative director Cory Barlog vertelt hij meer over God of War. Hij beargumenteert vooral de keuzes die hij heeft moeten maken. Ook stelt hij dat singleplayer-games nog steeds geweldig zijn.

Geen mogelijkheid om te springen

Zo zegt Barlog dat hij de verantwoordelijke was voor de beslissing dat het niet mogelijk is om Kratos te laten springen. Hij zegt dat hij de spring knop heeft ontweken omdat springen een soort van tik is geworden voor gamers. Zo vertelt hij hoe hij in een vergadering over God of War 2 de game aan het spelen was en dat zijn collega's vroegen of hij alsjeblieft kon stoppen met springen. Het weglaten van de springknop geeft de speler daardoor een andere ervaring.

"Grounding it in that sense is saying that jumps exist in certain contexts, but I think it's more freeing from a strategic standpoint because it creates a more decisive, more measured approach to the gameplay." Aldus Cory Barlog.

De keuze vloeide volgens Barlog ook voort uit een meer volwassen benadering in het maken van games.

Kratos en vrouw

Barlog heeft ook getwijfeld om Kratos samen te laten werken met zijn vrouw. Uiteindelijk is hij toch voor zijn zoon Atreus is gegaan, omdat hij op deze op deze manier mooi zijn eigen ervaringen met zijn zoon kan gebruiken.

De keuze om Kratos te laten teamen met zijn zoon kan in de game misschien mooi het gebrek aan opvoeding van Kratos laten zien. Iets waar hij nu verantwoordelijk is ten aanzien van zijn zoon Atreus. Zoals Barlog ook zegt wil hij in deze versie van God of War een veelzijdige Kratos laten zien. Eentje met meerdere emoties, niet eentje die alleen een rage modus heeft.

God of War atreus

Singleplayer

Barlog benadrukt ook nog dat singleplayer-games ''awesome'' zijn. "Het geeft de speler het gevoel dat hij zich in een andere wereld begeeft.

God of War verschijnt op 20 april exclusief voor PS4. In onze preview vertelt Jacco meer over de game. "De game balanceert in de eerste twee uur gevarieerde hack ’n slash-actie en intuïtieve puzzels met ijzersterke filmische elementen. De serie lijkt daarnaast helemaal op zijn plaats in de Noordse mythologie, vooral wanneer we in de laatste scène van de demo een van de kleurrijkste bossen ooit betreden. Net als een volgend titanenbeest zichzelf onthult is de speelsessie voorbij. We slaken een diepe zucht van blijheid en opluchting. "

De laatste jaren is er steeds meer een nadruk te komen liggen op games die worden gebracht als een dienst. Zo is eerder gesteld dat AAA singleplayer-games dood zijn. God of War legt voornamelijk de nadruk op singleplayer. Laten we hopen dat deze game gaat bewijzen dat singleplayer-games helemaal niet dood zijn.

Dit artikel delen

Over de auteur

Pablo Bool Ik ga graag eindeloos dood in Dark Souls en speel nog steeds intensief Call of Duty 4 (mods) op de pc. In Fortnite: Battle Royale mag je mij ook graag komen afschieten. Daarnaast duik ik graag in obscure technoplaten rond de jaren 90

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren