1. Cyberpunk 2077 heeft geen pre-order-bonussen

Cyberpunk 2077 heeft geen pre-order-bonussen

Dezelfde in-game-content voor iedereen

CD Projekt Red gaat zoals bij hun vorige succesvolle titel The Witcher 3: Wild Hunt, geen pre-order-bonussen weggeven voor Cyberpunk 2077.

Een fan vroeg aan de ontwikkelaars of er pre-order-bonussen kwamen voor Cyberpunk 2077, en zo ja, wat deze bonussen dan inhouden. "Nee, we doen niet aan pre-order-voordelen. Iedereen die het spel koopt ontvangt precies dezelfde in-game-content, ongeacht of je het spel pre-ordered of twee jaar na de lancering koopt", vertelt een woordvoerder van het Cyberpunk 2077 Twitter-account.

Hoewel er geen pre-order-bonussen verkrijgbaar zijn, verschijnen er wel speciale edities van het spel. The Collector's Edition is hier een voorbeeld van. Deze editie gaat 219 euro kosten.

Check hier alles wat we tot nu toe weten van Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 lanceert op 16 april 2020 voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa, houdt van spellen met een open wereld zoals The Witcher en voorlopers hiervan zoals Donkey Kong 64. Ook altijd in voor een potje Overwatch en Rocket League. Wacht nog steeds op Skate 4...

Reacties

  • Hier wordt ik dus blij van!
  • @Darkempire Logisch is CDR, beste pc game ontwikkeler op dit moment
  • @Zorewin
    Correctie " CDPR, beste game ontwikkelaar op dit moment"
  • @AWESOMEDUDE3 Gefeliciteerd je hebt de dude met Dyslectie terecht gewezen… je mag een ijsje kopen… Lul
  • @Zorewin doe even rustig joh. Zo gemeen klonk het niet.
  • @Zorewin
    Zoals Bert zegt, zo gemeen klonk het niet. Daarnaast was het meer een correctie naar dat jij impliceert dat het alléén een pc ontwikkelaar is, terwijl - naar mijn mening - dit momenteel op alle platformen de beste ontwikkelaar betreft.

    Pak lekker een Raketje en ga in een zwembad zitten joh, veelste warm om je zo druk te maken!
  • @AWESOMEDUDE3 Geen last van heb airco, op werk en thuis
  • @Zorewin
    Oh jij bent er zo één die zijn dyslexie aangrijpt om zijn eigen onkunde goed te praten. Dat je het alleen hebt over PC ontwikkelaar en een ander even aanstipt dat het voor alle games geld heeft helemaal niets met dyslexie te maken.
  • Ik zit enorm op deze game te wachten. Alleen momenteel word elke scheet over deze game uitgelicht. Komkommertijd denk.
  • CDPR, wat hou ik toch van deze mensen. Ze doen altijd lekker wat ze zelf willen en negeren de grote 'Marketing Boys' zoals bijv. EA. Ze maken constant keuzes die echt gericht lijken te zijn op hun werknemers en de gamers. Ik ben ook zo blij dat dit hen ook echt uitbetaalt, want mensen houden van hen en hun games. Deze verkopen door de hoge kwaliteit ook nog eens enorm goed. Je hoeft geen geldgraaierige klootzak te zijn om te verdienen in deze branche. leer ervan 'ik zie niet wat wij fout doen , huil/huil laat mij mijn tranen met dit Dollar biljet afvegen' - EA. Sukkels…
  • @benjaminben
    Precies. Zolang de fifa-normies het blijven kopen zal er helaas weinig veranderen.
  • @benjaminben

    Voor hun werknemers…
    CDPR is juist befaamd als één van de slechtste ontwikkelaars om voor te werken, de meeste werknemers houden het ook niet langer dan één project vol omdat het management behoorlijk slecht is.
    Het is hun marketing strategie om de lul van consumenten te zuigen. Met behulp van het overhypte The Witcher 3.

    Desalniettemin, ben ik wel enthousiast voor Cyberpunk 2077.
  • @Ardyn

    Serieuze vraag: Wat vind je zo overhypt aan The Witcher 3?
  • @benjaminben

    Dit is inderdaad gewoon marketing vanuit CDPR zijn kant. Wat ze ook nog eens erg goed doen want iedereen gelooft het, op @ardyn na dan…

    Ik moet dan wel weer toegeven dat ik meer fan ben van deze vorm van marketing voeren dan de manier die bijv. EA gebruikt. Daarnaast kijk ik ook erg uit naar deze game maar om nou te zeggen dat het alleen maar goodwill is vanuit CDPR is misschien een beetje naïef.
  • @the-assassin
    Weet je, zodra je iets oprecht goed wilt te doen in deze business, dan ben je gelijk bezig met manipulatie en marketing. Dat is ook niet altijd waar hoor. Ik snap je denkwijze, maar niet altijd is het een vorm van marketing wanneer bedrijven iets 'goeds' doen. Als groot bedrijf kun je bijna niets meer met je hart doen, want je krijgt gelijk de stempel van het wel bekende 'addertje' op je gedrukt. Ook in grote industrieën doen mensen goede dingen, ook zij hebben gevoel in hun lijf.

    Ardyn,

    jij vindt mij wellicht naief, maar dit kan jij met je negatieve aannames net zo goed zijn.

    https://frontpage.fok.nl/nieuws/815925/1/1/50/cd-projekt-red-belooft-betere-werkomstandigheden-voor-cyberpunk-2077.html

    Dit bericht praat deels met je mee, maar jou ook deels tegen. Ik meende dat CD beter omging met zijn personeel, maar wellicht heb ik hen door de war gehaald met een andere ontwikkelaar. Maar voor zijn fans is CDPR echt heus niet zo'n pikkenzuiger als jij beweert, je krijgt gewoon waar voor je geld en expansion-packs zijn ook echt hun knaken waard. Geen achterlijke microtransacties, geen valse beloftes en geen lootboxen of andere uitbuiterij. Je kunt zeggen wat je wilt, maar bij dat soort praktijken is CDPR altijd uit de buurt gebleven naar mijn weten. Daarbij zijn hun games altijd van torenhoge kwaliteit en nemen ze tijd bij de ontwikkeling van deze. Aan de Witcher valt nog veel meer te verdienen, ze zouden om de 2 jaar een nieuw deel uit kunnen brengen. Toch kiezen zij net als Rockstar (die dezelfde feiten beschuldigd wordt) voor langere ontwikkelingsprocessen en dus complexere games. En ja dat kost tijd, en ja dat betekent overwerken.

    En crunch… ik denk dat je er als bedrijven met zulke grote games bijna niet aan ontkomt. Iedereen werkt over, en de game-branche heeft hier helaas alleen stukken meer mee te maken. Maar dit weet je van te voren, neem aan dat de meesten toch weten voor welke industrie ze ooit zijn gaan studeren. Wil je niet met bejaarden werken ga dan niet de bejaardenzorg in, heb je een hekel aan kinderen blijf weg bij de kinderopvang, wil je niet veel overwerken wordt dan geen game-ontwikkelaar en ga werken voor een groot bedrijf. Simpel as that.
  • @benjaminben
    Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen heb (of ik heb het niet duidelijk geschreven dat kan natuurlijk ook) maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat marketing niet per se negatief hoeft te zijn. Zoals je zegt: als CDPR met hun business oprecht iets goed wilt doen en verbetering in de markt wilt brengen, dan moedig ik dat volledig aan. Of het ook oprecht is, laat ik even in het midden, maar in beide gevallen is het marketing. En in mijn optiek is het in beide gevallen een betere marketing dan bijvoorbeeld EA en Activision voert.

    Ik hoop overigens dat het allemaal oprecht is en je hebt volkomen gelijk dat ook in grote industrieën mensen gevoel hebben en goede dingen kunnen doen, maar het is op dit moment een nogal trendy manier van marketing voeren. Hier komt dan ook mijn (lichte) argwaan naar CDPR vandaan.
  • @the-assassin

    Tjah, ik kan er altijd wat slecht tegen wanneer bedrijven gelijk de bekende marketing stempel krijgen bij bepaalde keuzes. Natuurlijk moet er altijd verdiend worden, maar de manier waarop daar gaat het mij om. En ik vind dat CDPR dit beter doet dan menig ander bedrijf. Je krijgt in ieder geval waar voor je geld.

    Ik had je reactie inderdaad wat negatiever geïnterpreteerd dan je hem waarschijnlijk bedoeld hebt

    Dank voor de toelichting, tof dat je de moeite neemt!
  • Geen preorder onzin altijd een pluspunt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren