1. Cyberpunk 2077-map kleiner dan die van The Witcher 3

Cyberpunk 2077-map kleiner dan die van The Witcher 3

Evenveel content vanwege hogere dichtheid in Night City

Richard Borzymowski, producent van CD Projekt RED, heeft tijdens Gamescom aangegeven dat de map van Cyberpunk 2077 kleiner wordt dan de map van The Witcher 3.

Het meest geanticipeerde spel van 2020 speelt zich immers af in één stad, Night City, geen wonder dat de map kleiner is dan die van het vorige spel van CD Projekt RED. In The Witcher 3 komt de speler namelijk in verschillende regio's en steden uit de wereld van Geralt of Rivia.

Borzymowski voegt hier echter wel aan toe dat de dichtheid van Night City een stuk groter is. Deze verhoogde dichtheid zorgt ervoor dat spelers vrijwel niks van de 'kleinere' map merken. De dichtheid van Night City maakt dus op voor het aantal vierkante kilometers dat het mist.

Cyberpunk 2077

"Eigenlijk moet je de map van The Witcher 3 voor je zien, alleen dan zonder de wildernis tussen de speelbare content", verklaart Borzymowski. Even later beschrijft de producent van CD Projekt RED Night City als de protagonist van Cyberpunk 2077, omdat de stad barst van het leven. Elke meter wordt nuttig gebruikt in Night City en qua content levert de stad net zoveel als het continent van The Witcher 3.

Lees hier alles wat we tot nu toe weten van Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 lanceert op 16 april 2020 voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa, houdt van spellen met een open wereld zoals The Witcher en voorlopers hiervan zoals Donkey Kong 64. Ook altijd in voor een potje Overwatch en Rocket League. Wacht nog steeds op Skate 4...

Reacties

  • Klopt ja, Mike Ponsmith gaf aan dat de game ook verticaal exploratie kent wegens de hoge flat gebouwen waardoor het horizontaal wat minder is. Al moet ik zeggen dat een spel tegenwoordig van mij niet super groot meer hoeft te zijn. Als er maar veel variatie te vinden is en het leuk blijft.
  • Ik herinner me een bepaald spel waarin je een sluipmoordenaar bent met Spartaanse roots en de spelwereld gigantisch is, maar even leeg als de inhoud van het genoemde verhaal.

    Groter is niet beter. Een "kleinere" wereld met meer details, inhoud en afwisseling is wat een meesterwerk maakt. Het hele "ik wil de grootste zijn" - verhaal onder gameproducenten is eigenlijk zo stom als je er over nadenkt. Wat heb je aan een grote wereld als er niks in te doen valt? De letterlijke en figuurlijke oppervlakkigheid van de game-industrie!
  • @Mister Frowdo Enige AC-game waar ik niet doorheen kwam. Ik had het idee dat ze, net als bij de Egyptische versie, The Witcher wilde nadoen maar dan groter. Ze staan alleen mijlenver van de storytelling die de grote wereld van The Witcher en elke missie, hoe klein ook, nou zo intressant maakt. Vond Egypte nog wel vermakelijk maar de Spartaanse versie snel aan de kant gelegt, gewoon saai.
  • @the-assassin

    Persoonlijk vind ik Origins de beste Assassin's Creed tot nu toe. Ik was zo aangenaam verrast omdat ik lage verwachtingen had. Toen ik de eerste keer met Bayek uit die tempel kwam gewandeld en de open wereld zag, was ik verkocht. Egypte is gewoon ook zo'n zalige historisch rijkgevulde setting. Net zoals Venetië, Parijs en de Caraïben was het een leuke afwisseling. Ook het verhaal heeft me kunnen bekoren en wat nog unieker is voor deze games, is dat er sommige momenten in dat verhaal je bijblijven. Dat wilt voor mij zeggen dat het een inhoudelijk zeker goed was.

    Odyssey aan de andere kant was jammer genoeg niet zo interessant door het slechte verhaal, het geforceerde keuzesysteem en de overdreven mythologische toevoegingen. Het is zo leuk om je een musketier te voelen in het oude Parijs of een beruchte zeerover in de Caraïben. Waarom ze plotseling ineens met gevleugelde paarden (die niet kunnen vliegen in het spel dus wat is het punt) en mythologische wezens moesten komen snap ik niet, maar ik denk dat de Helix credits er wel iets mee te maken zullen hebben. Zo kunnen ze ook meer ongeloofwaardige wapens in het spel pompen en meer en meer cosmetische rommel in een virtuele wereld stoppen. Ubisoft wilt je duiten, vandaar de geforceerde jaarlijkse releases.

    Ik hoop dat de volgende game weer beter wordt, al had ik liever een historische setting zoals Amsterdam willen zien ipv vikingen. Het varen ben ik ondertussen wel beu en een gespierde viking met een hidden blade gecombineerd snap ik nog niet zo goed, maar goed, nog geen vooroordelen over een game waar nog niets van vrijgegeven is. Ik geef het zeker een kans, maar mijn mening over AC Odyssey zal nooit veranderen.
  • @Mister Frowdo
    Juist bij Origins had ik echt zo iets van "en nu?" Kan mij nog herinneren dat ik ergens rond het zuidwesten in een relatief groot gedeelte van de map terecht kwam waar letterlijk maar één ding te doen was.
    Dan mag het gerust iets kleiner wat mij betreft.

    De eilanden rondom Skellige (TW3) kwamen mij trouwens uiteindelijk ook wel een beetje de strot uit. Maar goed die games globaal vergelijken is een beetje als zeggen dat het lokale amateur team net zo goed is als een professioneel team.
  • Kleiner hoeft niet slechter te zijn maar ook niet beter. Als de dichtheid groter dan in the witcher dan is het goed

    En het klopt groter betekent ook niet dat het beter is maar ook niet slechter. Vorig jaar zijn er in oktober twee games uit gebracht met een grote spelwereld beide hebben genoeg te doen in die spelwereld en details die ze er in verwerkt hebben zijn een genot om te zien en op te merken
  • @Meta_coola

    Je hebt helemaal gelijk, Red Dead Redemption II en Lego DC Super Villains bieden inderdaad die kwaliteit aan in hun open wereld.

    Fijn dat je er zo over denkt! ;-)
  • @Mister Frowdo

    De games waar ik het over heb zijn respectievelijk op 5 oktober en 26 oktober uitgebracht ;) beide spelen zich af in geschiedenis ( eentje voor Christus en eentje na Christus)
  • @Meta_coola

    Ik plaag je maar! ;-)
  • @Mister Frowdo

    I know als ik dat niet door had, had ik de emoticon niet gebruikt ;)
  • Ik heb veel zin in deze game. Ik ga hem op Stadia spelen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren