1. Death Stranding kan meer dan 100 fps draaien op pc

Death Stranding kan meer dan 100 fps draaien op pc

Dankzij DLSS 2.0-technologie

Death Stranding kan op de pc met meer dan 100 frames per seconde draaien. Dit heeft uitgever 505 Games aangekondigd.

De hoge fps is mogelijk omdat de pc port van Death Stranding gebruikt maak van de DLSS 2.0-technologie van NVIDIA. Met deze technologie is het mogelijk om een frame rate te krijgen van 100fps op 1440p of met meer dan 60fps in 4K. Wel moeten spelers een GeForce RTX-videokaart hebben om deze settings te kunnen gebruiken.

Death Stranding is nu uit op de PlayStation 4 en komt 14 juli uit op de pc. Lees hier onze review over de PlayStation 4-versie van de game.

Death Stranding

Dit artikel delen

Over de auteur

Jolien Mauritsz Ik ben een echte rpg-liefhebber. The Legend of Zelda, The Elder Scrolls en Pokémon behoren tot mijn grote favorieten. Verder speel ik ook graag simulatie games zoals de Sims, Story of Seasons en Stardew Valley. Verder lees ik graag een goed fantasyboek en volg ik verschillende anime- en manga-series. Ja ik ben een echte nerd.

Reacties

  • Meh 30 fps was op de PS4 totaal geen stoorfactor en het hoeft imho ook echt niet veel meer dan 60 fps te zijn op pc.

    Wel mooi dat pc gamers deze beyond genius game kunnen gaan ervaren. Een van de beste ervaringen van vorig jaar.
  • Op mijn pc kan ie denk ik met 720P zo'n 15 fps draaien, yeah masterrace.
  • Oprechte vraag; wat merk je aan verschil tussen 60 fps of 100 fps? Kan een mens dat verschil merken? Of is het gewoon "ik heb een auto die 300 km/uur kan op een weg van 120 km/uur"?
  • @blue_blade_3
    Is echt verschillend, ik heb een vriend die merkt echt het verschil.
    Ikzelf niet echt, tis vooral leuk om het links boven in je scherm te zien.
  • @blue_blade_3

    Ja: het is direct zichtbaar.

    Bij First-person-shooters stoort zelfs een te lage framerate: 60 fps is speelbaar, 144 fps is een genot. Far Cry 5 draaide in 30 fps en dat was imo een drama.

    Als Cyberpunk niet in minstens 60 fps speelt, is dit een blamage voor de nieuwe generatie consoles.

    Bij Third-person-games is 30 fps al speelbaar.
  • @blue_blade_3
    Je kan het verschil inderdaad merken. Maar boven de 140 fps wordt het steeds lastiger.
    Het is vooral belangrijk voor snelle games als shooters, omdat de response tijden ook korter worden.

    Wat in de praktijk wenselijk is (los van het compititeve) verschilt per persoon natuurlijk. Maar eigenlijk zou ik wel een beetje van de 30fps generatie af willen zijn.
  • @blue_blade_3

    Ik vind het ontzettend merkbaar, sterker nog, nadat ik een monitor met 144hz kocht, voelde zelfs het bewegen van de muis in Windows al veel strakker aan!

    In games is die framerate natuurlijk ook super, speel je online dan voelt het haast alsof je in de toekomst leeft vergeleken met opponenten. Verder is het gewoon een kwestie van gewenning: ben je 144fps helemaal gewend, dan voelt 60 houteriger aan dan 30 aanvoelt wanneer je daar naar teruggaat vanaf 60.

    144 is verder niet in veel games haalbaar op hoge settings en op consoles natuurlijk sowieso al niet. Daarom verpest het veel games ook eigenlijk wel een beetje; bijna niks speelt erna nog lekker. Maar goed, ook de lagere framerates wennen natuurlijk wel weer na een paar uur.
  • @Snuivert
    Nou heren (en wellicht dames) bedankt voor alle reacties. Ik ben waarschijnlijk gewoon niks gewent met mn 30 fps games. Maar als het zo belangrijk is is het een goed teken dat ze 100fps halen!
  • @blue_blade_3
    Gezien alles went zou ik het niet als belangrijk omschrijven.

    Het is weinig meer dan wat extra luxe

    Onmogelijke Switch-ports vind ik persoonlijk ook gewoon geniaal bvb. Poep performance, maar briljant om hele andere redenen. :P
  • @Snuivert

    Jup, helemaal eens met die gewenning.

    Titanfall 2 of Doom Eternal, om maar wat snelle shooters te noemen, zou ik echt niet meer onder de 120 a 144 fps willen spelen.

    Maar bij The Last of Us 2 had ik geen enkel probleem met de framerate na een poosje. Bij Bloodborne vind ik de framerate dan wel weer tergend en doet afbreuk aan de beleving en het plezier voor mij.
  • @JaJa_jr
    Het is inderdaad het genre. Die FPS wil ik - vooral als ze online zijn - ook niet meer met minder… Game als Witcher 3 vond ik op een console met 30fps dan wel weer te doen.
  • heb deze game op ps4 in het begin erg leuk maar halverwege heb je toch echt gevoel dat je dhl bent.
  • @djodjo

    Ja dat gevoel had ik dus ook.
  • Ik heb 'm nog steeds gesealed liggen.. Wellicht wacht ik met deze titel ook even op de PS5 (als ie backwards compatible wordt).

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren