1. Deathloop blokkeert DualSense-schouderknoppen wanneer wapens vastlopen

Deathloop blokkeert DualSense-schouderknoppen wanneer wapens vastlopen

Fysieke ervaringen in een virtuele wereld

De regisseur van Deathloop vertelt hoe Deathloop gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van de DualSense-controller. De schouderknoppen van de worden bijvoorbeeld geblokkeerd zodra wapens vastlopen.

Dat de DualSense-controller over haptische feedback en adaptieve schouderknoppen beschikt is allang geen geheim meer. De afgelopen maanden is getoond wat deze functies kunnen betekenen voor de gameplay van bepaalde games. Uit een bericht van de regisseur van Deathloop, Dinga Bakaba, is af te lezen hoe deze functie onder meer tot zijn recht komt in de game Deathloop.

Bakaba legt uit dat het in Deathloop wel eens voorkomt dat wapens niet helemaal meewerken. Zo kan het voorkomen dat een wapen tijdelijk blokkeert. Wanneer dit in het spel voorvalt, kunnen spelers tijdelijk geen gebruik maken van de schouderknoppen. Deze worden namelijk, net als het wapen, tijdelijk geblokkeerd.

"Ik ben erg enthousiast over de haptische feedback en de adaptieve schouderknoppen. Deze functies brengen meer fysieke betrokkenheid bij in-game-ervaringen.", verhaalt Bakaba.

"Deathloop is een first-person shooter en we doen ons best om de game zo anders mogelijk te laten voelen dan zijn genregenoten. Een goed voorbeeld is de manier waarop wij gebruik maken van de adaptieve schouderknoppen en haptische feedback. Zo wordt er nog voor het eindigen van een animatie feedback verstuurd naar de spelers zodat hij/zij zich realiseert dat het wapen losgemaakt moet worden", aldus Bakaba.

In Deathloop arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Spelers kunnen in Deathloop het eiland verkennen dat gevuld is met indrukwekkende omgevingen op de manier die zij wensen. Men krijgt de taak om doelwitten over het hele eiland uit te schakelen om uiteindelijk de cyclus, de Deathloop, te beëindigen. Arkane laat weten binnenkort een update over het spel te geven.

Gister werd bekendgemaakt dat Deathloop is uitgesteld naar het tweede kwartaal van 2021.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa. Speelt games het liefst op het moeilijkste niveau en is dan ook gek op soulslikes. Wacht nog altijd op Skate 4...

Reacties

  • Dat klinkt best tof, maar lijkt me ook schadegevoelig. Voornamelijk bij de agressieve controller gebruikers.
  • @Gaaiz

    Voor de FIFA-speler worden er airbags voorzien.
  • @Gaaiz Geen commentaar haha
  • @Gaaiz precies wat ik ook dacht. Dit gaat me een controller kosten xd.
    Vraag me wel af of je dat uit kan zetten?
    Kan volgens mij met de Xbox controller wel die heeft dat ook tog.
  • @rpenning
    Daar kun je de trigger verkorten voor alle acties, voornamelijk "handig" bij shooters als je snel achter elkaar wilt schieten.

    Bij de Dualsense geval begrijp ik dat er een systeem achter zit die dit actief in en uit kan schakelen. Eerst dacht ik dat er alleen extra weerstand zou zitten achter de triggers (denk aan de weerstand bij pijl en boog gebruik) , maar blijkbaar kunnen ze ook tijdelijk "op slot". Een vooral het onverwachte in combinatie met "enthousiaste vingers" lijken mij gevaarlijk.
  • Kan wel erg cool zijn
  • Klinkt tof. Dit zijn leuke vernieuwingen die games weer origineler kunnen maken.
  • Klinkt erg tof wist niet eens dat dit ook mogelijk was.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren