1. Switch-spelers krijgen 'volledige ervaring' van Doom Eternal

Switch-spelers krijgen 'volledige ervaring' van Doom Eternal

Releasedatum binnenkort onthuld

De Switch-versie van Doom Eternal zal spelers de 'volledige ervaring' bieden. Dat zegt executive producer Marty Stratton tegen Gamereactor.

Aanvankelijk zou de Switch-versie tegelijk met alle andere versies uitkomen, maar uiteindelijk werd de game uitgesteld. Volgens Stratton is de port het wachten waard voor Switch-bezitters.

"Doom 2016 op de Switch voelde een beetje als een experiment. Dat type game, de volwassen eigenschappen, een first-person shooter, hoe gaat dat spelen?", zegt Stratton. "Het was fantastisch op het platform en ik denk dat we nog een stap vooruit zetten met Doom Eternal, omdat het nu vaststaat dat het echt werkt op de Switch, en het is zo'n grote, fantastische game. We doen geen water bij de wijn. Mensen kunnen de volledige ervaring verwachten."

De releasedatum van de Switch-versie is op dit moment nog niet bekend, maar volgens Stratton hoeven we daar niet lang meer op te wachten. "Ik kan het nu niet onthullen. Het maakt geweldige voortgang. Panic Button, de studio waar we mee samenwerken, zijn meesters van het platform."

Dit artikel delen

Over de auteur

Erik Nusselder Redacteur van Gamer.nl. Houdt veel van RPG's, action-adventures, platformers, point-and-click adventures. Ook van leuke indies. Kan bovendien heerlijk genieten van het spelen van slechte games (al krijgen ze dan wel gewoon een slecht cijfer, natuurlijk). Contact: erik@gamer.nl

Reacties

  • Ben benieuwd helaas vind ik tot nu toe shooters gewoon niet lekker spelen op de Switch. En dan bedoel ik overigens zonder pro controller.
  • @DefenseForceNL

    Shooters spelen nooit lekker op een handheld. Je beeld beweegt teveel. Ook fighters zijn een lastig genre voor handheld mode.

    Overigens snap ik niet dat je mensen hebt die docked mode met de joycons spelen…
    Het is toch wel duidelijk dat de joycons puur bedoelt zijn voor handheld maar een soort compromis hebben voor docked mode.

    Persoonlijk ken ik niemand die geen pro gebruikt in docked. Hooguit voor player 2.

    Het zou handig zijn van Nintendo om nu als wijze van pricedrop de pro controller standaard naast de joycons te leveren. Beste controller die er is imo.
  • @Ramirez
    Ik speel alleen maar docked met joycons. Vind de pro controller echt te duur. En het was zeker even wennen, maar heb er geen problemen meer mee
  • @robertflappie

    8bitdo usb stick is misschien dan een aanrader voor jou. DS4 of xbox one controller gebruiken op de switch. Persoonlijke voorkeur is dan een DS4. Niet omdat ik die fijner vind dan een xbox one controller maar omdat de 8bitdo volledige ondersteuning heeft inclusief motion controls.

    Zelf heb ik de 8bitdo gekocht voor 13 euro bij amazon een maand geleden.
  • Haha dit hoort toch gewoon normaal te zijn als je een game voor de Switch maakt.
  • @smaakmaker

    Vertel dat EA maar eens. Lol
    Wat een wanproducten maakt dat bedrijf zeg. En dan vervolgens klagen dat de verkopen tegenvallen en dat Nintendo moeilijk doet.
  • @Ramirez nou ja wanproducten… de prijzen zijn gewoon te hoog voor een oud spel.
  • @smaakmaker nou ja zet de consoles eens een keer naast elkaar… doe maar zet ze maar eens op tafel je hebt ze allemaal! :). Nee maar deze Doom is wel veel complexer en groter dan de vorige maar het duurt wel heel lang voor deze op de Switch uit komt. Ik was hem al weer vergeten…
  • @Baroness

    Natuurlijk is de Switch zwakker maar als je hem niet goed en goed speelbaar krijgt moet je hem niet porten.
  • @smaakmaker

    Een van de problemen waar Switch versies vaak tegenaan lopen is dat er simpelweg teveel gebeurt op het beeld.

    Het is een kwestie van offers. Kiezen ze voor bijvoorbeeld minder vijanden on screen of offeren ze resolutie of framerate op en eventueel wat detail in physics, lighting?

    Dit verschilt per game natuurlijk. Een ontwikkelaar moet zich afvragen wat belangrijk is voor een game. Shooters hebben belang bij een goede stabiele framerate.

    Een grote blunder was bijvoorbeeld RE4 op de PS2. Vergeleken met de GameCube versie was het echt lachwekkend wat capcom gedaan had. RE4 had nooit het levenslicht moeten zien op de PS2. Complete lighting effecten weg…en dat voor een horror game. Compleet verkeerde keuzes gemaakt bij het maken van de port. De console trok het voor geen meter waardoor de offers te groot werden om het soepel te houden.

    Bij sommige Switch games heb ik dit gevoel ook wel. Echter is het hebben van een portable versie natuurlijk wel lekker. En zijn de offers ook minder storend dan vroeger. Het is altijd wel acceptabel enigszins.
  • Topgame!
  • Uiteindelijk speel ik nu niet veel meer op de Switch. Wil geen games kopen die veel duurder zijn dan bij de concurrentie en een download vereisen. Nintendo cancelt altijd snel de mogelijkheid tot downloads.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren