1. Fifa-advertentie in speelgoedmagazine draait om microtransacties

Fifa-advertentie in speelgoedmagazine draait om microtransacties

Krijgt veel kritiek van consumenten

Een Fifa-reclame in een folder van speelgoedwinkel Smyths is onder vuur komen liggen door de nadruk op Fifa Points.

In het magazine van de Britse speelgoedwinkel is te zien hoe de Ultimate Team-modus werkt. Daarbij wordt duidelijk aangegeven dat gamers Fifa Points kunnen gebruiken om pakjes te openen en zo spelers te vergaren.

De advertentie schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat Fifa Points al een tijdje onder vuur liggen. Het gaat immers om wat velen als een manier van gokken zien. Door dit in een magazine die veel kinderen lezen te promoten, promoot EA volgens critici dus eigenlijk gokken aan kinderen. Op plekken als Reddit wordt hevige kritiek geplaatst.

Onlangs gaf een pro-Fifa-speler aan in Fifa 21 geen microtransacties te kopen. Tim 'Latka' Schwartmann, die speelt voor het Duitse esportsteam FC Schalke 04, meldt dat hij Fifa Ultimate Team gaat spelen zonder een cent uit te geven.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren