1. Alle personages en vijanden hebben hartslag in The Last of Us 2

Alle personages en vijanden hebben hartslag in The Last of Us 2

Ademhaling van jezelf en van vijanden wordt hoorbaar

In The Last of Us: Part 2 zijn alle personages en vijanden voorzien van een hartslag.

Dat laat Anthony Newman van Naughty Dog weten in een interview met Polygon. De techniek wordt niet in beeld gebracht met een metertje, maar heeft wel invloed op de gameplay.

Newman: "We hebben elk facet van de game van een update voorzien (ten opzichte van het origineel). Eén van de nieuwe elementen is de audio. Wanneer Ellie sprint en dan stopt, hoor je dat ze zwaarder ademhaalt."

Hij vervolgt: "Achter de schermen betekent dit dat Ellie's hartslag omhoog en omlaag gaat. Hij gaat omhoog wanneer ze sprint, wanneer ze aanvalt, wanneer ze schade oploopt en in het bijzijn van vijanden. En dat heeft effect op het geluid dat ze maakt tijdens het ademhalen."

Vervolgens laat Newman weten dat elk personage en elke vijand in de game van dezelfde techniek gebruikmaakt. Zelfs de Clickers. "Het is ongelooflijk, want ik kon op deze manier nog beter een kat-en-muisspel spelen met de Clickers en ik begrijp ze beter door de geluiden die ze maken. En de mensen doen hetzelfde qua ademhaling en sprinten enzovoorts."

The Last of Us: Part 2 is vanaf 21 februari 2020 beschikbaar op PlayStation 4.

The last of us 2

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Zoveel zin in deze game. Het lijkt erop, zoals altijd, dat Naughty Dog ook dit keer weer een game aflevert waarbij aan de kleinste details wordt gedacht. Deze game gaat qua performance wel echt het uiterste van de PS4 (Pro) vragen denk ik.

    *vriest zichzelf in tot 21/02/2020*
  • Klinkt me toch aardig als mooie marketingpraat in de oren. In de praktijk is dit gewoon een extra (onzichtbaar) type stamina-balkje.
  • @Melkunie In de trailer was de ademhaling van Ellie in sommige gevallen al wel duidelijk te horen. Zou niet inzien waarom zij dit zouden zeggen en vervolgens blijkt dat het niet zo is. Klinkt niet echts als iets wat Naughty Dog nodig heeft, maar wellicht zit ik ernaast…
  • @Jorn6810 Ik zeg niet dat er geen extra ademhalingseffecten in gaan zitten, natuurlijk geloof ik dat wel. Daar zeg ik ook zeker niets over.
    Mijn punt is dat dit technisch echt helemaal niets voorstelt tegenover de staminameter zoals we deze al kennen. Zoals ook al in zin 3 staat.
  • @Melkunie Sorry dan begreep ik je verkeerd, maar in dit geval zouden ze wel hele toffe dingen kunnen implementeren.

    Voorbeeld: Clickers kunnen niet zien maar uitermate goed horen. Als je dus iets hebt gedaan waardoor je een verhoogde, goed hoorbare adem/hartslag hebt, EN dit wordt opgevangen door bijvoorbeeld een clicker. Zelfde zou voor de herdershonden kunnen gelden…

    Maakt het wat mij betreft nog wel angstaanjagender. Geen idee of het zo gaat werken hoor, maar zou tof zijn.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren