Epic verbetert matchmaking-systeem Fortnite
Kortere wachttijden en betere kwaliteit
Na de update is Epic druk bezig geweest met het verbeteren van de matchmaking in de game. De ontwikkelaar heeft nu spelers een blik gegeven van hoe het achter de schermen is gegaan. De verbeteringen richten zich vooral op het versnellen van het samenstellen van een match en op het verbeteren van de kwaliteit van de match.
Voorheen gebruikte de game een systeem waarbij werd gezocht naar spelers met een gelijke “Hype”. Hiermee wordt waarschijnlijk het vaardigheidslevel van de speler bedoeld. Normaal gaf het systeem, na vijftien minuten zoeken naar een match, het op en werd de speler gekoppeld aan een meest passende speler. In het nieuwe systeem zijn spelers met meer dan 350 Hype gelijk aan elkaar en worden dus zonder problemen aan elkaar gekoppeld. Hierdoor komt het niet meer voor dat spelers met een te hoge Hype, nooit meer in een match geplaatst worden.
Een ander gevolg van dit probleem met het oude systeem was dat spelers die in een divisie zaten met een lage populatie lang moesten zoeken voordat ze een potje konden starten, terwijl spelers in een divisie met een hoge populatie zo klaar waren. Met het nieuwe systeem worden spelers ingedeeld in een aantal “emmers”. Als een paar emmers niet genoeg spelers bevat, worden ze samengevoegd. Het nieuwe systeem is nog niet definitief ingevoerd en de ontwikkelaars zijn nog druk bezig met het monitoren van de wachttijden en kwaliteit van de matches.