1. 'Final Fantasy 16 komt mogelijk tijdelijk exclusief naar PlayStation 5

'Final Fantasy 16 komt mogelijk tijdelijk exclusief naar PlayStation 5

Aldus iemand die ook de PS5-onthulling correct voorspelde

Final Fantasy 16 staat mogelijk als tijdelijk exclusieve titel voor PlayStation 5 gepland.

Dat meldt een ResetEra-bezoeker die zichzelf Navtra noemt. Eerder meldde hijcorrect diverse games die tijdens de PlayStation 5-presentatie zouden worden getoond. Twee van die aankondigingen werden niet tijdens de presentatie getoond: exclusieve content voor Marvel's Avengers - dat inmiddels wel is aangekondigd - en Final Fantasy 16.

In een nieuwe post op het forum laat Navtra weten dat de aankondiging rondom FF16 er nog altijd aan zit te komen. "Final Fantasy 16 is echt. Het had eigenlijk tijdens het evenement in juni aangekondigd moeten worden. Het spel is dichterbij dan veel mensen denken. Er is een exclusieve deal voor de PS5 (het was eerst nogal vaag maar het lijkt om tijdelijke exclusiviteit te gaan). Ik heb geen idee waarom het nog niet aangekondigd is."

Square Enix en Sony hebben nog niets aangekondigd of bevestigd. Er gaan al geruime tijd geruchten over een nieuw deel in de Final Fantasy-reeks. Hoewel Final Fantasy 7 Remake eerder dit jaar uitkwam, verscheen Final Fantasy 15 bijna vier jaar geleden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik weet het hypocrisie etc. Maar ik vind tijdelijke exclusieve deals totaal niet erg. En ik ben van mening dat Final Fantasy thuis hoort op een Sony console. Het is uiteindelijk leuk en goed als het ook naar PC en Xbox komt maar als ik Final Fantasy hoor fan denk ik aan PlayStation.


    Ben wel benieuwd naar FF XVI
  • @Meta_coola
    Ik denk dan juist van: 'kom terug naar Ninty waar jullie ooit zo sterk begonnen zijn'. Ben gisteren begonnen met deel 7 op de switch. Moet toch wel erg door die gedateerde graphics heen bijten.
  • @robertflappie

    Daar is de Switch ook niet voor gemaakt. Daar moet je Nintendo games op spelen en voor de rest een xbox of PS halen.
  • @DopieJopie1

    FF7 is een PSX game van oorsprong…
    Daarnaast is Final Fantasy een Nintendo franchise geweest t/m FF6. Square Enix weet dit ook, waardoor zij nog steeds games als Bravely Default of Octopath Traveler op Nintendo platformen uitbrengen…

    Square was ten tijde van de SNES zelfs een zeer exclusieve Second Party studio voor Nintendo, net zoals Insomniac was voor Playstation.
    Square wilde alleen overstappen op CDs, omdat cartridges niet aan hun wensen konden voldoen.
  • @Ardyn

    Ik ben bekend met de historie. Ik had het over hier en nu.
  • @robertflappie

    FF7 valt tegenwoordig ook eigenlijk alleen maar te spelen via 7th Heaven, dat weet ik…omdat ik zelf te jong ben voor het origineel, lol.
  • @Meta_coola

    Dat FF ''thuis hoort'' op PS consoles kan ik nog wel inkomen, maar hoezo is tijdelijk exclusief nu opeens goed dan?
  • Top eindelijk hoop dat het weer een open wereld is zoals 15 :)
  • @clo

    Eigenlijk is alleen FF7 Remake linair. Alle andere zijn open wereld, met FF X en XIII in het begin linair en daarna open wereld.


    Wat ik vooral hoop is dat ze weer eens een turn based Final Fantasy uitbrengen. Hoeft niet persé traditioneel, ze mogen ook experimenteren met turn based.
  • @Meta_coola
    Ik denk dat ze dat niet meer doen. Wil je turn based moet je naar Dragon Quest. Ik denk dat de redenatie bij Sqaurenix is nu
  • @Meta_coola
    Jij noemt jezelf fan van Final fantasy, maar wil je alsjeblieft stoppen met het verspreiden van zelf verzonnen informatie.

    FF1 tot FF9 heeft de schijn van open wereld, maar je loopt altijd op een liniare pad met weinig vrijheid kwa content. FF10-FF13 zijn tunnelvisie games buiten 1 veld met 2 grassprietjes en 3 stenen. FF11-FF12-FF14 zijn instanced zone games.
  • @ShadowhunterrX

    Ik ben het eens met deze tekst

    Ever since the turn of the millennium, video games have increasingly become "open world".

    Open world, free roam, or (more loosely) sandbox are terms for video games where a player can move freely through a virtual world and is given considerable freedom in regard to how and when to approach particular objectives, as opposed to other video games that have a more linear structure to their gameplay.

    Final Fantasy fans mistakeningly apply the first open world game to Final Fantasy XV. But in grand tradition, the open world aspect was apart of the Final Fantasy tradition, all the way back to the original game.

    Now of course, Final Fantasy is linear in the fact that you have progress through the story. But once you get the airship, you can go to many different places. Sure you need to trigger certain requirements before you can enter certain dungeons, but isn't this common in many different games? You aren't restricted to where you can go once you get the airship
    And every game lets you go back to the places you've visited, as long as they weren't destroyed, especially once you get an airship. This is what fans mean by the world "opening up". Final Fantasy had already incorporated the idea of an "open world" in their games since 1987.

    So for all those people who believe that Final Fantasy shouldn't take on the open world tradition, or that the open world tradition is a fade, let it be known that the open world tradition is as Final Fantasy as the RPG elements many other games have been implementing…

    https://www.reddit.com/r/FinalFantasy/comments/6dnps2/final_fantasy_was_always_an_open_world_game_and/
  • @Meta_coola
    Dus je pakt een mening van iemand erbij van een hele kleine reddit post waar de meeste het ook mee oneens zijn.
  • @ShadowhunterrX

    Ach, je kent ‘m.
  • @Meta_coola

    Final Fantasy is sinds deel 4 niet meer turn based. Denk dat je dan eerder ATB bedoeld.
    Maar Square Enix zal dat nooit doen, het IP is te groot daarvoor.
    Wat wel kan denk ik, is dat het team van Octopath Traveler gaat werken aan een remake van FF6 en deze dan wel ATB is.

    Maar Final Fantasy is een franchise wat meegaat met de tijd, Dragon Quest is de franchise wat conservatief blijft in zijn design.

    Daarnaast zijn veel FF games semi-open werelden. Je loopt vaak alsnog van punt A naar B en veel games zijn gewoon gesplitst in open velden, verbonden via lineaire paden.
  • @Ardyn

    Het systeem van deel X mag van mij wel terug komen hoor. Niet 1 op 1 maar met een moderne twist.

    Na deel x is de gameplay van FF toch wel echt downhill gegaan en is de kwaliteit nooit meer gehaald helaas. Vooral 15 was gewoon slecht. 12 en 13 waren hooguit okay.

    Laat ze maar experimenteren met het ATB systeem zolang het maar een goede flow en snelheid heeft. Vind dat het wel tijd wordt om de rpg fans hun franchise terug te geven. We hebben al genoeg hack and slash achtige meuk tegenwoordig. Het tactische moet terug.

    Vorig jaar heb ik X nog weer opnieuw gespeeld op de Switch. Echt een verademing dat systeem.
  • @Ramirez

    Square Enix zal dit (jammer genoeg) nooit doen.
    Zoals ik al zei, beste hoop is een volwaardige remake van één van de eerste 6 delen.
    Net als de Job system, de ATB system is gewoon vrij dood.
    Persoonlijk vind ik het wel geweldig hoe FF7 Remake alsnog een soort ATB meter heeft weten te behouden.

    Maar niet getreurd, er zijn meer dan genoeg JRPGs die een ATB meter offeren, alleen zijn er slechts weinig JRPGs met een enorm AAA budget.

    De decline van Final Fantasy ligt aan een aantal dingen really…
    1. Industrie is te groot geworden voor hun perfectionisme, ze kunnen het niet meer goed bijhouden. Final Fantasy IS de franchise van "groot? Hah! Gigantisch!" FF7 was ook de eerste volwaardige AAA game. Square Enix is een zeer traditioneel bedrijf als het gaat om welke ideeën een franchise moet uiten.

    2. Sakaguchi is sinds deel X-2 niet meer bij de franchise betrokken en hij is toch wel de bedenker ervan, die samen met Kitase en Ito het dream team zou vormen voor FF6… met ook 7, 8, Tactics en 9 als duo's. + Chrono Trigger. Ofterwel… de beste JRPGs ooit.
    Sakaguchi zelf was ook zeker niet perfect overigens, FF1 tot 5 zijn volledig van hem zegmaar…enne…iedere game bevat zijn eigen fouten zullen we maar zeggen. Veelal te maken met het thema doodgaan(SIKE(FF4), heel plots(FF2) of geen impact(FF5)), of ieder genre cliché uit JRPGs die zijn oorsprong vind in FF, for better or for worse. "Mwuahaha, ik ben de werkelijke schurk."

    3. Square Enix heeft veel last van verkeerd management. Dit zijn ze de laatste jaren wel flink aan het verbeteren trouwens, ze kiezen er nu bijvoorbeeld voor om hun games voornamelijk Unreal Engine te laten gebruiken in plaats van hun eigen verschrikkelijke engines als Crystal Tools en Luminous. Daarnaast ook het overbelasten van mensen in hoge posities, in plaats van nieuwe generaties een kans geven. Nomura die effe Kingdom Hearts 3 EN Final Fantasy 7 Remake onder zijn hoede krijgt, yeah, hij was pas vanaf een laat moment in de development volledig betrokken. Dus naar schatting heeft dat misschien wel 6 maanden extra tijd gekost. (Bedenk wel, FF7 herstarte zijn development in-house in 2016)

    4. Final Fantasy is de frontrunner sinds FF7. Daarvoor waren ze veelal de underdog in vergelijking met Dragon Quest. In Japan dan, de VS gaf er gewoon vrij weinig om en Europa had tot FF7 enkel Mystic Quest. Maar goed, tot FF7 (of mss 6 of 4) was Square een erg experimentele developer. Iedere FF titel werkte anders als de vorige.
    Maar ze vonden een succesvolle formule, waardoor ze in een soort tweestrijd kwamen. Aan de ene kant wil de franchise innoveren, aan de andere kant willen ze hun succes behouden. Daardoor maken ze overstappen om een groter publiek aan te trekken met de FF franchise.
    I mean, deel 2 heeft het meest controversiële systeem in JRPGs bedacht… jezelf slaan = more HP. Learn by experience, not experience points. It's stupid. Dus ja, ze weten zelf ook dat ze soms falen, daarom zie je dat systeem ook nooit meer terug in FF games… maar wel in andere JRPGs, zoals Quest 64…

    // Heerlijk lang bericht, ik hoop dat iemand hiervan zal smullen.
  • 15 nooit gespeeld omdat ik de girly boyband/popular Youtuber emo-look niet zo trek. Is dit het spelen waard?
  • @benjaminben

    15 is niet de beste Final Fantasy. Maar wel zeer zeker de moeite waard.



    Ik ben nog steeds jaloers op Noctis zijn kapsel.
  • @Meta_coola

    Bedankt, wat zijn dan met name de mindere punten?

    Kapsel ; nee man Meta, super verwijfd joh. Hou het maar lekker zoals je het nu hebt… Hoe je het ook hebt ;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren