1. 'Fornite-werknemers moeten gemiddeld 70 uur per week werken'

'Fornite-werknemers moeten gemiddeld 70 uur per week werken'

Met sommige werknemers die zelfs de 100 uur halen

Diverse ontwikkelaars van Fortnite zouden bij Epic Games op reguliere basis werkweken van zeventig uur of langer hebben.

Dat blijkt uit een nieuw artikel van Polygon. Epic zou na de lancering van de battle royale-modus van Fortnite in september 2017 het plotselinge succes zo lang mogelijk vast hebben willen houden. Dit zou er voor hebben gezorgd dat werknemers voor lange tijd met onmenselijke werkuren te maken hadden.

Volgens de bronnen van Polygon, die bij Epic zelf zouden werken, zouden tot honderd werknemers gemiddeld zeventig uur per week werken en zouden anderen zelfs honderd uur per week aantikken.

"Alles moet meteen worden gedaan", zo legt een anonieme bron uit. "We mogen nergens te veel tijd aan besteden. Als iets kapot gaat - bijvoorbeeld een wapen - kunnen we het niet uitzetten en het voor de volgende patch fixen. Het moet meteen gemaakt worden, terwijl we nog aan de patch van volgende week werken. Het is wreed."

Volgens verschillende bronnen zouden werknemers die weigeren om dergelijke uren te werken een slechte reputatie bij het bedrijf krijgen. Dit zou schadelijk zijn voor de toekomst van de werknemer bij het bedrijf. Ook zouden diverse werknemers die weigerden om in het weekend te werken ontslagen zijn. Toch zouden managers bij Epic Games hebben aangegeven dat de extra werktijd vrijwillig was.

"Mensen gaan er aan onderdoor", aldus een anonieme bron. "Iets moet veranderen. Dit kan niet nog een jaar zo doorgaan. In het begin ging het wel, omdat Fortnite een groot succes was en dat voelde goed. We losten problemen op die nieuwe waren voor Epic: hoe we een wereldwijd succesvolle game als een online service moesten draaien. Maar nu komt er geen einde meer aan het werk."

ROG Fortnite Community Dag

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Het is maar goed dat we in de EU bepaalde wetten hebben die werknemers beschermen tegen dit soort slavernij.

    Maargoed willen ze betere rechten moeten ze massaal hun werk neerleggen.
  • @Ramirez
    Dit dus. Mensen moeten niet over zich heen laten lopen.
  • Iedereen reageert natuurlijk weer geschokeerd, maar je kunt je afvragen wat hier van waar is. Er zal wel een kern van waarheid inzitten, maar ik vraag me ook af of hier niet wat tegenover staat en of de keuze bij de medewerkers zelf ligt. Ik neem het niet automatisch voor waarheid aan in ieder geval.

    De problemen zouden opgelost moeten worden door meer medewerkers aan te nemen, iets wat logisch is bij deze groei.
  • @CerandoX.nl

    Er zit zeker wel een kern van waarheid in, maar Epic verdient bakken met geld, en dus zal daar echt wel een goed salaris tegenover staan. Vandaar dat werknemers nog niet massaal aan het klagen zijn.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren