1. Nieuwe Resident Evil-film getoond in foto's

Nieuwe Resident Evil-film getoond in foto's

Foto's stralen sfeer van oorspronkelijke games uit

Via een aantal foto's zijn de eerste beelden van de nieuwe Resident Evil-films te bekijken.

Wat vooral opvalt kijkend naar de foto's, is dat ze de sfeer van de oorspronkelijke games uitstralen. Zo is een helikopter met de logo's van Racoon City Police Department en S.T.A.R.S. te zien, en wordt een griezelig pad naar wat lijkt op een een set voor het iconische Spencer Mansion getoond.

Vorig jaar werd al duidelijk dat er een reboot van de filmreeks gemaakt zou worden door regisseur Johannes Roberts, bekend van films als 47 Meters Down en The Strangers: Prey at Night. Hij gaf aan dat hij met de film wil terugkeren naar de eerste twee games. De oude Resident Evil-filmreeks werd geregisseerd door Paul W.S. Anderson, die in december zijn nieuwe film Monster Hunter lanceert.

De nieuwe Resident Evil-film moet niet verward worden met een Netflix-serie gebaseerd op Resident Evil waar ook aan gewerkt wordt. De twee projecten staan los van elkaar.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik zou het echt vet vinden als ze de sfeer en feel van de eerste game om zouden kunnen zetten naar een film. Dus niet te veel actie, maar vooral een beklemmende sfeer in een horror landhuis met een tragisch verleden.

    Wat was die eerste game eng zeg, heb hem voor het eerst op de Cube gespeeld, ik scheet echt alle kleuren stront en durfde eigenlijk niet zo goed meer verder te spelen. Heb hem ook nooit uitgespeeld volgens mij.
  • @benjaminben

    Ja die was goed hè! Vooral ook omdat het een prachtige remake was van de PS versie. Voor die tijd was het echt een plaatje. Zo draag ik RE0 ook nog steeds een warm hart toe. Die had nmi ook een beetje dezelfde horror sfeer.
  • @Monojaxx

    Ja heerlijke spellen, maar met name toen ik wat jonger was vond ik ze echt oprecht griezelig. Heb de game van een maat gekregen omdat hij hem ook niet durfde te spelen :P Ik denk dat de spanning voornamelijk wegkwam uit de eeuwige stilte in het landhuis, de minimale middelen om jezelf te beschermen en de onverwachte wendingen die je plotseling knijter hard aan het schrikken maakten (spoiler: Honden die door de ramen springen en die crimson zombies die na 20 keer er langsheen gelopen te zijn ineens opstaan met een tering kutgeluid :P)

    Ik denk ook dat daar de schoen een beetje wringt bij moderne horror-games als Amnesia en bijvoorbeeld Outlast ; dit soort games geven je geen wapens. Dit zorgt ervoor dat rennen en verschuilen altijd de oplossing is. Dit wordt na een tijd repetitief en is na een uurtje spelen niet langer zo eng meer. Games mét wapens daarentegen (maar wel met minimale ammo) laten je veel strategischer te werk gaan. Je kunt ervoor kiezen alle vijanden die je ziet gelijk om te leggen, maar wie weet kom je later in de problemen omdat je letterlijk je kruit te vroeg verschoten hebt. Dit maakt dat ik games als The Evil Within (met name deel 2) en RE veel enger vind dan games als Slenderman, Amnesia en Outlast. Juist omdat rennen niet altijd het slimste is om te doen, je moet afwegingen maken.
  • @benjaminben

    De gaafste horror game die ik ooit gespeeld heb - tenminste - echt horror was het niet, maar soms best creepy - was Phantasmagoria. Voor die tijd een erg dure game om te maken(de game bestond uit 6 aparte cd-roms op de pc), was een soort interactieve film/game ala Until Dawn, maar dan met echte beelden die weer gedigitaliseerd waren en real life cutscenes. Halverwege de jaren 90 waren dit soort games helemaal hot. Zo had je ook Harvester. Ook zo'n bizarre game in het horrorgenre. Geen idee hoe oud je bent trouwens haha, dus misschien ken je ze zelf ook wel ;-)
    Anders: zoek ze voor de grap eens op op YT.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren