1. G2A reageert op beschuldigingen van indie-ontwikkelaars

G2A reageert op beschuldigingen van indie-ontwikkelaars

"G2A verschilt niet van andere online-marktplaatsen"

Verschillende indie-ontwikkelaars spraken zich deze week uit tegen G2A. De controversiële marktplaats heeft inmiddels een reactie gegeven op de commotie rondom de uitspraken.

Eerder deze week werd G2A behoorlijk onder vuur genomen door verschillende indie-ontwikkelaars. Zo sprak Mike Rose van No More Robots uit dat hij zijn titels nog liever illegaal gedownload ziet worden dan gekocht via G2A. GamesIndustry.biz heeft G2A benaderd voor een reactie. G2A reageert uitgebreid met een uitleg over verschillende misverstanden, haar manier van werken en het verdienmodel.

G2A benadrukt dat in tegenstelling tot de beschuldigingen, er een doorsnee verdienmodel gehanteerd wordt. "We hanteren hetzelfde verdienmodel zoals andere wereldwijde marktplaatsen als Amazon en eBay deze ook gebruiken", zegt het bedrijf. Verder vertelt het bedrijf dat ze net als andere online-bedrijven gebruik maken van geautomatiseerde marketing zoals Google Ads.

De online-marktplaats onderstreept dat ze echt niet de enige verkoopplaats zijn waar spelcodes, ook wel sleutels genoemd, worden verkocht. "Het is niet zo dat wanneer wij sluiten, de verkoop van de spelcodes verdwijnt" voegt G2A hieraan toe.

G2A

G2A geeft aan dat wanneer een ontwikkelaar ervan overtuigd is dat een spelcode die wordt aangeboden op een onregelmatige wijze verkregen is, dit gemeld kan worden. Deze melding wordt vervolgens onderzocht en zo nodig wordt de sleutel verwijderd. "Wij staan altijd open voor discussie, maar niet als de argumenten op onwaarheden of catchy slogans zijn gebaseerd" gaat G2A verder. De online-marktplaats zegt dat de indie-ontwikkelaars, waaronder Mike Rose, geen contact hebben gezocht met G2A. Wanneer ze dit wel hadden gedaan had het probleem opgelost kunnen worden.

"Het is niet onze plaats om de oorsprong van elke sleutel te onderzoeken. niet omdat we dit niet willen doen, maar het is technisch onmogelijk. We zouden het geweldig vinden als Steam een dergelijke functie implementeert".

Tot slot verklaart G2A dat ze deze verklaring niet geven om de schuld bij een ander te leggen. Ze willen gewoon dat de valse beschuldigingen nu stoppen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Cody van den Bogert Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Enorme Zelda-fanaat en Mr. Fifa. Kan het niet laten om games op het moeilijkste niveau te spelen. Wacht nog steeds op Skate 4...

Reacties

  • Helemaal eens met g2a, goede argumenten ook.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren