1. Genshin Impact brengtbinnen twee weken 100 miljoen dollar op

Genshin Impact brengtbinnen twee weken 100 miljoen dollar op

Grootste Chinese lancering ooit

Genshin Impact heeft binnen twee weken meer dan honderd miljoen dollar opgebracht. Dat meldt Daniel Ahmad, analist bij Niko Partners, op Twitter.

De game is het populairst in respectievelijk China, Japan, Korea en de Verenigde Staten, en betreft de grootste lancering van een Chinese ontwikkelaar ooit. De mobiele versie van de game is volgens data-analysebedrijf Sensory Towerna Honor of Kings de best verdienende mobiele game ter wereld.

Volgens analisten is de game hard op weg naar een opbrengst van 1 miljard dollar over alle platformen.

Genshin Impact wordt ontwikkeld doormiHoYo en verscheen eind september voor PlayStation 4, pc, Android en iOS. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen.

De openwereldgame wordt veel vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en bevat een diepgaand rpg-systeem en multiplayeropties met crossplay tussen alle platformen. Een Nintendo Switch-versie is momenteel in ontwikkeling.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Jammer.. dit moedigt devs aan om die richting uit te gaan..
  • @Jowy
    Gacha zit al jaren in Mobiel games en bij deze game is het waard. Je kan makkelijk het betalen ontwijken en gewoon rustig de wereld verkennen.

    Om eerlijk zijn is dit naast Warframe het gewoon waard om maximaal 10 euro in deze game te stoppen. Kwaliteit is hoog en de wereld leeft meer dan de gemiddelde Ubisoft game.
  • Nergens te bespeuren hier in België, what a shame.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren