1. Bekijk de State of Play van Ghost of Tsushima terug

Bekijk de State of Play van Ghost of Tsushima terug

Game komt op 17 juli uit voor PlayStation 4

Sony en ontwikkelaar Sucker Punch zonden gisterenavond een State of Play rondom PS4-game Ghost of Tsushima uit, waar veel gameplay van het spel werd onthuld.

Zo werd de open wereld van het spel getoond. Spelers kunnen deze vrij verkennen en kunnen de richting van de wind gebruiken om nieuwe missies te vinden. Daarbij zijn er dieren zoals vogels en vossen die spelers naar geheime plekken leiden.

Qua combat bevat de game verschillende manieren om vijanden uit te schakelen. Er zijn gevechten waarbij spelers vijanden één voor één uitschakelen. Daarbij kan men vier verschillende vechtstijlen gebruiken. Ook is het mogelijk om stealth te gebruiken om vijanden uit de weg te ruimen.

Tot slot werd ook getoond hoe spelers Jin, het speelbare hoofdpersonage, kunnen aanpassen. Er zijn diverse kledingstukken die afhankelijk zijn van wat voor speelstijl spelers aannemen. Daarbij kunnen bloemen gebruikt worden om de kleuren van kleding te veranderen. Ook kan heel het spel met Japanse ingesproken stemmen en een zwart-wit-filter gespeeld worden om klassieke samoeraifilms na te bootsen.

Ghost of Tsushima verschijnt op 17 juli exclusief voor PlayStation 4.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Het ziet er erg vet uit. Kijk heel erg uit naar de game. Wel hoop ik dat de missies niet elke keer op hetzelfde neer komen
  • @smaakmaker

    Grappig dat je dit zegt, want ben daar ook bang voor: hoewel ik enorm uitkijk naar deze game en het er poepie-mooi uitziet, komt de gameplay mij enigszins 'ouderwets' over: net zoals games als RDR2, AC (wat beide toppers zijn) lijken het erg veel retrieval-missies te zijn. Hoewel dit in principe niet verkeerd hoeft te zijn, hoop ik dat next-gen game developers eens een andere aanpak proberen dan deze ouderwetse (daardoor overigens niet perse minder leuke, maar misschien iets minder uitdagende) aanpak.
  • Deze game zet voor mij de perfecte sfeer neer. Oude tijd in Japan met prachtige omgevingen. Felle, maar ook donkere omgevingen. Ook tof gedaan door bijna geen HUD te hebben en de wind (en dieren) je de juiste richting in kunnen krijgen. Origineel gevonden :)!
  • Eindelijk: de Assassins Creed game waarin iedereen op gewacht heeft :)
  • @Gewoonfox

    Precies!
  • Wow ik blijf deze game in de gaten houden.
  • Lijkt me erg tof. Ik zit er klaar voor 17 juli!
  • Voor mij was het een 'mixed bag'.

    Grafisch een beetje inconsistent. Ene moment heel mooie vergezichten en landschappen, maar ook momenten waarop het er vlakjes uitziet ofzo. Het woord 'downgrade' kwam op een gegeven moment zelfs in mij op… (Edit: ik heb niks gezegd!) De stream liep niet helemaal lekker, dat kan er zeker mee te maken hebben, later vandaag maar even de video in goede kwaliteit nog eens terug kijken. Art direction vind ik wel prachtig, het artbook van de game ligt twijfelend in m'n winkelmandje.

    De gameplay zo zonder HUD vind ik supertof, hopelijk is dat ook daadwerkelijk wat je straks ziet. Al twijfel ik hoe lang die visual cues (wind, vogeltjes, rookpluimen etc) fris blijven.

    Combat was ik niet zo van onder de indruk, leek wel iets te makkelijk. Wel erg positief dat ze veel aandacht schenken aan de customization, Japanse audio en de inmiddels bekende Sony fotomodus.

    Al met al niet exact wat ik verwachtte, maar zeker eentje die ik later ga oppakken. Mijn plan is om iets later in de lifecycle een PS5 op te pikken en ook via backwards compatibility dit soort exclusives in te halen.
  • @That Mr Awesome

    Ja ik denk inderdaad dat je het even terug moet zien om de perfecte beelden te zien.
  • @smaakmaker
    Speciaal dan maar een thuiswerkpauze ingelast, en I stand corrected! 'Downgrade' mag de prullenbak weer in. Die stream deed de visuele kwaliteit geen goed. Zoals elke game hier en daar iets dat opvalt of iets minder mooi is (clipping probleempje, het paard heeft minder detail, hier en daar een animatie). Maar je hebt gelijk, over het algemeen een zéér mooie game. Dat artbook kijkt me nu nog iets verleidelijker aan!
  • @That Mr Awesome Ik had hetzelfde hoor. Live tijdens de stream had ik al het idee dat het de kwaliteit niet helemaal ten goede kwam. Daarna de 4K versie gekeken toen die online stond en toen was het inderdaad veel beter. Maar snapte je zorgen wel een beetje.
  • @That Mr Awesome

    Ja het ziet er echt prachtig uit ben het nu aan het terugkijken. Maar knap dat dit uit een ps4 krijgen. Maar wel hoop ik op afwisselende gameplay dat is mijn klein zorg puntje nog.
  • @That Mr Awesome
    Het zelfde geldt voor de Inside Xbox en de Unreal 5 engine reveal op de PS5. De beelden zijn veel beter te oordelen als je de "originele" beelden op Youtube bekijkt (en dan nog zit er een laag compressie overheen).
    Maar live kijken is natuurlijk veel leuker!
  • Ziet er prachtig en sfeervol uit, maar voor een game waarbij de productiewaarde van het scherm spat vind ik de animaties van het hoofdpersonage wat tegen vallen. Net niet helemaal soepel, al zal dat al spelende vast wel meevallen.

    Tof van zo min mogelijk hud met de wind en dergelijke, wel weer jammer dat een npc dan een plakkaat met "R2 speak" op zich gemarkeerd krijgt.

    Combat nog niet zo van onder de indruk, maar als het verhaal grijpend is zal het vast een hele toffe game worden.
  • @JaJa_jr

    Ja dat had ik ook wel maar misschien komt dat ook omdat de studio heel vet is. Maar net een treetje onder Sony Santa Monica en Naughty dog zit. Nog steeds heel goed maar net ietjes minder.
  • Day 1 voor mij. Grote fan van de samurai tijd. Vooral de sfeer is heel belangrijk voor mij en die lijkt top.
  • De 240p beelden waren niet echt orgasme opwekkend voor mij, ik wacht even tot ik de 4k beelden zie.
  • De pre-order staat!
  • Letten jullie op Ubisoft? Zo moet het dus wel…
  • @gertjun haha ja dat kunnen ze niet even nabouwen met hun "ctrl+c en ctrl+v" mentaliteit.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren