Dit jaar onthulde Sony de eerste gameplaybeelden van Ghost of Tsushima. De game speelt zich af in Japan tijdens de invasie van de Mongolen tijdens de 13e eeuw. Chris Zimmerman vertelt dat Sucker Punch, de ontwikkelaar, veel research heeft gedaan naar het eiland Tsushima om de geschiedenis ervan te begrijpen. Hij gelooft dat historici de authenticiteit van de game zullen waarderen. Ook zijn er vele, kleine details die lang niet alle spelers op zullen pikken, zoals het vogelgezang dat is opgenomen in Japan.
Toch is de game volgens de programmeur niet volledig historisch accuraat. Hij geeft als reden dat het soms beter is creativiteit de vrije loop te laten gaan. Op deze manier kan Sucker Punch het verhaal van Ghost of Tsushima meeslepender maken. Hij wijst erop dat mensen, dankzij media zoals comics, games en films, een bepaald beeld hebben van samoerai-krijgers. Dit stereotype beeld is gebruikt als uitgangspunt voor samoerai in Ghost of Tsushima. Zo laat hij weten dat de pantsers die de personages dragen niet authentieke samoerai-uitrustingen zijn. Hun uiterlijk is eigenlijk meer gebaseerd op krijgers uit de 16e tot en met 18e eeuw, omdat deze beter passen bij de sfeer van de game.
Zimmerman: "The way I think about it is: we're going to deviate from historical truth, we just want to do it intentionally. A lot of the support we get from our friends from Sony in Japan, and our Japanese friends in Sony US, and all the cultural consultants we've assembled to help us do this stuff, is to make sure we don't deviate accidentally. There are things we are going to do that are different and we want to choose those wisely."
Sucker Punch wil een balans vinden tussen de wereld van de samoerai zoals men die kent en een accurate weergave van het 13e eeuwse Japan. Zo vertelt Zimmerman dat de tekens die gebruikt worden in de game kanji-tekens zijn uit dat tijdperk en niet de kanji die Japanners vandaag de dag gebruiken.
Ook de manier waarop het hoofdpersonage Jin vecht is een balans tussen realistische vechtstijlen en geïmproviseerde gameplay die er goed uitziet en aanvoelt. De motion capture wordt uitgevoerd door een expert in oude vechttechnieken, waaronder Bushido en Mongool-stijlen. Daarentegen vertelt Zimmerman dat de zogenaamde 'spin strike' in het echt nooit gedaan wordt, omdat men dan de vijand de rug toe moet keren.
Ghost of Tsushima is in ontwikkeling voor PlayStation 4. Er is nog geen releasedatum bekend.