1. Ghost of Tsushima-maker bespreekt historische accuraatheid

Ghost of Tsushima-maker bespreekt historische accuraatheid

'Soms kun je beter de creativiteit de vrije loop geven'

Chris Zimmerman, de programmeur van Ghost of Tsushima, laat zich uit over de historisch accuraatheid van de game.

Dit jaar onthulde Sony de eerste gameplaybeelden van Ghost of Tsushima. De game speelt zich af in Japan tijdens de invasie van de Mongolen tijdens de 13e eeuw. Chris Zimmerman vertelt dat Sucker Punch, de ontwikkelaar, veel research heeft gedaan naar het eiland Tsushima om de geschiedenis ervan te begrijpen. Hij gelooft dat historici de authenticiteit van de game zullen waarderen. Ook zijn er vele, kleine details die lang niet alle spelers op zullen pikken, zoals het vogelgezang dat is opgenomen in Japan.

Toch is de game volgens de programmeur niet volledig historisch accuraat. Hij geeft als reden dat het soms beter is creativiteit de vrije loop te laten gaan. Op deze manier kan Sucker Punch het verhaal van Ghost of Tsushima meeslepender maken. Hij wijst erop dat mensen, dankzij media zoals comics, games en films, een bepaald beeld hebben van samoerai-krijgers. Dit stereotype beeld is gebruikt als uitgangspunt voor samoerai in Ghost of Tsushima. Zo laat hij weten dat de pantsers die de personages dragen niet authentieke samoerai-uitrustingen zijn. Hun uiterlijk is eigenlijk meer gebaseerd op krijgers uit de 16e tot en met 18e eeuw, omdat deze beter passen bij de sfeer van de game.

Ghost of Tsushima
Jin en Masako

Zimmerman: "The way I think about it is: we're going to deviate from historical truth, we just want to do it intentionally. A lot of the support we get from our friends from Sony in Japan, and our Japanese friends in Sony US, and all the cultural consultants we've assembled to help us do this stuff, is to make sure we don't deviate accidentally. There are things we are going to do that are different and we want to choose those wisely."

Sucker Punch wil een balans vinden tussen de wereld van de samoerai zoals men die kent en een accurate weergave van het 13e eeuwse Japan. Zo vertelt Zimmerman dat de tekens die gebruikt worden in de game kanji-tekens zijn uit dat tijdperk en niet de kanji die Japanners vandaag de dag gebruiken.

Ook de manier waarop het hoofdpersonage Jin vecht is een balans tussen realistische vechtstijlen en geïmproviseerde gameplay die er goed uitziet en aanvoelt. De motion capture wordt uitgevoerd door een expert in oude vechttechnieken, waaronder Bushido en Mongool-stijlen. Daarentegen vertelt Zimmerman dat de zogenaamde 'spin strike' in het echt nooit gedaan wordt, omdat men dan de vijand de rug toe moet keren.

Ghost of Tsushima is in ontwikkeling voor PlayStation 4. Er is nog geen releasedatum bekend.

Ghost of Tsushima
Jin en een Mongoolse krijger

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Nu gaan we weer doorslaan over historische accuraatheid? Ik had bij deze game niet anders verwacht dat het deels fantasy zou zijn. Bij Battlefield verwacht ik dat niet. Vooral ook omdat DICE dit specifiek benoemd.
  • @CerandoX.nl
    Misschien dat ze uit voorzorg dit naar buiten brengen.
    Ik kan er overigens naast zitten, maar werden de typische katana's sowieso nooit gebruikt voor 'echte' zwaardgevechten? Ik geloof dat deze hier niet voor bedoeld waren.
  • @AWESOMEDUDE3 Ik ben zeker geen expert, maar volgens mij zijn katana's eigenlijk sidearms. Als hoofdwapen wordt meestal iets als een speer gebruikt, simpelweg omdat die meer bereik hebben.

    Katana's worden inderdaad ook voor ceremonieën en Kendo (en onthoofdingen) gebruikt.
  • @Arran Winmai

    The samurai (or bushi) were the warriors of premodern Japan. They later made up the ruling military class that eventually became the highest ranking social caste of the Edo Period(1603-1867). Samurai employed a range of weapons such as bows and arrows, spears and guns, but their main weapon and symbol was the sword.

    De katana werd vooral als echt vecht wapen in gezet. En sowieso niet voor ceremoniële doeleinden en seppuku daar werd de Tanto of wakizashi voor gebruikt.
  • Modbreak: Volgende kansloze opmerking is een ban.
  • Als de sfeer er maar goed zit en dan lijkt ze wel te lukken.
    Dan hoeft het van mij niet historisch acuraat te wezen.
  • "So here is this giant enemy craaab". Herinnert iemand dat nog?XD

    Hier is toch maar de link van wat ik bedoel:

    https://www.youtube.com/watch?v=fMfapDlm9UY

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren