1. Ghost of Tsushima heeft nieuwe moeilijkheidsgraden ontvangen

Ghost of Tsushima heeft nieuwe moeilijkheidsgraden ontvangen

Patch voegt ook toegankelijkheidsopties en oplossingen voor bugs toe

Ghost of Tsushima heeft gisteren nieuwe moeilijkheidsgraden gekregen via een patch.

Het gaat om patch 1.0.5. Zo bevat de game nu een 'Lower Intensity Combat-modus'. Deze moeilijkheidsgraad moet de gevechten van de game intact houden, maar maakt ze wel minder intens. Zo duurt het langer voordat vijanden spelers spotten en heeft men meer tijd om een move te maken. Vijanden vallen Jin ook niet aan wanneer hij zichzelf heelt.

Daarnaast bevat de game nu ook een nieuwe 'Lethal'-moeilijkheidsgraad. Hierin zijn wapens dodelijker - zowel van vijanden als van Jin zelf. Aangezien de wapens meer schade aanrichten, gaan zowel vijanden als de speler zelf eerder dood. Vijanden zijn ook agressiever en spotten spelers sneller.

De patch lost ook een aantal bugs op, alsmede meer opties voor de ondertiteling, waaronder verschillende kleuren. De patch notes zijn hier te lezen. Ghost of Tsushima is nu verkrijgbaar voor PlayStation 4.

ghost of tsushima

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik vind de game toch niet zo goed. De hoofdmissies zijn erg eentonig. De cutscenes zien er bij vlagen niet uit. Het is gewoon een beetje saai. Maar hopelijk veranderd dit. Vond Paper Mario vorige week ook niet veel aan en mijn mening is daar over veranderd.

    Maar je ziet in deze game dat Sucker Punch niet de laatste stap weet te zetten voor mij. Ze hadden deze game beter kunnen ontwikkelen voor de ps5 dan hadden ze door de power van de Ps5 de game veel mooier kunnen maken in het cutscenes gedeelte want doordat het zo grote open wereld is gaat het ten koste van de characters in de game.
  • @smaakmaker

    Ik in het begin ook niet. Nu zit ik verder en waardeer ik wel wat ze gemaakt hebben. Het is een trouwe knipoog naar de samurai-films met respect voor de Japanse tradities.

    Het meest leuke aan deze game is voor mij de combat. In het begin word je al snel in mootjes gehakt maar door de skills die je leert ben je niet veel later al een pak sterker. Zo had ik eerst moeite met 5 man te verslagen, en nu ik verder zit kan ik makkelijk 15 man om zeep helpen. Ook het verhaal vond ik niet zo leuk, maar ook dat is nu leuker. Het is een game waar veel tijd in zal kruipen om er alles uit te halen.

    Ik hoop dat ze in de toekomstige updates ons de optie geven om een minimap te hebben met een andere optie voor locatie-aanduiding. Om je objectief nu te zoeken moet je de wind gebruiken en dat was even wennen, maar zelfs dat weet ik nu te appreciëren. Ook is de lip-sinc niet zo best en is de game repetitief, al word je wel degelijk beloond na elke missie en dat doet me (samen met de verslavende combat) verder spelen.

    Het is een soort veredelde Assassin's Creed, al is deze game op alle vlakken fijner uitgewerkt dan het opgenoemde Ubisoft-franchise.
  • Dus nog toegankelijker voor de casual gamers en voor de hardcore gamers nog meer uidaging. Ik vind mooi dat ze aan elke variatie van de gamer denken. Voorals nog blijf ik lekker op normal mode spelen.


    Game is wel echt heel erg goed. Ik blijf het een mix vinden van de Ezio era en RPG era AC games. Qua verhaal ( tot nu toe ) En gfx is het on par met de huidige AC games ( a.k.a. erg mooi), qua combat is het beter dan AC ( maar nogmaals dat komt onder onder andere door de katana). Qua overige gameplay blijft het stil staan in het verleden, alleen maar op bepaalde plekken omhoog/omlaag kunnen klimmen, quest divers waar mee je moet praten moeten eerst op hun vaste plek staan anders kan je het event niet triggeren. Terwijl AC in die aspecten evolueert
  • @Meta_coola

    Maar wil je zeggen dat je side quest cutscenes er goed uitzien ik schrik echt dan van die graphics en het acteer werk. En evolueert Ac vind ik een slecht voorbeeld de evolutie van open wereld games vind ik Zelda Breath of the wild een beter voorbeeld dan Ac.
  • @smaakmaker


    En dat mag jij vinden. Net zoals ik mag vinden dat AC de open wereld genre beter en natuurlijker evolueert.

    Enige lelijk cutscene die ik heb gezien was in het begin als je toen had ik echt zo iets van oh boy dit is lelijk.

    Voice acting in deze game vind ik top.
  • @Meta_coola

    Ja maar jij bent als we het over AC hebben ook niet helemaal serieus te nemen met je ac fanboy achtergrond. Maar gelukkig geven de cijfers van Breath of the wild ook aan dat die game veel beter was dan alle Ac games

    En goed acteer werk vol mij speel jij een andere versie. Kijk naar The last of us 2 en je schrikt je qua voice acting bij deze game echt een hoedje. Dat is top voice acting. En qua open wereld games het kan niet tippen aan Rdr2 zijn voice acting

    En grafisch als je in zo hot spring zit dat doet gewoon pijn aan mijn ogen. Game is ook op veel punten wel mooi vooral de open wereld zelf. Maar cutscenes vind ik het toch erg matig. Maar dat kan ook niet anders want meer lijk je niet uit een ps4 te kunnen halen. Dus ik had graag dit als een ps5 exclusieve game gezien dat ze wel de kwaliteit van de E3 demo hadden gehaald.
  • @smaakmaker

    Mijn mening is net zo serieus te nemen als die van een ander. Ik word er een beetje moe van dat je mij in deze kwestie elke keer maar moet kleineren.
  • @Meta_coola

    Wel als het betreft Ac gaat want jij bent daar zo van geobsedeerd dat je betreft die serie de realiteit uit het oog verliest. Dat heb je echt aan jezelf te danken. Want nu roep je weer dat Ac het open wereld genre een evolutie heeft toegebracht. Terwijl de echte evolutie pas is aangebracht door Zelda Breath of the wild. Daar zijn critici het unaniem over eens. Dus ja als je dan zegt dat Ac dat is geweest ja dan spreekt je ac fanboy in plaats van je verstand.
  • @smaakmaker Voice acting is inderdaad niet op het level van The Last of Us, maar dat is ook niet helemaal realistisch om te verwachten natuurlijk. Dit is een open wereld game en The Last of Us een (vrij) lineare story driven game.

    Bij Horizon en Days Gone vond ik de gezichtsanimaties en voice acting ook niet top. Spider-Man deed het qua open world voor mij het beste op dit gebied (buiten RDR2 die je al noemde). Al met al geniet ik wel van Ghost of Tsushima.
  • @Meta_coola

    Hoe kan de combat enkel en alleen beter zijn door een wapen als een katana?

    De combat in Ghost of Tsushima is gewoon technisch beter uitgewerkt dan bij Assassin's Creed. Het heeft de (naar mijn mening) mooiste gevechtstechnieken van AC: Unity overtroffen. Daar was het enorm stijlvol om met je degen te pareren en op een realistische manier een tegenaanval te doen.

    Bij Ghost of Tsushima is elke aanval en parry zoveel meer gedetailleerd. Zo zie je hier dat men geen Dark Souls-kloon heeft moeten gebruiken om de combat uitdagender te maken.
  • @Mister Frowdo

    maar nogmaals dat komt onder onder andere door de katana).

    Wow ik heb weer een les Nederlands gehad. De tekst :komt onder andere door" staat synoniem voor enkel en alleen maar.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren