1. God of War draait op PlayStation 5 in 60 fps

God of War draait op PlayStation 5 in 60 fps

Alle savefiles kunnen overgezet worden

Op PlayStation 5 kan God of War in 60 frames per seconde gespeeld worden.

Dat laat Sony Santa Monica Studio weten op Twitter. Wanneer het spel via backward compatibility op PlayStation 5 gespeeld wordt, is er een 'Favor Performance'-optie waardoor het spel in 60 fps draait. Daarbij kunnen alle savefiles van de PS4-versie meegenomen worden naar de PS5-versie. Ook voor God of War 3 Remastered kunnen savefiles overgezet worden.

God of War verscheen in 2018 op PlayStation 4 en draait om Kratos, die met zijn zoontje de hoogste berg van het Noorse gebied waar hij woont wil beklimmen om het as van zijn vrouw te verspreiden. De game verandert al snel in een epische trektocht waarbij allerlei Noorse, mythische wezens en goden bevochten moeten worden. Eerder dit jaar werd een vervolg aangekondigd voor PlayStation 5.

God of War is onderdeel van de PlayStation Plus Collection. Iedereen die een PlayStation 5 haalt en een PS Plus-abonnement heeft, kan achttien PS4-games op de PS5 downloaden. Naast God of War vallen hier onder andere The Last of Us: Remastered, Resident Evil 7, Bloodborne, Battlefield 1, Final Fantasy 15, Until Dawn, Monster Hunter World en InFamous: Second Son onder.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nog maar een new game+ starten op de Playstation 5!
  • @Mr. Grand
    Same 😁
  • Maar wel geen full 4K ondersteuning.
  • Oke, maar wat is dan de resolutie?
  • Zal wel geen 4k zijn dan, Sony kennende hadden ze dat anders juist maar wat graag geroepen.
  • @Snuivert waarom zou het geen 4k zijn? Ps5 zou dit gewoon 4k kunnen draaien. Of ze dorn nog andere features die veel resource vraagt.
  • @Liquidshake omdat de favor performance modus momenteel performance boost over resolution en die voorzien is om 1080p te draaien met unlocked framerate.

    Eigenlijk zouden ze beter de framecap van de resolution mode verwijderen en de PS5 met z'n ruwe kracht dat spel naar 60fps laten forcen zoals recentelijk al vaker met X1 games op Series X werd getoond.
    Het toestel zou het alleszins moeten aankunnen.
  • @Snuivert Ik denk dat je je vergist met Microsoft/Xbox, die nogal bekend staat om graag "Buzzwords" te roepen en met krachttermen te strooien.

    Helaas,het te vroeg schreeuwen van Xbox afdeling heeft er voor gezorgd dat ze ook weer woorden konden terugnemen. Ray Tracing bv, praten zij nauwelijks over, "most powerful console ever" laten ze ook minder los en zo zijn er nog wel wat uitspraken in het begin die ze niet of nauwelijks nog doen.
  • Fijn dat iig de fps omhoog gegaan is. Ik heb de game destijds laten liggen na een x aantal uur omdat ik er nog niet in kwam. Gezien alle hossana overal moet het wel aan mij liggen dus ik ga t volgend jaar gewoon opnieuw proberen.
  • @xevulutionx Het spel verdient op zich alleszins wel de hossana, zelfs aan 30 fps imo.

    De enige reden dat ik 'm zelf niet verder speelde was omdat z'n zoon Atreus gedurende het spel een irritant ettertje werd, en er net op dat moment een andere game voorbij kwam die m'n aandacht trok.
  • @Mr.Happy
    hmm ja ik vond dat ventje op voorhand ook geen toevoeging maar ging er nog vanut dat je er naar toe groeit. Ik ben benieuwd of ik t zelfde ga ervaren.
  • @xevulutionx ik vond de dynamiek vrij interessant in het begin vanwege zijn koude gedrag naar die kleine toe, maar Atreus gaat van "ocharme" naar "sterf" bij mij :-p
  • Kijk! En 't wachten wordt beloond. Nu nog verbeteringen voor de originele Horizon: ZD en The Last of Us 2 en ik heb helemaal blij.
  • No offence maar dit is wat mij betreft non-nieuws omdat dit gewoon de uncapped frames van de performance mode zijn die door de power van de PS5 nu naar 60 worden geduwd ipv 40 à 50 maar wel nog altijd aan 1080p.

    Santa Monica die aankondigt dat ze een patch schreven zodat GoW nu aan full 4K/60 (niet checkerboarded) draait, dat was nieuws geweest.

    Het enige werk dat ze hier hebben in gestoken is de tweet schrijven en iedereen trapt er weer in.

    Ga kijken naar wat met Gears of War 5 gebeurt om te zien hoe het wel kan.
  • @Mr.Happy Sorry dat ik het zeg, maar ik ben van mening dat Microsoft Gears 5 opnieuw probeert te pushen voor launch, alsof het een totaal nieuwe game is omdat ze verder nauwelijks grote nieuwe launchgames hebben namelijk.

    Want waarom krijgt Gears 5 zoveel aandacht en niet andere first party titels?

    Nogal duidelijk en ondertussen moet je dan ook wel een beetje Gears 5 moe zijn als je mij vraagt. Ik lees op verschillende fora al dat men een beetje klaar is dat Gears 5 constant in de aandacht komt en dat DF binnenkort WEER met een video erover komt opdagen.
  • @Snake_NL das best mogelijk want er zijn behalve Gears Tactics geen nieuwe consolereleases qua first party, maar waarom zouden ze iets pushen dat je sowieso gewoon via gamepass kan spelen. Extra verkopen gaan ze er voor dat spel niet uithalen imo.

    En het punt gaat niet zozeer over Gears 5, die 'k zelf al een tijd achter me liet. Dat is gewoon een voorbeeld van iets waar wel moeite in gestopt werd ter vergelijking.

    Het gaat mij over de nieuwswaardigheid van dat God of War in performance mode 60 fps haalt op een PS5, het zou eerder een schande zijn als het niet zo was aan 1080p frankly. De framecap van de resolution mode verwijderen was mss wel een tweet waard geweest. Dan had je op z'n minst checkerboarded 4K/60.
  • @Snake_NL
    Ik denk dat 't is omdat Gears 5 visueel een parada paardje is en de beste mogelijkheden heeft deze grafisch op te schroeven. Dit is dan ook wel te zien, maar of men de behoefte heeft de game hierom opnieuw te spelen is een ander verhaal.
    Voor mensen als ik is dat wel het geval. Ben daarom ook blij met 't God of War nieuws en 't zelfde zou gelden voor andere PS4 games. Dat Microsoft hier zoveel mee pronkt.. Ja… Kan ik weinig over zeggen. :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren