1. God of War heeft minstens 43 uur aan gameplezier

God of War heeft minstens 43 uur aan gameplezier

De game was vijf jaar in ontwikkeling

God of War heeft minstens 43 uur aan gameplezier, dit laat creative director Cory Barlog weten in een interview met Kinda Funny Games

In het interview vertelt Barlog dat een van zijn systeemontwerpers als doel had om de game tot honderd procent uit te spelen. Hij deed er uiteindelijk 43 uur over. Zo zegt Barlog ook over zijn collega:

"He [worked on] a lot of the exploration content and the engagement outside of the core story. So he had not seen a lot of the core story stuff, that part was new to him, so that took a little bit. But everything else, that's pretty impressive considering he knew what to do.

Grote kans dus dat normale spelers een stuk langer zullen doen over het uitspelen van het spel.

Aan het begin van de ontwikkelfase was Cory Barlog erg bezorgd dat het spel veel te kort zou zijn. Uiteindelijk had het ontwikkelteam zijn eerste volledige gameplay-test en het duurde 5 dagen om het spel uit te spelen. Barlog was verbaasd en in het interview zegt hij dan ook: "Oh, man. Alright, what have we done?"

Het schrijfproces heeft ook veel tijd gekost. Zo zegt Barlog dat alle geschriften die je tegenkomt in de game een betekenis heeft in het Oudnoords en ergens naar verwijst.

Hieronder kan je de rest van het interview zien, zo komen we bijvoorbeeld te weten dat de eerste stappen voor het spel al in april 2013 zijn gemaakt. Ook zijn veel beslissingen die Barlog aan het begin van de ontwikkelfase heeft gemaakt overboord gegooid. Zo is al vroeg besloten dat de speler geen controle krijgt over het uiterlijk en het pantser van Kratos. Later zijn de regels toch wat versoepeld. In eerdere gameplay-video's is te zien dat de speler kunnen kiezen uit verschillende soorten pantser.

Gisteren verscheen er ook nieuwe gameplay, waarin Kratos het opneemt tegen de trol, Brenna Daudi.

God of War verschijnt op 20 april exclusief op PlayStation 4.

Lees hier ook de hands-on preview van Jacco Peek die zeer enthousiast was over de game: "Alles zo bij elkaar genomen lijkt het erop dat Santa Monica met God of War de juiste keuzes heeft gemaakt. De game balanceert in de eerste twee uur gevarieerde hack ’n slash-actie en intuïtieve puzzels met ijzersterke filmische elementen."

Ook schreef hij een intrigerend achtergrondartikel over de geschiedenis van de franchise.

Eind volgende week volgt ook onze review!

Dit artikel delen

Over de auteur

Pablo Bool Ik ga graag eindeloos dood in Dark Souls en speel nog steeds intensief Call of Duty 4 (mods) op de pc. In Fortnite: Battle Royale mag je mij ook graag komen afschieten. Daarnaast duik ik graag in obscure technoplaten rond de jaren 90

Reacties

  • ''Grote kans dus dat normale spelers een stuk langer zullen doen over het uitspelen van het spel.''

    XD owja de normale speler speelt het meestal 2x zo snel uit.
    maar het zal wel weer gaan om collectibles dat je weer zo lang bezig bent.

    vaak met een singleplayer game ben je gewoon rond de 10 uur zoet voor de story en dan de rest nog eromheen. ik denk dat dit ook wel ongeveer zo is. de andere god of war games waren ook kort
  • Niet zomaar content, maar plezier!
  • aan de schrijver:
    wat is je meest obscure technoplaat uit de jaren 90 dan?
  • @SoonTiel Mijn meest obscure hou ik liever geheim. Maar hier heb je er eentje :)https://www.discogs.com/Phandenberg-Disc-2/release/102886
  • @Pablo_bool

    krijg een page not found via jouw link.


    geheim ja, dan moet ie wel heel obscuur zijn.
  • @SoonTiel https://www.discogs.com/Phandenberg-Disc-2/master/18769 Nu wel? Ja die is natuurlijk nergens online te vinden, zo obscuur.
  • @Pablo_bool
    ja, zie ze ook op YT staan, gaat er vanavond als ik thuis ben ff doorheen, ben benieuwd.
  • Minstens 45 uur voor 100%.. is het dan niet maximaal 45 uur? Anyway lijkt me meer dan genoeg voor een singleplayer game.
  • @Robskeee ik denk dat ze minstens zeggen omdat de persoon in kwestie in principe al alles weet te zitten en alle mechanics e.d. al weet. Een willekeurige gamer moet dit allemaal zelf uitzoeken, waardoor het meer tijd zal kosten.

    Alleen denk ik niet dat de meeste gamers voor de volle 100% gaan, maar genoegen nemen met de storyline met links en rechts wat sidequests en collectibles enzo.
  • @timdebont Goed punt, ik zal zelf ook niet voor de 100% gaan. Vind dat vaak niet de moeite. ;)
  • @Robskeee
    Ben het toch met Robskeee eens, zeker als je het als headline gebruikt. Zoals ik het nu lees ben je minimaal 43 uur bezig om door de game heen te komen, maar ben je langer bezig als je alle collectibles etc. ook nog wilt halen.
  • Kleine 40 uur is meer als prima beter een goed verhaal dan lange gameplay
  • Komt er ook een multiplayer?
  • @Buzzard
    Nee
  • Ai dit soort actiespellen kosten je meestal een uur of 15. Er zullen dus weer haaientanden of trollennagels verzameld moeten worden. Gaap.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren