1. God of War heeft geen laadtijden

God of War heeft geen laadtijden

Alles loopt in elkaar over

God of War heeft cutscenes die naadloos van en naar gameplay overlopen. Zo kunnen de laadtijden verborgen worden en wordt de speler niet uit de ervaring van het spel gehaald.

Om de game zo meeslepend mogelijk te maken zijn alle cutscenes in een enkel shot opgenomen. Dat betekent dat er geen cuts zijn in de beelden, alles is aan een stuk door opgenomen. In onderstaande video vertelt fotografie-directeur Dori Arazi hoe ze dit gedaan hebben. Voor het effect dat ze willen moest het hele spel om de cutscenes heen gebouwd worden. "Het was de Mount Everest van animatie" zegt hij.

In een take moest alles perfect zijn, omdat er niet geknipt en geplakt mag worden. Dit betekent dat de acteurs geen fouten mochten maken in hun bewegingen of dialoog, maar ook dat de cameraman alles perfect in beeld moest brengen en altijd precies op de juiste plek moest staan. Vervolgens was het zaak de gameplay naadloos in deze scenes over te laten lopen, wat erg veel communicatie vereiste. "Dit was een monsterlijke taak."

Mogelijk zal het spel ook laden terwijl de speler zich in een rustige ruimte bevindt, maar dit is allemaal nog niet bekend. Deze techniek werd bijvoorbeeld ook gebruikt in NieR: Automata, als de speler zich in een lift bevindt.

God of War verschijnt op 20 april voor PlayStation 4.

Ondanks dat de game over een maand al in de winkels ligt weten we er nog bijzonder weinig vanaf. Vooral het verhaal is goed geheim gehouden en we weten enkel dat het spel zich af speelt in de Noordse mythologie, dat Kratos weer een vrouw verliest en dat hij worstelt met zijn nieuwe rol als vader. Wil je meer details weten over God of War? Lees dan onze preview

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Dit klinkt in ieder geval heel erg belovend.

    Ik kan niet wachten tot het 20 april is.
  • Nice, heb er zin in!
  • Dit word een zalig spel! Ben altijd fan geweest van alle GOW games. Dit is anders en toch vertrouwd. ZIN IN!!!
  • @joey.devisser
    Buiten Ascension heb ik ze allemaal gespeeld, ben erg benieuwd zeker naar de invulling van camerapunten. Van mijn mag het al wel 20 april zijn.
  • @AWESOMEDUDE3

    Ascension is zeker nog even de moeite om te spelen :)
  • Wow klinkt goed, hou wel van de overgangen!
  • @BiohazardJP niet bij de vrouwen hoop ik? ;)
  • @joey.devisser

    hahahaha ik kom niet meer bij mij man!
  • Vraagje, had Uncharted 4 dit ook? Kan het me niet meer herinneren.
  • @Silverwolf Goede, not sure.
  • @Silverwolf nee. Max Payne had dit wel in sommige scénes. Maar had ook laadtijden.
  • Dit had elke uncharted game volgens mij (of mijn geheugen laat me in de steek). Al het laden van de levels werden in de achtergrond tijdens de cutscenes gedaan. Dus geen laadschermen tijdens het gamen. heerlijk :)
  • @Paulus-rs nee bij inschatten kreeg je dan gewoond een ander camerapunt of shot maar het liep niet vloeiend over elkaar heen.
  • @joey.devisser Uncharted heeft dat wel degelijk gehad hoor. Denk bijvoorbeeld aan de demo van Uncharted 4 tijdens de E3 toen de controller connectie verloor en publique. Daarvoor was een cutscene en die ging naadloos over in gameplay.
  • @Jorn6810

    Ja absoluut. Er zaten wel wat momenten in maar als ik her verhaal van GOW goed begrijp je geen geknipte scenes maar loopt het hele spel vloeiend over in elkaar.
  • Dit word een zalig spel! Ben altijd fan geweest van alle GOW games. Dit is anders en toch vertrouwd. ZIN IN!!!
  • Supertof dit, doet me denken aan de film The Revenant. Die had ook heeele lange scenes zonder ook maar één cut.
  • Klinkt goed !
  • Beter gelukkig komt de game er snel aan.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren