1. Nintendo hield schijnbaar de release van GoldenEye 007-remaster tegen

Nintendo hield schijnbaar de release van GoldenEye 007-remaster tegen

Er moesten alleen nog maar wat bugs weggewerkt worden

Nintendo hield blijkbaar de release van de GoldenEye 007-remaster tegen, zo blijkt uit nieuwe informatie.

Zoals eerder bekend was, werd de remaster voor Xbox 360 ontwikkeld, maar is hij nooit uitgekomen. Afgelopen weken lekten er eerst gameplaybeelden van de game uit, waarna een speelbare versie van het spel voor emulators op internet lekte.

Ross Bury was een van de ontwikkelaars van de remasters en meldde aan Arstechnica dat Nintendo de release van het spel tegenhield. Dit gebeurde toen het spel al nagenoeg af was en er alleen nog een stuk of negentig bugs weggepoetst moesten worden.

"Toen we het (in eerste instantie) aan Nintendo voorstelden, keurde iedereen het goed. Alleen hebben ze het niet gecheckt bij de enige persoon die er toe deed. Zijn reactie was iets zoals 'Er gaat nooit een Nintendo-game op een Microsoft-console uitkomen'."

Het lijkt er dus op dat iemand met veel invloed bij Nintendo niet tijdig verwittigd was van het project, en toen hij er pas aan het einde van de ontwikkeling achter kwam, werd het stopgezet. Hoewel er geen namen worden genoemd, is het waarschijnlijk dat het om wijlen Satoru Iwata gaat. Hij was in die tijd directeur van het bedrijf.

Hoewel Rare, de ontwikkelaar van de oorspronkelijke GoldenEye 007 op de Nintendo 64, inmiddels was overgenomen door Microsoft, waren de rechten voor de game deels in handen van Nintendo. Het bedrijf had het spel namelijk op de N64 gepubliceerd.

Hieronder is nog eens gameplay van de remaster van Goldeneye 007 te zien.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Wat een misselijkmakend arrogant mannetje is het zeg
  • @Liquidshake

    Tjah, maar als niemand je het oo voorhand vraagt, kan ik mij voorstellen dat je nadien wat zuur bent.

    Gelukkig zijn tijden veranderd, want met Ori, Cuphead op de Switch en Banjo als SSB character lijken banden tussen MS en Nintendo wat versoepeld te zijn.
  • @Liquidshake

    Of is het arrogant om zomaar een game te maken zonder de rechten ervqn te hebben? Lijkt me niet zo slim eraan te beginnen zonder officiele goedkeuring.

    Even in extreme vorm. Nintendo gaat ook geen Halo game maken en na afloop vrgen aan MS of het mag. Natuurlijk krijg je de deksel op je neus.
  • @Newgamessuck
    "Toen we het (in eerste instantie) aan Nintendo voorstelden, keurde iedereen het goed." er was een persoon die last minute een stokje voor stak.
  • @Liquidshake
    Lees dan ook even de zin die daar direct achter staat: "Alleen hebben ze het niet gecheckt bij de enige persoon die er toe deed."

    Leuk dat het verder van iedereen mocht, maar als die er niets over te zeggen hebben heeft dat geen enkele waarde.
  • @Melkunie

    Idd, das de werknemers van een bedrijf vragen om een grote gunst namens dat bedrijf, zonder de baas zelf in te lichten. Niet zo handig.
  • @Liquidshake

    Zoiets moet je zwart op wit op papier hebben. Niet een gesprek in de bar met je maat die bij Nintendo werkt.

    Als ik een opbouw op mijn huis laat maken wil ik ook goedkeuring van de gemeente. Officieel, niet een malloot van de servicedesk die zegt, doe maar.
  • @Newgamessuck je weet vooraf al dat een licentie nodig is. er is ongetwijfeld een vorm van een akkoord geweest, anders begin je er ook niet aan.
  • @Liquidshake

    Een akkoord die blijkbaar niet op papier staat in de vorm van contracten.

    Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar ik neem aan dat als je een miljoenen project opstart je wel zorgt dat alles duidelijk op papier staat voordat je er überhaupt aan begint…

    Blijkbaar waren er geen contracten getekend anders had dit niet tegengehouden kunnen worden.

    Nintendo is rechthebbende op de gamecode van de originele goldeneye. Die zullen dus altijd een release tegenhouden tenzij het voor hun eigen console is of ze er financieel voor gecompenseerd worden. Terecht ook.

    Enorme blunder dit van deze studio. Overigens denk ik dat ze er wel uit konden komen als ze ook een Wii release deden en de complete opbrengst van de Wii versie naar Nintendo zou gaan. Maar een Xbox only release is gewoon kansloos.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren