1. De grijphaak zit ook in de Halo Infinite-multiplayer

De grijphaak zit ook in de Halo Infinite-multiplayer

Moet opgepakt worden tijdens het spelen

Ook in de multiplayer van Halo Infinite keert de nieuwe grijphaak van Master Chief terug.

Dat heeft 343 Inudstries laten weten op de Halo-website. Studiohoofd Chris Lee praat in een blogpost over nieuwe items die in de campagnedemo van gisteren te zien waren. Een van de meest opvallende nieuwe elementen is de grijphaak. Volgens Lee kunnen mensen de grijphaak op de maps van de multiplayer vinden en moet deze opgepakt worden. Lee laat weten dat er binnenkort meer details over de multiplayer van Halo Infinite volgen.

Hieronder is nogmaals de demo te zien die gisteren door Microsoft werd uitgezonden.Halo Infinite wordt door ontwikkelaar 343 Industries dan ook als spirituele reboot van de populaire franchise gezien. De game werd enkele jaren geleden al aangekondigd voor Xbox One en pc, maar komt deze feestdagen tegelijk op Xbox Series X uit.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik weet niet of de halo fans hier blij mee zullen zijn.
  • Ok ben benieuwd of dit een handige keuze gaat wezen. Only time will tell.
  • Oef… Ik hoop dat dit dan alleen in een Warzone-achtige playlist is. Maar als het in de reguliere "slayer" playlists zal zijn ben ik er niet zo blij mee inderdaad..
  • @Gaaiz

    Wat vond je trouwens als Halo fan van de game?. Ik vond het er niet next gen uitzien en ik vond het eigenlijk zonde dat ze met deze titel rekening moeten houden met de huidige hardware.
  • @smaakmaker ik had precies hetzelfde. Zelfs mijn vrouw, die geen gamer is, maakte de opmerking dat het er leeg uitzag.
  • @smaakmaker
    De game zelf zag er qua gameplay strak en snel uit. Vooral qua multiplayer denk ik dat dit goed gaat lopen. Qua graphics zeer mixed feelings, en een tikje teleurgesteld (zacht uitgedrukt) maar ook nieuwsgierig.

    Aan de ene kant zien de lichteffecten en rook/schaduw er super realistisch uit (herhaal dit stukje een paar keer bijvoorbeeld https://youtu.be/HZtc5-syeAk?t=100). Ook is er duidelijk iets van raytracing aanwezig als je naar water of glanzende objecten kijkt. Maar textures zelf lijken van vrij lage kwaliteit, vooral die van vijandelijke NPC's.

    Mijn vermoeden is dat de Slipspace engine veel focus heeft op de interactie van de omgeving. In eerdere trailers zag je al hoe alles op elkaar reageerde, en nu zie je ook allemaal interessante dingen als je goed kijkt. Hoe bijvoorbeeld een steentje reactie kan geven in water, of dat als deze weer een kettingreactie kan geven. Ik hoop dat alles interactief/realistisch wordt en dat alles in game invloed heeft op elkaar. Dit is natuurlijk in bestaande games al 't geval, maar ik denk dat ze hier nog wat stapjes verder gaan.

    Als dat het geval is dan vergeef ik de grafische downgrade, en wordt het dolle pret met de game. Maar er bestaat ook een kans dat de Slipspace engine een gefaald project is, en dat deze gewoon niet lekker werkt.

    Ik hoop in ieder geval op het eerste uiteraard! En als ze dan de popin textures nog weten te fixen en de NPC's iets oppoetsen ben ik tevreden.

    Al met al hoop ik op "het Halo gevoel" van voornamelijk het origineel, wat deze persoon goed weet uit te leggen: https://www.youtube.com/watch?v=hwEYp8ZY3ak
    Die kans lijkt me echter zeer klein..
  • @Gaaiz
    Er zit nog geen ray tracing in, het zijn gewoon screen space reflections.

    Als het goed is gaan ze na de launch RT hierin patchen.
  • @CerandoX.nl
    Volgens mij wordt er wel gebruik gemaakt van Raytracing als ik naar bepaalde details kijk, maar ik wacht wel even de Digital Foundry details af. Er is aangegeven dat Raytracing later wordt toegevoegd op Series X, en dit was een gameplay demonstratie op PC (wat ik ook raar vind).
    Al met al valt het grafisch simpelweg tegen.
  • @Gaaiz
    Naar welke details kijk je dan?

    Screen space reflections kunnen ook heel goed zijn. Hier hebben we het immers jaren mee moeten doen.
  • @CerandoX.nl
    De lichtval en hoe de ruimte wordt opgelicht in de scene die ik hierboven gepost had. Ook in het water veel reflecties, maar zoals je zegt hoeft dit niet perse Raytracing te zijn.
    Al met al, met of zonder Raytracing, valt het tegen. De focus op het plaatje wat nu jouw avatar is vind ik wel wat overdreven kijkend naar alle "memes", maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat dit niet zo mogen op dit niveau.
  • @Gaaiz
    Dit is wel een unieke avatar, zelf genomen deze screenshot voor mijn avatar. :D
  • Ik vind al die armor enhancements erg jammer. Sommige dingen snap ik, rennen enzovoorts, maar ik had het liever niet gehad. De Halo 2 anniversary multiplayer speelt ook snel en soepel, ik had eigenlijk gehoopt dat de multiplayer daar mee te vergelijken zo zijn.
  • Grafisch zag het er echt teleurstellend uit, maar de gameplay zag er wel like old days uit, dus ben wel benieuwd.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren