1. Novigrad-uitbreiding voor Gwent aangekondigd

Novigrad-uitbreiding voor Gwent aangekondigd

Verschijnt op 28 juni voor pc, PS4 en Xbox One

Eind deze maand komt de nieuw Gwent-uitbreiding Novigrad uit.

Zoals de naam doet vermoeden speelt de uitbreiding van de digitale kaartgame - gebaseerd op het kaartspel in The Witcher 3: Wild Hunt - zich af in de stad Novigrad. Hier verkennen spelers de "rottende kern" van de stad.

Daarnaast voegt de uitbreiding de Syndicate toe, een nieuwe speelbare factie. Zij maken het mogelijk om iets nieuws tijdens gevechten te gebruiken: Crowns. Deze activeren kaarten die een 'Fee' hebben. Om Crowns te verkrijgen moeten spelers kaarten spelen met het sleutelwoord 'Profit'.

Ook zijn er meer dan negentig nieuwe kaarten om te verzamelen, waaronder vijftien cross-faction kaarten die gebruikt kunnen worden in alle decks. Tot slot zijn er ook vijf nieuwe leiders met unieke mogelijkheden.

De nieuwe uitbreiding voor Gwent komt vanaf 28 juni beschikbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • NO NEW FUCKING FACTIONS!
    https://i.redd.it/l4cnrux5mlq11.png

    O.T. Ben erg benieuwd. Wel verfrissend om een nieuwe factie te zien, hopelijk verandert hier de meta ook mee. Fingers crossed voor betere vampire synergie.
  • Ach Gwent, net als Hearthstone heb ik mijn tijd ermee zo'n beetje gereduceerd tot het doen van de dagelijkse queesten. Ik zal er wel geen verstand van hebben maar ik heb nooit echt begrepen waarom CDP Red zo nodig alles met Homecoming om moest gooien. Het is nu vooral een spel geworden waar gouden kaarten het resultaat bepalen en bronzen kaarten vooral als opvulling dienen die je liever niet wil spelen.
  • @Heer Mida
    Voor HC was de impact van goud nog groter, maar wel vele maten gelimiteerder.
    Het is jammer dat nu vrijwel alles om RNG en Control draait. Zonde al zijn de seasonal modes zijn vaak wel vermakelijk.
  • @AWESOMEDUDE3
    Hoe kan de impact van goud groter en tegelijkertijd vele maten gelimiteerder zijn?
  • @Heer Mida
    Doordat je bij pre-hc maar vier gouden kaarten mocht hebben was de keuze wel gelimiteerder.
    Wel waren de gouden kaarten zo overpowered (niet kunnen verwijderen) dat de impact toen groter was.

    Dit is misschien iets logischer verwoordt.
  • @AWESOMEDUDE3

    Nu snap ik wat je bedoelt. Ik kan niet herinneren dat gouden kaarten niet verwijderd konden worden, maar eerlijk gezegd heb ik dat en de rest rondom goud liever, in combinatie met de zilveren kaarten, dan dat decks tegenwoordig voor een derde tot de helft uit gouden kaarten bestaan. Voeg daaraan toe dat CDP Red nog steeds niet lijkt te weten wat ze willen gezien de recente Nilfgaard-update of hoe ze de balans moeten bewaren en dus elke maand een balans-patch moeten uitbrengen. Vergelijk dat met Hearthstone waar balans-patches één of misschien twee keer worden uitgevoerd na ze een uitbreiding hebben uitgebracht.

    Ik vind Gwent nog steeds interessant genoeg om te spelen, zeker meer dan Hearthstone, dus ik ben zeker geinteresseerd naar Novigrad, hoewel ik liever had gewild dat ze Radovid en Redenia weer terugbrachten, waar ze blijkbaar wel mee bezig zijn.
  • @Heer Mida
    Dat was aan het begin van de closed beta nog. Ik ben rond die periode begonnen met spelen.

    Maar op zich heb ik niets tegen de goud/bronze verhouding alleen moeten de bronze dan inderdaad wel nuttig zijn. Het probleem is ook dat alles te snel wordt gelocked/removed.
    Elke maand een balance patch is prima, zolang er dan ook daadwerkelijk belangrijke veranderingen worden toegepast. Twee keer achter elkaar Skellige buffen is nou ook niet erg wenselijk.

    Teruggaan naar pre-hc Nilfgaard is sowieso geen goed idee als je het mij vraagt. Voor mij voelt dat een beetje als Nekker/Deathwish terug invoeren. Een slecht idee dus.
  • @AWESOMEDUDE3
    Mijn inziens maakt voortdurend balans-patches uitbrengen de boel onvoorspelbaar; aan het begin van elke maand je decks aanpassen wordt al snel frustrerend. Het spel is al lang uit beta, het is tijd dat de boel rondom balans min of meer geregeld is.
  • @Heer Mida
    Met het laatste ben ik het sowieso eens. Alleen het moeten veranderen van de decks maakt het voor mij juist beter. Als ik veel gespeeld heb in een korte tijd raal ik juist uitgekeken, zeker wanneer zo'n 80% alleen maar dezelfde decks speelt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren