1. Er komt de komende tien jaar geen vervolg op Halo Infinite

Er komt de komende tien jaar geen vervolg op Halo Infinite

Project van tien jaar

Halo Infinite is het begin van een nieuw platform voor de Halo-serie, dat tien jaar mee moet gaan. Dat zegt studiohoofd Chris Lee in gesprek met IGN.

Halo Infinite moet een platform worden waar de komende jaren telkens nieuwe content aan wordt toegevoegd. "Halo Infinite is de start van ons platform voor de toekomst. We willen dat Infinite blijft groeien, in plaats van genummerde delen en die verdeling die we vroeger hadden", zegt Lee. "Halo Infinite is het begin van de komende tien jaar van Halo, daar blijven we aan bouwen met onze fans en community."

Dat betekent volgens Lee overigens niet dat Halo een live-service wordt als Destiny 2. Het is de bedoeling dat nieuwe verhalen worden verteld onder de noemer van Infinite. Daarnaast wordt er ook constant aan de technische aspecten van Infinite gewerkt.

Dit artikel delen

Over de auteur

Erik Nusselder Redacteur van Gamer.nl. Houdt veel van RPG's, action-adventures, platformers, point-and-click adventures. Ook van leuke indies. Kan bovendien heerlijk genieten van het spelen van slechte games (al krijgen ze dan wel gewoon een slecht cijfer, natuurlijk). Contact: erik@gamer.nl

Reacties

  • Live service had ik minder gevonden maar dit vind ik prima. Verder bouwen op de Infinite basis die er gelegd word. Heb zin in deze game. Benieuwd naar de eerste multiplayerbeelden.
  • Klinkt nog steeds als een gaas game. Daar ben ik persoonlijk geen fan van.
  • @Meta_coola

    Gaas? Die vakjargon ken ik niet. Kunt u toelichten?
  • @benjaminben

    Games As A Service
  • @Meta_coola

    Aah oke, dank voor het uitbreiden van mijn vocabulaire ;) ben daar ook geen fan van idd. Klinkt dat de nadruk gaat liggen op puur online, battle royale wellicht? Terwijl een goede sp voor deze franchise minstens zo belangrijk is geloof ik.
  • Liever laten ze Halo helemaal los voorlopig. Halo lijkt wel een beetje pase zag weinig mensen toen ze de gameplay reveal gezien hadden erg enthousiast
  • @smaakmaker
    Ze moeten kaassoufflés is passé maken.
  • @MythicZ


    Haha nee die zijn heerlijk om op te eten voorzichtig niet de mond verbranden😜. Maar nee ik vond het er zelf niet best uitzien. En de meeste halo fans online hoor ik dat ze het niet vinden uitzien. En als dit niet het merk halo had dan was iedereen er aan voorbij gelopen.
  • @smaakmaker

    Halo is ongelofelijk groot Kaasmakert, er zijn nog steeds heel erg veel mensen die er op wachten en de franchise een warm hart toedragen. Ik heb alleen het idee dat jíj er perse niet zoveel mee hebt. En Kaas, ik mag je graag, maar ook games die jij niet zo leuk vindt moeten gewoon uitkomen. Want er zijn genoeg anderen die hier wel op zitten te wachten. Ik niet, ik heb niks met Halo, maar ik ken er genoeg die hier reikhalzend naar uitkijken. Dus ik ben blij voor hen dat er weer wat Halo in de pijpleiding zit.

    Dat het grafisch tegenvalt, tjah, daar zijn de meeste mensen het wel over eens. Maar de game is ook nog niet af, sterker nog, ik had het idee dat het wat in elkaar geknutseld was om maar wat te kunnen laten zien.
  • @benjaminben

    Oh Halo zit mij niet in de weg ofzo. Maar ik hoor de die hard Halo fans echt zwaar ontevreden te zijn. Dus misschien is de inspiratie van 343 voor Halo een beetje op.
  • @smaakmaker
    Mja, 343 is geen bungie. Volgens mij is gewoon dat het probleem.
  • @Jowy

    Het is wel opvallend dat als ze een franchise bij een originele studio of publisher weghalen de kwaliteit echt enorm inkakt.

    We zagen het bij bijvoorbeeld Mass effect, Gears en Starfox. Nu weer bij Halo. We hoorden het van Metroid Prime 4. (Thank God zag Nintendo dit ook)

    Bovendien vraag ik mij af hoe belangrijk Halo nog is…de franchise heeft bij lange na niet de hype die het ooit had. Wellicht te lang afwezig geweest.

    Microsoft had een kip met gouden eieren maar ze moesten het zonodig veranderen. 🤷🏻‍♂️
  • @Ramirez Het is een creatief product dus dat de kwaliteit niet gehaald wordt verbaast mij niet echt.
  • @tielo
    Het verbaast je niet dat de kwaliteit niet gehaald wordt, omdat het een creatief product is? Waar slaat dat op? Elke game is een creatief product.
  • @Jowy


    Volgens jouw logica is bijvoorbeeld fifa 20 voor de switch een creatief product XD
  • @hamstertrans
    Ja… Niet even creatief als een naughty dog game. Maar elke game en elke film is een creatief produkt. Wat is daar nu niet duidelijk aan.
  • @Jowy Neem de nachtwacht, niet iedereen kan zo'n ding naschilderen of in die stijl iets maken. Hetzelfde met een game, de kwaliteit van de originele studio halen is schier onmogelijk. Dat 343 bij benadering niet in de buurt komt en al 2 keer de plan heeft mis geslagen volgens een hoop Halo fans is uiteraard een probleem dat MS had moeten bijsturen maar daar missen ze de kwaliteiten om studios te managen (gezien hoeveel er in het verleden al op de loop zijn gegaan).
  • @Ramirez

    Star Fox bedoel je dan van Nintendo naar Rare want Nintendo heeft met Lylat wars in mijn ogen de beste Star Fox game gemaakt. . Mass effect is nooit van ontwikkelaar gewijzigd. Alleen de echt goede mensen bij Bioware waren weg en Gears eigenlijk is Gears geen slechte game ook niet bij de collation. Alleen de gameplay zelf wat gears is een beetje zijn hoogtepunt voorbij. .
  • @smaakmaker

    Nee. Rare was in principe gewoon Nintendo. Ze hadden een enorme vinger in de pap.

    Met Starfox bedoel ik Namco. Diezelfde Namco die Prime 4 mocht proberen te maken…gelukkig gaat dat niet door en is Prime weer waar het hoort.

    Mass effect is dan weliswaar niet van studio of publisher gewisseld maar het was allang niet meer dezelfde BioWare, alle medewerkers zijn vertrokken na deel 3. EA eist deadlines. Ook al heeft een spel geen kwaliteit of is het niet af/zit vol met fouten eist EA gewoon dat de game Gold gaat.

    Gears ging na deel 1 al extreem downhill. Online was vanaf deel 2 niet meer tactisch maar gewoon een ordinaire casual shooter. Single player bleef fantastisch dat dan weer wel. Ook dit komt door druk van buitenaf op Epic. Het moest grootser en met meer spelers. We hoorden zelfs verhalen van 8 VS 8. Terwijl de kracht juist lag bij 4 VS 4.

    Maar er zijn veel voorbeelden te vinden van studios die het zogenaamd beter weten. In enkele gevallen kunnen ze het ook beter. Fallout new Vegas bijvoorbeeld is beter dan wat Bethesda ons voorschotelde.
  • @Ramirez

    Oh zo over Star Fox. Ja ik ben het op alle punten met je eens.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren