1. Hellblade verschijnt op 11 april voor Switch

Hellblade verschijnt op 11 april voor Switch

Er komt geen fysieke versie uit

Hellblade: Senua's Sacrifice is vanaf volgende week donderdag, op 11 april, beschikbaar voor Switch.

Dit heeft ontwikkelaar Ninja Theory op Twitter bekendgemaakt. De game komt dan uit via de eShop. Ninja Theory heeft ook gemeld dat er vooralsnog geen fysieke versie van Hellblade voor de Switch gepland staat.

Hellblade: Senua's Sacrifice verscheen in 2017 op PlayStation 4 en pc en het jaar daarna op Xbox One. De game viel in de prijzen vanwege het emotionele verhaal dat ontwikkelaar Ninja Theory vertelt over het hoofdpersonage die lijdt aan psychoses.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Best een goede game eigenlijk, ik moet hem nog een keertje afmaken.
  • De game ziet er zeer mooi uit, maar qua combat is het niet mij ding (zo te zien).
    Het lijkt een 'over de schouder' (camera te dichtbij), schokkerig & traag gebeuren.

    Er is in mijn ogen geen betere camera dan die van BotW voor 3D SP games.
  • @Piet S. De combat is niet schokkerig maar juist realistischer. Niet op A rammen totdat de vijand neervalt maar je aanvallen en verdedigingen op het juiste moment timen. Best lastig op het begin aangezien er geen tutorial of niets in de game zit.
    Ohja en te vaak dood zorgt ervoor dat je definitief dood bent en is je save file weg.
  • @Robskeee

    Met 'schokkerig' doelde ik meer op het moment dat je character rent en het beeld een beetje op en neer beweegt. Niet steady, zeg maar.
    In games als BotW moet je ook verdedigen en je aanvallen timen om speciale aanvallen te kunnen doen. Dit is tegenwoordig bij veel/bijna al dit soort games wel zo.
    Ik kan niks met zekerheid zeggen zonder dat ik het zelf heb ervaren natuurlijk, maar ik vind het er stroperig uitzien.

    En schijnbaar is het niet heel gemakkelijk om permadeath te triggeren (gelukkig), althans dat lees ik op sites als Eurogamer.
  • @Piet S. volgens mij is de permadeath ook niet echt, maar meer een (goedkoop) effectief trucje om de spanning te verhogen
  • @Bert de Vries

    Wel slim. Dat dan weer wel.
  • @Piet S. Deze game gaat meer om de totale ervaring dan om graphics of combat. Ik vind het een hele intense game door de setting en geluiden e.d. Aanrader!

    Ben wel benieuwd hoe de Switch dit draait.
  • @Bert de Vries

    Oke, goed om te weten! Ik hou het in de gaten!

    Van wat ik tot nu toe heb gezien, runt de game goed. Maar eerst maar eens zien hoe de final release runt voordat ik echt oordeel, haha.
  • @Piet S.

    Speel nu The Evil Within 2 (na deel 1 uitgespeeld te hebben) en ook RE4 is een van mijn favoriete games ooit. Over-the-shoulder view vind ik net zo prima als third of first-person. Alleen zodra camera's meeschokken met de bewegingen of veel te dicht op het personage zitten (lees; zoals in The Witcher 3 wanneer jij je senses gebruikt) dan trek ik dit niet. En deze twee laatste punten lijken beide het geval te zijn bij deze game. Ik denk dat ik hem daarom laat liggen.
  • @benjaminben

    Precies, dat bedoel ik! Zoals ik het zei moet ik het misschien/waarschijnlijk eerst zelf ervaren, maar ik heb m'n vermoedens.

    Verder (imo):
    3rd-person >> over-the-shoulder view >>>>> 1st-person.
    Ik hou van overzicht.
  • @Piet S.

    Bijzonder dat je met deze beargumentatie ots verkiest boven First-person. Naar mijn idee biedt deze laatste namelijk meer overzicht omdat je het hele scherm als kijkvlak hebt, het perspectief wordt alleen wel een klein stukje verkleind. Maar goed, zo ervaar ik het ;)
  • @benjaminben

    Ik doel dan ook op de omgeving (dit had ik inderdaad beter uit kunnen leggen, excuses). Ik wil zien wat er om mij heen gebeurd.
    Bij ovt (wordt dit niet gewoon 2nd-person genoemd, btw? :P) zie je nog een klein beetje wat er achter je gebeurt, bij 1st-person zie je eerst een bloedvlek in het scherm verschijnen en daarna weet je pas dat je van achter geraakt bent (bij wijze van spreken).

    Oja, ik speel bv. Skyrim ook in 3rd-person. Dit schijnt niet ook niet heel "normaal" te zijn, haha.
  • @Piet S.

    Deze game is een psychologische game die laat zien wat een Psychoses inhoud, heel vet en bizar tegelijkertijd.
    de combat is meer een counter combat achtig, zit wel goed in elkaar verder is de game wel linair dus je loopt er binnen 3 uurtjes doorheen (Als je de stones voor een trophy niet gaat verzamelen)
  • @BiohazardJP

    Thanks! Goed om te weten!
  • @Piet S.

    ik zou de game gewoon aanschaffen is iets bijzonders om mee te maken
  • Fucking zieke game !!!
  • Ja was een toffe game. Headset aanbevolen, voor de stemmetjes in je hoofd.
  • @JaJa_jr

    Daar heb ik doorgaans geen headset voor nodig.
  • @benjaminben

    Recenseer dat kreng, ben wel benieuwd of ze dat schizo psychose gedeelte realistisch hebben aangepakt.

    Benblade: Gezeik In m'n Harses.
  • @JaJa_jr

    Haha ga mn best doen :p

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren