1. Het creatieve proces achter Detroit: Become Human

Het creatieve proces achter Detroit: Become Human

Game verschijnt op 25 mei

Een nieuwe video van Detroit: Become Human toont hoe de ontwikkelaar het creatieve proces achter de game begon met artwork.

Een nieuwe developer diary van het aankomende Detroit: Become Human toont hoe Quantic Dream begon met het maken van artwork alvorens locaties en personages onderdeel werden van de game.

Veel van de personages en omgevingen die spelers gedurende de game tegenkomen, zijn begonnen als artwork en passeren in deze video de revue.

In de game besturen spelers drie personages. Het plot draait om een samenleving waarin androids naast mensen leven, maar de samenleving begint weerstand te bieden tegen de rechten van androids, terwijl laatstgenoemden juist los willen breken van hun eigenaren.

Detroit: Become Human is vanaf 25 mei exclusief beschikbaar voor PlayStation 4.

Ik mocht de game zelf onlangs spelen en schreef dit in mijn preview op IG: "Detroit schakelt als een spannende film of serie regelmatig tussen deze drie perspectieven. Connor lijkt vooralsnog de meest ‘brave’ androïde en wordt door de politie ingezet om afwijkende robots uit te schakelen, of mee te helpen met het onderzoeken van een plaats delict, vergelijkbaar met het detectivewerk dat je in Heavy Rain doet. Wanneer je een moord onderzoekt of vlak voordat je een mens moet redden die gegijzeld wordt door een losgeslagen androïde, speur je de omgeving af en vind je allerlei clues die je meer vertellen over wat er is gebeurd of wat er in het hoofd van een defecte machine omgaat." 


Lees heel de preview hier.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren