1. 'Het was te vroeg voor een Metroid-game op Nintendo 64'

'Het was te vroeg voor een Metroid-game op Nintendo 64'

Regisseur Super Metroid legt uit waarom de console nooit een Metroid-game heeft gekregen

Na de Super Nintendo-game Super Metroid duurde het jaren voordat er een nieuwe Metroid-game uitkwam. Nu is er meer duidelijkheid waarom er nooit een Metroid-game op de Nintendo 64 is verschenen.

Dat blijkt uit een oud interview tussen GamesRadar en Super Metroid-regisseur Yoshio Sakamoto, dat is opgerakeld door Lava Cut Content. Wanneer hem wordt gevraagd waarom er nooit een vervolg op Super Metroid is uitgekomen, antwoordt hij:

"Ik heb gedacht over de mogelijkheid om een Metroid-game voor de Nintendo 64 te maken, maar het voelde alsof ik niet degene moest zijn die het zou maken. Toen ik de N64-controller vasthield kon ik mij niet voorstellen hoe ik het kon gebruiken om Samus rond te bewegen. Voor mij was het gewoonweg te vroeg om een 3D Metroid te maken. Nintendo nam toen contact op met een ander bedrijf om te vragen of er een N64-versie van Metroid gemaakt kon worden en hun antwoord was dat ze dat niet konden doen. Ze dachten niet een Metroid-game voor de N64 te kunnen ontwikkelen van hetzelfde niveau als Super Metroid. Dat zie ik wel als compliment."

Volgens Sakamoto was hij dus nog niet klaar voor het maken van een driedimensionale Metroid-game ten tijde van de Nintendo 64, en ook de controller van de console hielp niet mee. Uiteindelijk zou het Amerikaanse Retro Studios, met veel begeleiding van Nintendo zelf, Metroid Prime maken voor de GameCube.

Metroid Prime

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren