1. Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen

Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen

Uitgevers 'minder en minder' geïnteresseerd in arcadegames

Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen. Dat vertelt medeoprichter Ilari Kuittinen in een blogpost.

In het bericht blikt Kuittinen terug op de ontwikkeling van Returnal, dat morgen verschijnt: 

"Hoewel we een van de best beoordeelde nieuwe games van 2017 uitbrachten (Nex Machina), waren we absoluut teleurgesteld in de verkoopcijfers. Daarom moest ik verklaren: #arcadeisdead, en kwam er een einde aan onze toewijding aan het arcadegenre.

Het genre opgeven betekende echter niet dat we klaar waren met snelle actiegameplay. In plaats daarvan wilden onze expertise op het gebied van 2D-arcadegameplay vertalen naar 3D."

Ook zegt  Kuittinen dat uitgevers in de afgelopen jaren 'minder en minder' geïnteresseerd waren in het uitgeven van arcadegames. Hij benadrukt zijn dank aan Sony, dat het 'riskante project' uitgeeft.

Returnal verschijnt morgen exclusief voor PlayStation 5. In de roguelike-shooter moeten spelers een onbekende planeet zien te ontvluchten.

returnal

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren